Mademoiselle Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Blir det et problem hvis jeg tar ex.phil på høgskolen i vestfod, også studer medisin til vår? Eller bør jeg vente og ta ex.phil i oslo, siden du nevnte at det er mer knyttet mot medisinstudiet? Jeg vurderer å ta ex.philvarianten knyttet til UiO(enkeltemne), men jeg vet ikke om dette er spesielt for medisinstudiet. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Hvilken linje er det vanlig å ta på videregående for å studere medisin? Allmenn, right? Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Hvilken linje er det vanlig å ta på videregående for å studere medisin? Allmenn, right? Allmenn er vanlig ja, for da kan du få fordypning i matematikk, fysikk og kjemi som er kravet;) Kan også ta andre linjer sånn som aktiv realfag eller noe liknende. Så lenge du de realfagene som kreves og generell studiekompetanse så er du kvalifisert til medisinstudiet;) Lenke til kommentar
Matias Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) asdf Endret 9. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) i oslo fungerer exphil på følgende måte: Du kan følge seminarvarianten: har forelesninger og obligatoriske seminarer. Forelesningene er valgfrie, og ofte gis samme forelesning to ganger samme dag, men på ulike tidspunkkter, slik at man kan bestemme om man vil dra tidlig på dagen, eller senere, Til eksamen skal du skrive en skriftlig oppgave, du velger filosofen og om du vil ha oppgave fra etikk eller filosofi delen, men må velge en av tre oppgaver. Tror vi fikk 2 uker til å skrive oppgaven. Etter det skal du avlegge en flervalgsprøve som er veldig enkel, du har to forsøk på å bestå denne multiple choice oppgaven før du må ta emnet igjen. Dessuten må prøven være godkjent før man får vurdert sin skriftlige oppgave. Selvstudiumsvarianten: forelesninger, ingen seminar. Det er som navnet sier, du studerer på egen hånd. Her skal du avlegge en 4 timers "skoleprøve" skal skrive 2 oppgaver , kan få spørsmål fra hva som helst fra pensum. Det sier seg selv at dette blir vanskeligere, elller i hvert fall vanskeligere å få en god karakter Endret 23. juli 2008 av Sonja84 Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Det eneste jeg vet, er at jeg hater multiple choice-prøver. Hva er prosentgrensen for å stå på flervalgsprøven, og hva er strykprosenten ved ex.phileksamen, fortrinnsvis ved Det medisinske fakultet? Lenke til kommentar
Poplitea Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Det eneste jeg vet, er at jeg hater multiple choice-prøver. Hva er prosentgrensen for å stå på flervalgsprøven, og hva er strykprosenten ved ex.phileksamen, fortrinnsvis ved Det medisinske fakultet? Ikke kast bort masse tid på å stresse over ex.phil. De aller fleste står og karakteren har ingenting å si videre i studiet. Slapp av. Det nok av andre ting å stresse over hvis du er rette typen:p Lenke til kommentar
Louboutin Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Noen som har gått på odontologi som har erfaringer de vil dele? Har dessverre ikke tid til å lese igjennom alle 50 sidene :/ Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Noen som har gått på odontologi som har erfaringer de vil dele? Har dessverre ikke tid til å lese igjennom alle 50 sidene :/ Velkommen til tråden! Dessverre, har vi kun et innlegg fra en odentologstudent på side 1. Men gleder meg å lese mer fra dere tannlegestudenter. (Are you just crazy as us?) Vaio Endret 24. juli 2008 av Vaio Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 er denne tråden også for de som går profesjonsstudiet i psykologi? Lenke til kommentar
Reipar Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Helvetes tannlegestudenter! Tar jobbene våre, tjener fett med penger og torturerer folk. Ryk og reis. Lavere snitt enn for å komme inn på medisin er det også, hva tror dere egentlig at dere er ? (nesten) ingen inntakskrav og latterlig enkle eksamener. I Bergen kan du kjøpe et sertifikat på at du har tatt tannlegeutdannelse for 400 kroner på gata, ingen som som legger merke til forskjellen. Obs: Ikke prøv deg med psykologene engang Endret 24. juli 2008 av Reipar Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Finnes vel ikke stort større tortur enn tannverk. Godt vi har tannleger. En psykolog og en lege spes. allmennmedisin har jo praktisk talt samme jobb da. Høre på sutring og skrive ut sovemedisin. Endret 25. juli 2008 av fredrikg- Lenke til kommentar
Reipar Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Finnes vel ikke stort større tortur enn tannverk. Godt vi har tannleger. En psykolog og en lege spes. allmennmedisin har jo praktisk talt samme jobb da. Høre på sutring og skrive ut sovemedisin. Det finnes ingenting en tannlege kan gjøre som ikke en lege kan gjøre bedre ! Heh. Jeg prøver å få i gang en tannlege- vs. lege-student krangel tilsvarende øst-europa vs. norge her ! Fyr opp ! Så kjedelig når alle bare er venner Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Hehe reipar. Jeg visste ikke du var så glad i tannleger. Endret 25. juli 2008 av Vaio Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Jeg selv hater tannleger også. De har fyllt tennnene mine med amalgam og alt annet dritt, og så skal de ta betalt for det?... Arg hater dem! Brenn! BTW. Er det mange fine "babes" på medisinstudiet? Det blir litt kjedelig hvis det er ingen fine damer å se på. Da går tida skikkelig sakte. Med babes så mener jeg blondiner med store pupper og slank kropp Brunetter er også akseptabelt! Endret 25. juli 2008 av kev.ngu Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Jeg liker ikke leger som er arrogante og tror de er guder, iallfall! 1 Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Mademosielle, vi er guds gave til kvinnfolket, er ikke vi det? Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Mademosielle, vi er guds gave til kvinnfolket, er ikke vi det? Så lenge dere har respekt for andre yrkesgrupper, så ser jeg ikke noe galt i å beundre leger.. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Alle kvinner drømmer vel om en gynekolog... Lenke til kommentar
Reipar Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Alle kvinner drømmer vel om en gynekolog... Kvinner har ofte "trøbbel i tårnet" som vi kaller det på fagspråket og de aller fleste tilfellene av muse-problematikk ordnes på fastlegekontoret med en kjapp GU og litt antibiotika/sopp-middel. De kvinnene som kommer helt til gynekologen er de som VIRKELIG har rust i trompeten, altså den typen rust som ikke lar seg fjerne med lut, sprit, antibiotika eller piperens. Dette er rust man egentlig ikke har så veldig lyst å komme i kontakt med, den lukter ofte forferdelig og er veldig behandlingresistent. En gynekologs arbeidsdag er meget oppskrytt, skadeskutt mus i hytt og pine. Den vanlige drømmen om friske tenåringsjenter som bare er innom for en "sjekk" eksisterer ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå