Gå til innhold

Tråden for Medisinstudenter


Vaio

Anbefalte innlegg

Sarah8976 skrev (3 timer siden):

Er det noen som har ringt å hørt med dem om det er en sjanse for at de tar inn noen fra ventelisten på medisin vår før det starter?

I år var det flere som kom inn så sent som i uke 2 på vårsemesteret iallfall

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SaraX skrev (1 time siden):

Jeg ser at tidligere i denne tråden fikk folk tilbud om plass til våren rundt 12.aug. Så jeg har smurt meg med tålmodighet og venter optimistisk. 

Ja, enig. UIB og UIO har jo oblig oppmøte imrg, så skjer vel uns noe i etterkant av dette.

Lenke til kommentar
SaraX skrev (2 timer siden):

Jeg ble flyttet fra nr 1 til nr 2 i dag på medisin vår 🫤 har dere andre også blitt flyttet bak en plass?

Ja jeg ble også flyttet en plass bak. Men det ser ut som de har tatt inn en person så når er jeg på samme plass som før😕Har du kommet inn?

Lenke til kommentar
Sarah8976 skrev (18 minutter siden):

Ja jeg ble også flyttet en plass bak. Men det ser ut som de har tatt inn en person så når er jeg på samme plass som før😕Har du kommet inn?

Sjekket igjen nå, du har rett. Nå er jeg også tilbake på 1. Nope, I wish 🫠

Lenke til kommentar

Jeg fikk tilbud til høstsemesteret på torsdag som jeg har takket ja til. Men har til og med mandag til å endre svaret mitt. Regner kanskje med plassen min på vårsemesteret gies bort når fristen har gått ut. Det virker også som det iallfall var en person til som fikk tilbud på torsdag og startet i går. Spurte ikke vedkommende, men så ut som hen gjorde samme registreringer o.l som meg i går. 

Lenke til kommentar
stis123 skrev (18 minutter siden):

Jeg fikk tilbud til høstsemesteret på torsdag som jeg har takket ja til. Men har til og med mandag til å endre svaret mitt. Regner kanskje med plassen min på vårsemesteret gies bort når fristen har gått ut. Det virker også som det iallfall var en person til som fikk tilbud på torsdag og startet i går. Spurte ikke vedkommende, men så ut som hen gjorde samme registreringer o.l som meg i går. 

Fikk du plass på vanlig høst semester eller oslo kristiansand?

Lenke til kommentar
stis123 skrev (På 17.8.2024 den 11:43 AM):

Jeg fikk tilbud til høstsemesteret på torsdag som jeg har takket ja til. Men har til og med mandag til å endre svaret mitt. Regner kanskje med plassen min på vårsemesteret gies bort når fristen har gått ut. Det virker også som det iallfall var en person til som fikk tilbud på torsdag og startet i går. Spurte ikke vedkommende, men så ut som hen gjorde samme registreringer o.l som meg i går. 

Fortsatt ingenting på vår 😕 har nå stått som nr 1 siden hovedopptaket, ingen verdens ting…

Lenke til kommentar
SaraX skrev (2 timer siden):

Fortsatt ingenting på vår 😕 har nå stått som nr 1 siden hovedopptaket, ingen verdens ting…

Kanskje det kan være lurt å ringe dem for å høre med dem om de kommer til å ta inn flere på vår semesteret i løpet av august/september?

 

Lenke til kommentar
Sarah8976 skrev (18 timer siden):

Kanskje det kan være lurt å ringe dem for å høre med dem om de kommer til å ta inn flere på vår semesteret i løpet av august/september?

 

Jeg prøvde å ringe og fikk ikke tak i de så da sendte jeg en mail og spurte. Fikk et veldig spydig svar tilbake om at jeg har plass på Oslo/kristiansand og heller bør glede meg over den. Etterfulgt av en løgn om at de ikke har etterfylt verken høst eller vår pga overbooking. Noe som denne tråden motbeviser, flere har jo fått nytt tilbud på høst.

Hm, nei merkelig svar altså!

Lenke til kommentar
SaraX skrev (På 25.7.2024 den 12:59 PM):

Hei, jeg er ny her 😊 har noen opplevd at samordna opptak har utregnet feil konkurransepoeng og at det har blitt ordnet ETTER suppleringsopptaket er over?

Jeg oppdaget i går at de har regnet summen min til 68.3 men jeg skal ha 68.9. Sendte mail om dette i går og fikk til svar i dag at de har stor pågang og kan dermed ikke garantere svar før om to uker. Dette er jo etter suppleringsopptaket er over. 
Jeg står på plass 2 til vår og 31 til høst. Med 68.9 skal jeg ha plass til våropptaket og stå høyere opp på ventelisten til høst.

 

Frustrerende! Jeg er ganske gammel (sikkert eldst av alle her) så sånne feil har jeg ikke tid til. Huff..

Bedre sent enn aldri og det er tøft av deg å studere et så tung studie i godt voksen alder :) kan du ikke ringe til aktuelle universitet å si hva du har kommet frem til? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...