Gå til innhold

Tråden for Medisinstudenter


Vaio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
10 minutes ago, Marie1 said:

Jeg endte opp med å takke ja til ventelisteplass! Har et sted jeg kan bo dersom jeg plutselig skulle få plass. Så får det heller bli en litt røff start på skoleåret med boligjakt:)

Vi satser på at det ordner seg! Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Marie1 skrev (På 24.7.2024 den 4:59 PM):

Sitter langt inne å takke nei til ventelisteplassen men tror det er best å vente til januar med tanke på boligsituasjonen:( Også kjipt med tanke på fadderuken dersom jeg hadde gått glipp av denne. Var januar jeg hadde forventet å komme inn på så er ikke et stort nederlag sånn sett, bare litt bittert når jeg er såpass nærme, men men..

Du skal ha krav på plass på vårkullet iallefall! 

Lenke til kommentar
drakula skrev (16 minutter siden):

Sjekka statistikkene hos SO, og ser ut som de har overbooket litt. Høst ga tilbud til 135 når det er 115 plasser, og vår 145 på 115 plasser. 

Hei, drakula og takk for gratulasjonen. Hva er greia med overbookinga egt? Jeg skjønner ikke helt hvorfor de skal gi mer plass enn det de i utgangspunktet har plass til…

Lenke til kommentar
Hoyo skrev (3 timer siden):

Hei, drakula og takk for gratulasjonen. Hva er greia med overbookinga egt? Jeg skjønner ikke helt hvorfor de skal gi mer plass enn det de i utgangspunktet har plass til…

Det er fordi de tar i betraktning at folk dropper ut, ikke møter opp første dag, søker permison osv. Sånn at de slipper å ta inn altfor mange via venteliste. Det er alltid noen som ikke møter opp hvert år. 

Lenke til kommentar
pia123 skrev (1 time siden):

Har noen fått svar fra suppleringsopptaket eller gått framover på ventelisten?

Ingen endringer her. Jeg rykket opp til ventelisteplass 1 til vår og 29 til høst men dette er noen dager siden. Ingenting nå i suppleringsopptaket. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, SaraX said:

Ingen endringer her. Jeg rykket opp til ventelisteplass 1 til vår og 29 til høst men dette er noen dager siden. Ingenting nå i suppleringsopptaket. 

Hei det har ikke skjedd noen endringer hos meg heller. Vi får kanskje svar i morgen da. Hvor har du fått plass enn så lenge? Oslo/kristiandsand vår? 

Lenke til kommentar
pia123 skrev (15 minutter siden):

Hei det har ikke skjedd noen endringer hos meg heller. Vi får kanskje svar i morgen da. Hvor har du fått plass enn så lenge? Oslo/kristiandsand vår? 

Ah, håper det skjer noe snart! Sitter og oppdaterer hvert sekund typ 😅

Ja, jeg har fått studieplass på Oslo/Krs vår også stod jeg på ventelisteplass 2 til Oslo/Krs høst men jeg takket nei til den plassen.

Hva med deg? Hvordan ligger du ann?

Lenke til kommentar
7 minutes ago, SaraX said:

Ah, håper det skjer noe snart! Sitter og oppdaterer hvert sekund typ 😅

Ja, jeg har fått studieplass på Oslo/Krs vår også stod jeg på ventelisteplass 2 til Oslo/Krs høst men jeg takket nei til den plassen.

Hva med deg? Hvordan ligger du ann?

Jeg fikk plass på NTNu link Levanger, men vil over til Trondheim. Er på venteliste, ligger et lite stykke bak men suppleringsopptaket kommer til å avgjøre om jeg kommer inn eller ikke 

Lenke til kommentar
SaraX skrev (2 timer siden):

Ingen endringer her. Jeg rykket opp til ventelisteplass 1 til vår og 29 til høst men dette er noen dager siden. Ingenting nå i suppleringsopptaket. 

Merkelig, jeg har fått plass til vår, og er nå på ventelisteplass 30 til høst?

Lenke til kommentar
pia123 skrev (1 time siden):

Jeg fikk plass på NTNu link Levanger, men vil over til Trondheim. Er på venteliste, ligger et lite stykke bak men suppleringsopptaket kommer til å avgjøre om jeg kommer inn eller ikke 

Da håper jeg du kommer inn der, har hørt så fantastisk mye bra om medisinopplegget på NTNU. Gikk selv profesjonsstudiet i psykologi der før jeg beveget meg nedover mot Oslo. Veldig fint studentmiljø er det og :)

Hold oss oppdatert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...