BannanMannen Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Hehe, jeg er helt enig jeg. Snittalderen på medisin er altfor høy pr.idag og det kommer bare til å bli verre, nå kommer folk til å sitte på ræva og samle alderspoeng for å komme inn. Hva faen altså.Det med karakterer fra vgs. er et jævlig vanskelig tema og skal man få det helt rettferdig må man innføre felles nasjonal eksamen i alle videregåendefag og ha disse karakterene tellende. Men i dagens sosialist-skole går jo ikke det an, man mister jo all menneskeligheten, personligheten og livsgnisten til folk (les: rævsleikinga) Opptaksprøver hadde vært en god ide. Burde ikke vært så himla dyrt å gjennomføre heller, men da kan man jo spørre seg hva poenget med vgs-karakterene er. Jeg hadde helt ærlig vært for at en har 2 – 3 nasjonale prøver hvert termin, i hvert videregående fag, som blir rettet av mennesker for hvem du bare er et nummer. Mens din lærer har ”fake” prøver, hvor han gir deg råd om hva du må forbedre. Gjerne med en karakterskala fra 1 til 10. Uansett, hadde faktisk tenkt til å begi meg ut på karakterforbedringens vei, men vet ikke om dette nå overhodet er hensiktsmessig med tanke på at alderspoengene har kommet inn i spillet…. Kan hende at folk fremdeles hadde kommet inn i den samme alderen, og at ingen hadde ventet til de var 23, men medisin er såpass ettertraktet at jeg tror mange hadde prestert å holde ut til de var 25…. Vet ikke, har mest lyst til å studere i Oslo. Men en studiestartsalder på 23 er langt over min smertegrense, det blir nok et eller annet tvilsomt sentral europeisk land, hehe…. Poenget med VGS karakterer, der har jeg ikke et bra svar… Opptaksprøver er the way to go, og maksalder for når du kan begynne på studiet f.eks 22 år… I alle fall satt opp slik at en kan avtjene verneplikten etter VGS for så å studere rett etter det… Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Hehe, jeg er helt enig jeg. Snittalderen på medisin er altfor høy pr.idag og det kommer bare til å bli verre, nå kommer folk til å sitte på ræva og samle alderspoeng for å komme inn. Hva faen altså.Det med karakterer fra vgs. er et jævlig vanskelig tema og skal man få det helt rettferdig må man innføre felles nasjonal eksamen i alle videregåendefag og ha disse karakterene tellende. Men i dagens sosialist-skole går jo ikke det an, man mister jo all menneskeligheten, personligheten og livsgnisten til folk (les: rævsleikinga) Opptaksprøver hadde vært en god ide. Burde ikke vært så himla dyrt å gjennomføre heller, men da kan man jo spørre seg hva poenget med vgs-karakterene er. Jeg er uenig. Enig i at det er bekymringsverdig at så mange bruker årevis på å få lov til å STARTE på medisinstudiene sånn det er nå. Det jeg er uenig i, er at dere mener det blir verre når det kun er alderspoeng som gjelder, sånn det er for alle andre studier nå. Sånn det er i dag, kan t.o.m. de som har godt under 5 i snitt, komme inn på medisinstudiet. Ikke at det er ille, men grunnen til at det er mulig, er fordi man i årevis må gå rundt og bruke tiden på å samle forskjellige studiepoeng for at dette skal bli mulig. Da er det etter min mening bedre å gi elevene kun alderspoeng, for dette betyr at de slipper å bruke tiden sin på å jobbe på sykehjem eller ta et svadastudie. I dag er det jo sånn at du enten har nok poeng til primæropptaket, ellers må du jobbe i flere år for å få de 73 poengene som trengs. Med det nye systemet blir det lettere for de som akkurat ikke kommer inn på primærkvoten, ettersom differansen mellom primærkrav og ordinærkrav ikke blir så hinsides. Jeg er også sikker på at flere vil komme til å velge andre studier framfor å sitte på gjerdet i f.eks. 3 år og vente på å komme inn. Og dere er for opptaksprøver helt til den dagen dere mislykkes på prøvene, og må vente ett år på å få ta de på nytt.... Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) ^^ Folk kommer til å sitte på gjerdet, siden medisin er et megent eftertraktet studium. Du har rett vi er for opptaksprøver, men hadde sikkert vært i mot dem den dagen vi strøk på dem. Jeg har ikke VGS karakterene til medisin rett etter VGS, så jeg er en smule subjektiv. Men jeg understreker det faktum aat de legene som blir skapt vil være gamle med den nye 23 års ordningen ordning, halvparten av dem i alle fall.... Endret 7. mai 2008 av BannanMannen Lenke til kommentar
Reipar Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Hehe, jeg er helt enig jeg. Snittalderen på medisin er altfor høy pr.idag og det kommer bare til å bli verre, nå kommer folk til å sitte på ræva og samle alderspoeng for å komme inn. Hva faen altså.Det med karakterer fra vgs. er et jævlig vanskelig tema og skal man få det helt rettferdig må man innføre felles nasjonal eksamen i alle videregåendefag og ha disse karakterene tellende. Men i dagens sosialist-skole går jo ikke det an, man mister jo all menneskeligheten, personligheten og livsgnisten til folk (les: rævsleikinga) Opptaksprøver hadde vært en god ide. Burde ikke vært så himla dyrt å gjennomføre heller, men da kan man jo spørre seg hva poenget med vgs-karakterene er. Jeg er uenig. Enig i at det er bekymringsverdig at så mange bruker årevis på å få lov til å STARTE på medisinstudiene sånn det er nå. Det jeg er uenig i, er at dere mener det blir verre når det kun er alderspoeng som gjelder, sånn det er for alle andre studier nå. Sånn det er i dag, kan t.o.m. de som har godt under 5 i snitt, komme inn på medisinstudiet. Ikke at det er ille, men grunnen til at det er mulig, er fordi man i årevis må gå rundt og bruke tiden på å samle forskjellige studiepoeng for at dette skal bli mulig. Da er det etter min mening bedre å gi elevene kun alderspoeng, for dette betyr at de slipper å bruke tiden sin på å jobbe på sykehjem eller ta et svadastudie. I dag er det jo sånn at du enten har nok poeng til primæropptaket, ellers må du jobbe i flere år for å få de 73 poengene som trengs. Med det nye systemet blir det lettere for de som akkurat ikke kommer inn på primærkvoten, ettersom differansen mellom primærkrav og ordinærkrav ikke blir så hinsides. Jeg er også sikker på at flere vil komme til å velge andre studier framfor å sitte på gjerdet i f.eks. 3 år og vente på å komme inn. Og dere er for opptaksprøver helt til den dagen dere mislykkes på prøvene, og må vente ett år på å få ta de på nytt.... Jeg tror du undervurderer iveren til de som prøver å komme inn på medisin. Da jeg drev å samlet poeng gikk jeg sammen med en som hadde holdt på i 3 år, han kom til slutt inn etter 5 års poengsanking etter vgs. Det er _mange_ slike eksempel. Folk er rett og slett nuts etter å få drømmen sin oppfyllt. Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 ^^ Folk vil vente til de er 23/24 år for å komme inn på medisin. Det er drømmen til såpass mange av et uendelig stort antall grunner, noen edle andre materialistiske. Uansett, vil dette være dårligere en dagens "12 poeng sanke system" Som tar ca 2 år. Nå vil da alle mekke opp snittet sitt til 5.6-8 for så å sanke sammen alle alderspoengene. Det lureste hadde vært opptaksprøver som dem i Østerrike.. Lurer på om sammensetningen av de som studerer med i Norge hadde blitt forandret med opptaksprøver?! Lenke til kommentar
konsulen Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Reklame for medisinstudium? Nå kommer jeg til p bli angrepet av både utenlands og innenlands studentene i medisin. Men jeg synes at begge programmene er idiotiske hva gjelder opptak. Noen av disse sentral europeiske landene horer ut studieplasser for å tjene penger. Mens i Norge er det bare konkurransepoeng som betyr noe, som igjen er ufattelig dumt siden trynefaktor er den eneste reelle forskjellen mellom en 5er og en 6er i de fagene som ikke er realfag. Hvor vanskelig det er å få gode karakterer varierer uansett så sykt mye fra VGS til VGS…. Nå blir det bare enda mer umulig å mekke karakterene sine for å komme inn I Norge, alderspoeng til og med 23 år betyr at 90% av de som kommer inn på annenopptaket vil være 23 år, og de er ferdig utdannet i en alder av 30… Pengesløsing.. Det mest fornuftige for hele universitetsvesenet hadde vært opptaksprøver kombinert med karakterer fra relevante fag. Jeg kjenner folk som har fått 6er i Matte Kjemi og Fysikk med bind for øynene, men de får 3ere og 4ere i samfunnsfag norsk dikting og gud vet hva. jeg har et høyere snitt en dem, men de ville blitt mye bedre ingeniører.. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH frustrasjon… Nå blir det uansett utlandet med tanke på 23 års regelen som effektivt umuliggjør mine muligheter for å bli ferdig utdannet innenfor en rimelig alder skulle jeg forsøke medisin. Og siden jeg også skal inn i forsvaret for å forsvare Norge mot Isbjørner og Gud vet hvilke andre onder… På ingen måte er karakterkortet fra videregående et optimalt grunnlag for opptak, men det er et atskillig bedre alternativ enn en opptaksprøve-ordning, en ordning med flere svakheter: Selv om det foreligger en felles læreplan nasjonalt, kommer det veldig an på faglærer hvilke deler av pensum som poengteres i undervisningen. Folk vil derfor stille ulikt til en felles opptaksprøve, som jo må ta utgangspunkt i læreplanen. Du kan ha en dårlig dag. 3 år med faglige prestasjoner sier mer om en persons kapasitet enn én enkelt prøve. Dessuten, hvilken effekt vil dette ha på motivasjonen til å oppnå gode karakterer i videregående skole? En slik opptaksprøve vil også ha gjengangs-temaer, ting som oftere går igjen enn andre ting. Dette vil med sikkerhet føre til en kynisk tilnærmning av pensum. Ja, de vil nok kunne gjøre det bra på selve opptaksprøven, men i hvilken grad tester da opptaksprøven faglig kompetanse i vid forstand? Det vil komme bøker i butikkhyllene som kun fokuserer på temaer som oftere går igjen på opptaksprøvene, dette ser vi blant annet fra USA. Jeg er enig i at "trynefaktor" og liknende spiller inn på karaktersettingen og at vanskelighetsgraden for å oppnå karakteren 6 kan variere fra skole til skole. Men dette er jo et problem som må løses nasjonalt i skolesektoren. Å tilpasse opptak til høyere utdanning etter et system man vet er ikke-optimalt, er litt på hodet. Jeg er også uenig i at såkalte relevante fag bør telle mer med hensyn til opptak. Dersom du har et høyt karaktersnitt, har du vist at du kan jobbe systematisk og disiplinert over en lengre periode. Systemet må være konstruert slik at disse personene blir fanget opp, for det er disse evnene som trengs for medisinstudiet. Hvilke fag du gjorde det skarpest i er ganske irrelevant, det du lærer på medisinstudiet er såpass langt over de såkalte relevante fagene uansett. Endret 8. mai 2008 av konsulen Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) det jeg tenker er at nå som alderspoeng kommer inn, må folk med dårlig snitt, uansett vente til de er 23. Derfor kan det tenkes at enkelte begynner på et annet studie, som de har sånn middels interresse for, og hvis de trives så fortsetter de med det. Slik systemet var lagt opp, så var det slik at man jobbet frem mot ett mål, og tok masse svadastudier ved universitetet i et forsøk på å samle opp enkle poeng. Ellers, begynner eksamen å nærme seg med stormskritt for dere også?? Jeg stresser som bare det.... (likevel tar jeg meg tid til å skrive her, he-he Endret 8. mai 2008 av Sonja84 Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Folk er så desperate etter å studere medisin at jeg tror alle kommer til å være 23 på annenopptaket. Men på en annen side kan det hende at ingen orker å vente så lenge. Vet ikke hva jeg skal gjøre, siden jeg uansett ikke kan finne ut av hva alderen kommer til å bli på forhånd etter den nye ordningen. Så jeg vet ikke om det lengre er noe vits i å ta opp fag… Hadde vært dødfødt å ta opp de fagene jeg ikke fikk 6er i, og jeg ligger an til 6er i noen fag, mens 3 er i andre, urovekkende men sant, men uansett skulle da i løpet av militæret pluss et år til muligens ha jekket opp snittet til 5,6-7 . . . . Her hadde jeg kommet inn etter den gamle ordningen, gitt at jeg tok svadafag og ikke strøk i dem.. Men nå hadde jeg sikkert måtte vente til jeg var 23 siden alle som reparerer vitnemålet sitt for å komme inn på medisin får et snitt på 5,6 cirka… Utenlandstudier er kanskje det luresete… Lenke til kommentar
Emily Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Utenlandsstudier er et godt alternativ om man ikke har det snittet som kreves for å komme inn her i Norge. Å bruke tid og penger på poengsanking her vil ikke gjøre deg til en bedre lege enn det man vil bli i utlandet. Jeg har lest hele tråden her og må si jeg er sjokkert over enkeltes holdninger til de som velger utlandet. Selv har jeg planer om å starte medisinutdanningen min i utlandet denne høsten, og jeg gleder meg stort. Jeg har allerede bodd et år utenlands, og syns det var en fantastisk opplevelse! Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Er det noen anbefalinger hva gjelder studiesteder i auslandet da. Jeg kunne tenkt meg å bruke to år på forbedring av karakterer, men å vente til jeg er 23 er noe som er uaktuelt.. Tjekkia, Ungarn, Slovakia.. Slovenia? Jaja Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 e Jeg tror du undervurderer iveren til de som prøver å komme inn på medisin. Da jeg drev å samlet poeng gikk jeg sammen med en som hadde holdt på i 3 år, han kom til slutt inn etter 5 års poengsanking etter vgs. Det er _mange_ slike eksempel. Folk er rett og slett nuts etter å få drømmen sin oppfyllt. Kjenner noen eksempler selv jeg. Påstanden min er at det er bedre med færre mulige poeng når man vil hindre at folk bruker unødvendig mange år på å sanke poeng. Jeg orket ikke argumentere for den tidligere, men kan gjøre et forsøk nå. Jeg ser bort fra at det går an å ta medisin i utlandet, for å forenkle situasjonen litt. Et eksempel; den typiske femmereleven på vgs. Dem er det sykt mange av. Klarer 5 i alle fag, men heller ikke det siste lille som gir sekseren. I dag kan femmereleven komme inn på medisin. Det krever en god del jobbing, med å ta opp eksamener, ta svadafag for å få studiepoeng, relevante jobber etc. La oss si han/hun bruker minst 3-4 år på å komme inn på medisin, men det går på et vis. Med neste års system har femmereleven kun en sjanse; å få bra nok i vgs-fagene til å komme inn, eller kysse legedrømmen farvel. Dvs, enten vil han/hun gi opp og ta et annet fag, eller så vil han/hun bli ferdig med å ta vgs "om igjen"(få nok seksere) innen hvertfall 2 år. Et annet eksempel; han som akkurat ikke kommer inn på primær. Med dagens ordning havner han i ordinærkvota som er 10-12 poeng høyere, og må bruke MINST 2 år for å få disse poengene. Med neste års ordning vil ordinærkvota kanskje bare være 4-5 poeng høyere, og vedkommende kan ta opp fag, ta militæret/siviltjeneste e.l og komme inn innen ett år. Personlig gjorde jeg dette. Jeg søkte ikke medisin, men et studie som har enda litt høyere inntakskrav, og kom ikke inn på primærvitnemål. Men fordi denne linja heldigvis har et mye mindre rigid poengsystem enn medisin, klarte jeg ved å ta miliæret og 2 ekstra fag å komme meg opp til godt over ordinærkvota, og dermed slapp jeg å sløse bort ekstra tid, som f.eks. hvis jeg ville tatt medisin. Dere mer enn antyder at medisin er et studie i en særstilling fordi det er så mange som på død og liv MÅ bli leger. Jeg er til en viss grad enig. Men jeg tror likevel at med det nye poengsystemet, som innebærer at mange færre KAN bli leger, blir dette mindre synlig effekt. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) ^ enig med alt du sa, men som en konsekvens av dette, tror jeg at enda flere kommer til å dra til utlandet. Skjønner egentlig ikke hvorfor alle disse reglene kommer, nå kommer vel etter all sannsynlighet, turnusen til å bli på 3 år Endret 8. mai 2008 av Sonja84 Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Kjenner noen eksempler selv jeg. Påstanden min er at det er bedre med færre mulige poeng når man vil hindre at folk bruker unødvendig mange år på å sanke poeng. Jeg orket ikke argumentere for den tidligere, men kan gjøre et forsøk nå. Jeg ser bort fra at det går an å ta medisin i utlandet, for å forenkle situasjonen litt. Men nå vil alle de som ikke kommer inn med en gang bruke fire år på å sanke poeng, det er ikke hvor mange poeng, men hvor lang tid poengsankingen tar. Dette systemet med til og med 23 år, ville være det samme som at det var mulig å sanke 24 poeng fra svada fag og praksis plasser. Et eksempel; den typiske femmereleven på vgs. Dem er det sykt mange av. Klarer 5 i alle fag, men heller ikke det siste lille som gir sekseren. I dag kan femmereleven komme inn på medisin. Det krever en god del jobbing, med å ta opp eksamener, ta svadafag for å få studiepoeng, relevante jobber etc. La oss si han/hun bruker minst 3-4 år på å komme inn på medisin, men det går på et vis. Med neste års system har femmereleven kun en sjanse; å få bra nok i vgs-fagene til å komme inn, eller kysse legedrømmen farvel. Dvs, enten vil han/hun gi opp og ta et annet fag, eller så vil han/hun bli ferdig med å ta vgs "om igjen"(få nok seksere) innen hvertfall 2 år. der er jeg ikke enig, han/hun må nå vente i fire år Et annet eksempel; han som akkurat ikke kommer inn på primær. Med dagens ordning havner han i ordinærkvota som er 10-12 poeng høyere, og må bruke MINST 2 år for å få disse poengene. Med neste års ordning vil ordinærkvota kanskje bare være 4-5 poeng høyere, og vedkommende kan ta opp fag, ta militæret/siviltjeneste e.l og komme inn innen ett år. Personlig gjorde jeg dette. Jeg søkte ikke medisin, men et studie som har enda litt høyere inntakskrav, og kom ikke inn på primærvitnemål. Men fordi denne linja heldigvis har et mye mindre rigid poengsystem enn medisin, klarte jeg ved å ta miliæret og 2 ekstra fag å komme meg opp til godt over ordinærkvota, og dermed slapp jeg å sløse bort ekstra tid, som f.eks. hvis jeg ville tatt medisin. Dette holder vann for andre studier f.eks indøk, men medisin står i en særstilling grunnet den enorme mengden personer som ønsker å bli det av gud vet hvor mange årsaker... Dere mer enn antyder at medisin er et studie i en særstilling fordi det er så mange som på død og liv MÅ bli leger. Jeg er til en viss grad enig. Men jeg tror likevel at med det nye poengsystemet, som innebærer at mange færre KAN bli leger, blir dette mindre synlig effekt. Skal ta opp noen av realfagene fra vkII uansett, siden jeg uansett mister 2 år grunnet militæret. Men jeg vet ikke om det er noe vits i å forsøke å vippe opp alle 5er fagene mine til 6er samfunn. religion.. etc etc.. Siden jeg uansett måtte ha ventet til 23 år, tror jeg... Men har ikke peiling... Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Tror ikke vi blir enige her Bananmannen. Du tror poenggrensene på ordinær kommer til å bli skyhøye, jeg tror de kommer til å bli ca. som f.eks. indøk på NTNU i dag (eller litt lavere pga færre realfagspoeng, militærpoeng og ikke fordypningspoeng). Se på medisinpoengene i dag; 73 poeng ca. for å komme inn. Det høres mye ut, men når man vet at to års studie gir 12 studiepoeng, er de egentlig ikke så høye. Hadde de samme poengene blitt gitt til ind.øk (f.eks), tør jeg vedde hatten min på at inntakskravet hadde vært like høyt. Tror du kan belage deg på at kravet blir noe i nærheten av indøk på NTNU nå, kanskje til og med lavere. EDIT: poenget var uansett at vi like gjerne kan legge debatten død siden vi ikke kommer noen vei Endret 8. mai 2008 av smeboe Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Her er et bilde av Teori-bygningen til Semmelweis Universitet i Budapest. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Tjekkia, Ungarn, Slovakia.. Slovenia? JAJa... Du få overlever de tre første årene i utlandet først... Stryk prosenten for, første og andre året, er over 80% i Ungarn.. Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Tror ikke vi blir enige her Bananmannen. Du tror poenggrensene på ordinær kommer til å bli skyhøye, jeg tror de kommer til å bli ca. som f.eks. indøk på NTNU i dag (eller litt lavere pga færre realfagspoeng, militærpoeng og ikke fordypningspoeng). Se på medisinpoengene i dag; 73 poeng ca. for å komme inn. Det høres mye ut, men når man vet at to års studie gir 12 studiepoeng, er de egentlig ikke så høye. Hadde de samme poengene blitt gitt til ind.øk (f.eks), tør jeg vedde hatten min på at inntakskravet hadde vært like høyt. Tror du kan belage deg på at kravet blir noe i nærheten av indøk på NTNU nå, kanskje til og med lavere. EDIT: poenget var uansett at vi like gjerne kan legge debatten død siden vi ikke kommer noen vei Jeg håper at du har rett, hvis dette er tilfellet er det fornuftig det de har gjort. Men jeg er nå i tvil om jeg skal forsøke å mekke opp karakterer, eller om det bare vil bli 23 åringer der... Ønsker at det er sånn du har beskrevet det Tjekkia, Ungarn, Slovakia.. Slovenia? JAJa... Du få overlever de tre første årene i utlandet først... Stryk prosenten for, første og andre året, er over 80% i Ungarn.. JeBus Christ 80%, så bare 20% kommer til den kliniske delen av studiet, de to første årene er Kjemi, Biologi og navnet på bein og muskler . . . . Eg kan eventuelt finne ut av hva pensum for de første to årene er på forhånd, for siden å smuglese på dette før jeg kommer inn :!: Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Hva blir dette i normal "allmenn" norsk?Du har enchepalopathy med lateral cerebral palsy og Ataxia. (Jeg bare finner på noe) Er det noe du vil poengtere? encefalopati med lateral cerebral parese og ataksi "sykdom i hjernen med sentral paralyse/ufullstendig lammelse og usikre/ustø bevegelser" Prøv dette Poplitea: Apraxia på øldrikking! Endret 8. mai 2008 av Vaio Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 det jeg tenker er at nå som alderspoeng kommer inn, må folk med dårlig snitt, uansett vente til de er 23. Derfor kan det tenkes at enkelte begynner på et annet studie, som de har sånn middels interresse for, og hvis de trives så fortsetter de med det. Slik systemet var lagt opp, så var det slik at man jobbet frem mot ett mål, og tok masse svadastudier ved universitetet i et forsøk på å samle opp enkle poeng. Ellers, begynner eksamen å nærme seg med stormskritt for dere også?? Jeg stresser som bare det.... (likevel tar jeg meg tid til å skrive her, he-he Uff, ikke nevn eksamen. Jeg har greid å bli solbrent pga. eksamen. Satt ute på terassen på PK og leste i 4 timer i Lippincott i går uten å tenke på hva solen gjorde med mine vinterbleke armer. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) JeBus Christ 80%, så bare 20% kommer til den kliniske delen av studiet, de to første årene er Kjemi, Biologi og navnet på bein og muskler . Bein og muskler huh? I wish it was that simple. Uff, ikke nevn eksamen. Jeg har greid å bli solbrent pga. eksamen. Satt ute på terassen på PK og leste i 4 timer i Lippincott i går uten å tenke på hva solen gjorde med mine vinterbleke armer. Trollbundet av Lippencott? Wow.. your the first.. Endret 8. mai 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå