ingunnn Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Det føles fantastisk å vite at jeg, med mine 58.4 poeng, oppnådd etter to år på yrkesfag og ett år påbygning, har kommet så mye lengre enn deg i sosial utvikling! Håper du får et fint år, hva enn du bedriver tiden din med, og foreslår at du tar et godt kurs i folkeskikk :-) Men å svare på hvordan det føles å være mindre flink enn de du kommer til å jobbe sammen med (ett år lenger tid på å få under 60p), det turde du ikke svare på... Karakterer trenger ikke nødvendigvis si noe om hvor "flink" jeg vil bli som lege. For alt du vet, er jeg vannvittig flink med mennesker og kommunikasjon. Teorien har jeg 6 år på å lære meg. Er man en drittsekk er det dessverre lite å gjøre med den saken :-) 1 Lenke til kommentar
Gillette Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Er det nødvendig å kjøpe bøker til Exphil? Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Man trenger ikke å være en mindre flink medisiner av å ha lavere snitt fra fag på VGS, kun en med liten innsikt i faget vil påstå noe slikt. AtW Når sa jeg dette? Det er svært lite kvantifiserbart i jobben som lege. Selv om du skulle jobbe som kirurg, så er det ikke veldig sammenliknbart ut over din egen arbeidsplass. Selv leger selv bruker stedene du jobber ved som flinkhetssubstitutt. Karakterene fra videregående er siste mulighet du har til å vise at du er verdt noe. Det er konkurransen du har som sorterer hva du er som menneske. Lege er du uansett, du kan få både operasjoner, jobb, masse pasienter på fastlegelista osv ved å være direkte dårlig faglig. Ingen prob. Siste mulighet til å vise hva du duger til og få det fastspikret var altså ved karakterkortet på vgs og det henger igjen ved deg. Og der er ikke Ingunn noe eksepsjonelt, selv om jeg kanskje tar i litt når jeg sier "bånnslam". Det er velkjent at lykke henger mer sammen med din status i den flokken du befinner deg i, enn med din status i samfunnet som helhet. Du Ingunn er nå i en permanent lavstatus-posisjon. Det får du ikke gjort noe med. Og foreløpig har du ikke turd å svare på spm heller. Nei, du trenger ikke være flink med mennesker selv om du får gode karakterer. Men du blir ikke noe empati-geni av å få dårlige karakterer, heller. Dårlige karakterer er aldri et positivt argument. Teorien har jeg 6 år på å lære meg. Er man en drittsekk er det dessverre lite å gjøre med den saken :-) Jeg sa ikke at du var drittsekk, men du har over 6 år på å bli det. :-) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Man trenger ikke å være en mindre flink medisiner av å ha lavere snitt fra fag på VGS, kun en med liten innsikt i faget vil påstå noe slikt. AtW Når sa jeg dette? Det er svært lite kvantifiserbart i jobben som lege. Selv om du skulle jobbe som kirurg, så er det ikke veldig sammenliknbart ut over din egen arbeidsplass. Selv leger selv bruker stedene du jobber ved som flinkhetssubstitutt. Karakterene fra videregående er siste mulighet du har til å vise at du er verdt noe. Det er konkurransen du har som sorterer hva du er som menneske. Lege er du uansett, du kan få både operasjoner, jobb, masse pasienter på fastlegelista osv ved å være direkte dårlig faglig. Ingen prob. Siste mulighet til å vise hva du duger til og få det fastspikret var altså ved karakterkortet på vgs og det henger igjen ved deg. Og der er ikke Ingunn noe eksepsjonelt, selv om jeg kanskje tar i litt når jeg sier "bånnslam". Det er velkjent at lykke henger mer sammen med din status i den flokken du befinner deg i, enn med din status i samfunnet som helhet. Du Ingunn er nå i en permanent lavstatus-posisjon. Det får du ikke gjort noe med. Og foreløpig har du ikke turd å svare på spm heller. Nei, du trenger ikke være flink med mennesker selv om du får gode karakterer. Men du blir ikke noe empati-geni av å få dårlige karakterer, heller. Dårlige karakterer er aldri et positivt argument. Teorien har jeg 6 år på å lære meg. Er man en drittsekk er det dessverre lite å gjøre med den saken :-) Jeg sa ikke at du var drittsekk, men du har over 6 år på å bli det. :-) Når du sier folk er "bånnslam i medisinverden" og "mindre flink", basert på deres karakterer i VGS, man kan fint være en dårlig lege selv med fullført studie, men å late som VGS er den muligheten du har til å vise din verd som medisiner er helt latterlig, det vitner om minimal erfaring, eller svært mangefull innsikt om hvordan arbeidslivet fungerer, om du virkelig tror VGS-karakterene har det fnugg med hvor god man oppfattes som lege ute i arbeidslivet, så tar du feil. (det er kanskje en eller annen enslig brødgjøk som bryr seg, det store flertallet gjør det ikke). Forøvrig er det riktig at sosial status spiller inn på lykke (dog tror jeg du kommer til å slite med å finne særlig endring basert på så små faktorer som man snakker om her). Det som også er velkjent er at sosiale relasjoner er mye viktigere for lykke, så å løpe rundt å oppføre seg som en tosk er ihvertfall ingen god strategi. AtW 1 Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 (...) om du virkelig tror VGS-karakterene har det fnugg med hvor god man oppfattes som lege ute i arbeidslivet, så tar du feil. (det er kanskje en eller annen enslig brødgjøk som bryr seg, det store flertallet gjør det ikke). Igjen, det er du som hele tiden slenger på "som lege." I arbeidslivet skal du gjøre en jobb, og får du jobben gjort bra, så er arbeidsgiver fornøyd, spesielt om du holder kjeft, ikke lager bråk, og er sånn halvveis omgjengelig. Konkurranse er (OK, avhengig av arbeidsplass) ikke like framtredende. Du har heller ikke mye håndfast å slå i bordet med som viser at du er en bedre lege enn kollegaen din. At du allikevel opparbeider deg et omdømme, strider ikke mot det jeg skrev. Det er ingen som beskylder Ingunn for å "løpe rundt og oppføre seg som en tosk," så jeg skjønner ikke hvorfor du trekker inn det. Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 For å presisere, du kan sammenlikne det med å være en feit og ultrastygg dame, og jobbe på et konditori med kun smellvakre jenter. Det er ingen som hevder at du ikke kan bake kaker, men vil du allikevel føle deg like mye verdt som de andre? Lenke til kommentar
J0hannes Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Er det nødvendig å kjøpe bøker til Exphil? Hvis du vil ha A, ja Hvis det holder med ståkarakter kan man sikkert klare seg uten Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 (...) om du virkelig tror VGS-karakterene har det fnugg med hvor god man oppfattes som lege ute i arbeidslivet, så tar du feil. (det er kanskje en eller annen enslig brødgjøk som bryr seg, det store flertallet gjør det ikke). Igjen, det er du som hele tiden slenger på "som lege." I arbeidslivet skal du gjøre en jobb, og får du jobben gjort bra, så er arbeidsgiver fornøyd, spesielt om du holder kjeft, ikke lager bråk, og er sånn halvveis omgjengelig. Konkurranse er (OK, avhengig av arbeidsplass) ikke like framtredende. Du har heller ikke mye håndfast å slå i bordet med som viser at du er en bedre lege enn kollegaen din. At du allikevel opparbeider deg et omdømme, strider ikke mot det jeg skrev. Det er ingen som beskylder Ingunn for å "løpe rundt og oppføre seg som en tosk," så jeg skjønner ikke hvorfor du trekker inn det. Du snakker om "medisinverdene" og "Jobben som lege" og hva som brukes for å vekte de. Det strider klart imot tøvete påstander som "Karakterene fra videregående er siste mulighet du har til å vise at du er verdt noe. Det er konkurransen du har som sorterer hva du er som menneske. Lege er du uansett, du kan få både operasjoner, jobb, masse pasienter på fastlegelista osv ved å være direkte dårlig faglig. Ingen prob." Det er ikke Ingunn jeg snakker om, så det trenger du ikke å fortsette å være forvirret av AtW Lenke til kommentar
PeterB Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 "Nihilist" er garantert verken medisinstudent eller lege. Bare det å si at vgs(vgs!) er "siste mulighet" til å vise hva noen duger til er så latterlig at det ikke er noe mer å si. Lenke til kommentar
colert Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Lurte på om noen har erfaring med å kjøpe bøker i USA? Skal kjøpe Robbin's Basic Patho 9th ed. og lurte på om det vil være noen stor forskjell med US edition kontra International ed. om noen i det hele tatt? Lenke til kommentar
J0hannes Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Lurte på om noen har erfaring med å kjøpe bøker i USA? Skal kjøpe Robbin's Basic Patho 9th ed. og lurte på om det vil være noen stor forskjell med US edition kontra International ed. om noen i det hele tatt? Dersom det er latin i boka, så er den mest sannsynlig annerledes (english nomenclature) Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 "Nihilist" er garantert verken medisinstudent eller lege. Bare det å si at vgs(vgs!) er "siste mulighet" til å vise hva noen duger til er så latterlig at det ikke er noe mer å si. Hva du er verdt, ikke hva du duger til som lege. Du driter deg ut: 1 Lenke til kommentar
colert Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Lurte på om noen har erfaring med å kjøpe bøker i USA? Skal kjøpe Robbin's Basic Patho 9th ed. og lurte på om det vil være noen stor forskjell med US edition kontra International ed. om noen i det hele tatt? Dersom det er latin i boka, så er den mest sannsynlig annerledes (english nomenclature) Bruker english nomenclature uansett. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 (endret) Hvor har du studert Nihilist1? - Kan forresten meddele at medisinerdåpen på UiO var knall. Litt høy selskapslekfaktor for min smak, men selve dåpsritualet var sykt lættis Endret 18. august 2012 av Szmekken Lenke til kommentar
technicality Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 To ting: 1. Hvem er det som bretter turnuslisensen sin ?! 2. http://1.bp.blogspot.com/_OMJ42Vj210U/TEC6Fty4KrI/AAAAAAAAA_o/A6hg9S53EW0/s1600/turnus.jpg Your point is ? Lenke til kommentar
PeterB Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 (endret) To ting: 1. Hvem er det som bretter turnuslisensen sin ?! 2. http://1.bp.blogspot...1600/turnus.jpg Your point is ? Ja, alle kan jo fotografere overskrifter. Også en nihilist. Endret 18. august 2012 av PeterB Lenke til kommentar
PeterB Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 "Nihilist" er garantert verken medisinstudent eller lege. Bare det å si at vgs(vgs!) er "siste mulighet" til å vise hva noen duger til er så latterlig at det ikke er noe mer å si. Hva du er verdt, ikke hva du duger til som lege. Du driter deg ut: "Hva du er verdt" = minst like dumt av deg At du fotograferer overskrifter gjør null inntrykk på noen. Enten er du ikke lege eller så er du f eks en innvandrer av den frekke sorten og med utdannelse fra Øst-Europa. 2 Lenke til kommentar
technicality Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 "Nihilist" er garantert verken medisinstudent eller lege. Bare det å si at vgs(vgs!) er "siste mulighet" til å vise hva noen duger til er så latterlig at det ikke er noe mer å si. Hva du er verdt, ikke hva du duger til som lege. Du driter deg ut: "Hva du er verdt" = minst like dumt av deg At du fotograferer overskrifter gjør null inntrykk på noen. Enten er du ikke lege eller så er du f eks en innvandrer av den frekke sorten og med utdannelse fra Øst-Europa. uhm...atte var sa du ? innvandrer av den frekke sorten ?? Lenke til kommentar
PeterB Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Hvor har du studert Nihilist1? - Kan forresten meddele at medisinerdåpen på UiO var knall. Litt høy selskapslekfaktor for min smak, men selve dåpsritualet var sykt lættis Jeg ser frem til samme neste år! Har du lov å fortelle litt mer? Lenke til kommentar
PeterB Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 uhm...atte var sa du ? innvandrer av den frekke sorten ?? Ja, jeg spekulerte litt fritt i å sannsynlighetsprofilere nihilist-vesenet. Jeg håper du ikke bygger deg opp til å spamme med pk-snakk nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå