AnomymBruker123 Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Men når får man vite om man kommer inn med ventelisteplass? Tenk å være nr 1 på listen lolz Det får du vell vite så snart noen takker nei, og hvertfall etter svarfristen! Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Jeg er nr. 50 på venteliste i Bergen.. Snittet mitt er 65.2. I fjor var jeg langt over nr. 200 på ventelisten, men ettehvert som folk takka nei kom jeg lengre og lengre frem på ventelista. Jeg gikk hvertfall over 50 plasser frem.. Er det håp å komme inn nå tror dere? Jada du kommer inn! Hvis jeg ikke tar feil, ifjor var det 1334 som var på ventelisten og ble senere redusert til 752 . Siden at du stå bare som nr. 50 er det ganske sikker på at du kommer inn! De fleste av de 580 som droppet ventelisten var nok så langt bak at de ikke hadde sjangs uansett. Men jeg tror fortsatt at 50 er mulig Lenke til kommentar
AnomymBruker123 Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Jeg er nr. 50 på venteliste i Bergen.. Snittet mitt er 65.2. I fjor var jeg langt over nr. 200 på ventelisten, men ettehvert som folk takka nei kom jeg lengre og lengre frem på ventelista. Jeg gikk hvertfall over 50 plasser frem.. Er det håp å komme inn nå tror dere? Jada du kommer inn! Hvis jeg ikke tar feil, ifjor var det 1334 som var på ventelisten og ble senere redusert til 752 . Siden at du stå bare som nr. 50 er det ganske sikker på at du kommer inn! De fleste av de 580 som droppet ventelisten var nok så langt bak at de ikke hadde sjangs uansett. Men jeg tror fortsatt at 50 er mulig Det håper jeg også..! Snittet har gått opp 0.5 poeng i Bergen i år.. Føreløpig. Lenke til kommentar
J0hannes Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Hva var snittet på førstegangsvitnemålskvotene da? skal selv søke til neste år, og er spent på hvor grensene ligger i år! 59.2 i Trondheim 1 Lenke til kommentar
spilloholiker Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Noen flere som kom inn i Bergen? Hva ble forresten snittet på tromsø (førstegangs) Lenke til kommentar
Fredtu24 Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Noen som vet hva snittet er i Oslo? høst og vår? 66.6 Vår 67.7 Høst Hva med førstegangsvitnemålskvoten? Lenke til kommentar
Gillette Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Førstegangs i Oslo er 58.7 Lenke til kommentar
Gjest22 Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Kom inn i Tromsø. Nr 35 på venteliste til NTNU og nr 6 på venteliste til Bergen. Er det håp for meg å komme inn i Bergen tror dere?? Absolutt. Men det står "studiet blir trolig ikke etterfylt, men du kan fortsette å stå på venteliste hvis du ønsker det" ved siden av studiet i Bergen (riktignok ikke ved siden av NTNU). Sikker på det er håp? Noen her som har stått på venteliste som plussminus nr 6 og kommet inn? Jeg hadde 65,6 poeng, og grensen til Bergen ble 65,7. Betyr det at de fem som er før meg på lista har høyere desimaler enn meg, eller betyr det at de er eldre? Hva var snittet i Tromsø? Er selv på venteliste til Bergen! Grensen var 65,5 i Tromsø Jeg er nr. 50 på venteliste i Bergen.. Snittet mitt er 65.2. I fjor var jeg langt over nr. 200 på ventelisten, men ettehvert som folk takka nei kom jeg lengre og lengre frem på ventelista. Jeg gikk hvertfall over 50 plasser frem.. Er det håp å komme inn nå tror dere? Dette var gode nyheter for meg. Står som nr 6 i køen til å komme inn i Bergen. Hvor lang tid tok det før du gikk en del plasser frem? Jeg vil helst slippe å først måtte reise til Tromsø der jeg kom inn, for deretter å reise videre til Bergen hvis jeg kommer inn der etter studiestart Lenke til kommentar
Fredtu24 Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Førstegangs i Oslo er 58.7 Kvoten er ganske lav i forhold til 2011 :o Lenke til kommentar
Gillette Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Førstegangs i Oslo er 58.7 Kvoten er ganske lav i forhold til 2011 :o Ja, ned 0.3 om jeg ikke husker helt feil. Bergen har jo gått enda lengre ned tror jeg. Lenke til kommentar
AnomymBruker123 Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Kom inn i Tromsø. Nr 35 på venteliste til NTNU og nr 6 på venteliste til Bergen. Er det håp for meg å komme inn i Bergen tror dere?? Absolutt. Men det står "studiet blir trolig ikke etterfylt, men du kan fortsette å stå på venteliste hvis du ønsker det" ved siden av studiet i Bergen (riktignok ikke ved siden av NTNU). Sikker på det er håp? Noen her som har stått på venteliste som plussminus nr 6 og kommet inn? Jeg hadde 65,6 poeng, og grensen til Bergen ble 65,7. Betyr det at de fem som er før meg på lista har høyere desimaler enn meg, eller betyr det at de er eldre? Hva var snittet i Tromsø? Er selv på venteliste til Bergen! Grensen var 65,5 i Tromsø Jeg er nr. 50 på venteliste i Bergen.. Snittet mitt er 65.2. I fjor var jeg langt over nr. 200 på ventelisten, men ettehvert som folk takka nei kom jeg lengre og lengre frem på ventelista. Jeg gikk hvertfall over 50 plasser frem.. Er det håp å komme inn nå tror dere? Dette var gode nyheter for meg. Står som nr 6 i køen til å komme inn i Bergen. Hvor lang tid tok det før du gikk en del plasser frem? Jeg vil helst slippe å først måtte reise til Tromsø der jeg kom inn, for deretter å reise videre til Bergen hvis jeg kommer inn der etter studiestart Husker at jeg satt 22 juli i fjor og sjekka, da var jeg rast langt frem. Men så raskest fremgang etter hovedopptaket, altså 27 juli. Blir spennende! Blir odontologi 1 året på meg dersom jeg ikke kommer inn i år, også søker jeg om opptak til 2. året medisin neste høst.. :-) Lenke til kommentar
Gjest22 Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 (endret) Husker at jeg satt 22 juli i fjor og sjekka, da var jeg rast langt frem. Men så raskest fremgang etter hovedopptaket, altså 27 juli. Blir spennende! Blir odontologi 1 året på meg dersom jeg ikke kommer inn i år, også søker jeg om opptak til 2. året medisin neste høst.. :-) Ok, ja dette blir spennende! Lykke til med inntaket:) Edit: Men det om du gikk over 50 plasser frem i køen, skyldes ikke det sannsynligvis at folk som skjønte de ikke hadde sjanse takket nei tror du? For meg virker det lite sannsynlig at 50 mennesker som hadde fått studieplass på medisin ved UiB faktisk takket nei til plassene. Endret 17. juli 2012 av Gjest22 Lenke til kommentar
AnomymBruker123 Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Kan jo være at folk kommer inn på andre steder enn Bergen, og takker nei.. Får bare vente og se :-) Lenke til kommentar
Gjest22 Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Ja, ting har en tendens til å ordne seg Lenke til kommentar
Reipar Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Yes. Oslo Vår! Men av hva jeg kan se er jeg nr 1 på ventelisten for Oslo Høst. Kan jeg takke ja til Oslo vår, og fremdeles stå på ventelisten for Oslo høst? Hva er sjansen for at en person på Oslo høst takker nei? Ellers gratulerer til alle som kom inn Jeg ville tenkt meg om! Nå som det blir søknadsbasert turnus vil du som vår-student være ferdig til jul og dermed kunne søke jobb i februar, et tidspunkt det er få andre som er ferdige siden nesten alle andre studier i Norge og i utlandet er ferdige til sommern. Dette kan være gunstig med tanke på å få turnusplass. Uansett så vil det halvåret med fri kanskje være din siste mulighet på lang tid, nyt det Uansett, lykke til og gratulerer! Langt, men givende og spennende studium. Lenke til kommentar
PayamLive Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Kom inn i UiO medisin start vår, og står som nr. 21 på venteliste til start høst. Hadde 58,1 poeng. Men det ville jo vært overraskende om 21 søkere takker nei til høststarten, så jeg går ut ifra at det blir våren på meg. Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Du som er på ventelisteplass nummer 50 kommer nok ikke inn. Er man på ventelisteplass nummer 500 vil man raskt rykke nedover i køen, men dersom man er på ventelisteplass nummer 10 vil det gå langt senere. Det er nok aldri flere enn 10-15 studenter per kull som takker nei til en studieplass ved medisin, så den eneste muligheten du har er om omtrent 40 av søkerne med ventelisteplass under 50 takker nei til å stå på venteliste, noe jeg finner lite sannsynlig. Beklager å måtte ødelegge håpet ditt, men ønsker bare å være realistisk. 1 Lenke til kommentar
nicholas1232 Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 (endret) Havnet på venteliste i Tromsø som nr 48, så er nok veldig liten sjanse på å komme inn, men det er jo selvsagt alltid et lite håp da : ) Endret 18. juli 2012 av nicholas1232 Lenke til kommentar
Aquageek Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Da jeg kom inn på NTNU for to år siden, var det flere blant de med førstegangsvitnemål med ventelistenummer på over 50 som kom inn, så håpet er nok ikke helt ute Lenke til kommentar
Gillette Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Ser at det er mange her som skal starte på UiB og NTNU, men er det bare meg her inne som skal på Oslo høst? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå