Gå til innhold

Tråden for Medisinstudenter


Vaio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Høres ikke dumt ut. Så hva du skrev i den andre tråden, men er denne tråden nå kun for presens tense medisinstudenter/sykepl.studenter?

Nei for all del. Men tror det er bedre å dele opp litt, så slipper vi opptaksspørsmål med kasuspresentasjon. ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Burde vel ikke være slik at denne tråden er kun for med. studenter, men at man diskuterer ting som er relevante i forhold til det å være medisin student.

Tråden er først og fremst ment for medisinstudenter. At enkelte sykepleiestudent og psykologstudent kommer med innspill ny og ne skader vel ingen? ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Enig med begge, hva med å reservere den for med + spl _studenter_? Ok, ferdig utdanna personell for også lov ;) Men poenget er, hva med å reservere den for studenter, og på den måten heve den faglige kvaliteten? Jeg vil bare sende spm. ut der, og se hva responsen blir. Resultatet blir kanskje det samme uansett.

W3p, du kommer nok til å kjenne hvor "bred" medisin er, som fag. Jeg synes alle som er under helsefagutdanning, og som vil bidra på denne tråden, er bare til fordel for oss. ;)

Lenke til kommentar
Enig med begge, hva med å reservere den for med + spl _studenter_? Ok, ferdig utdanna personell for også lov ;) Men poenget er, hva med å reservere den for studenter, og på den måten heve den faglige kvaliteten? Jeg vil bare sende spm. ut der, og se hva responsen blir. Resultatet blir kanskje det samme uansett.

W3p, du kommer nok til å kjenne hvor "bred" medisin er, som fag. Jeg synes alle som er under helsefagutdanning, og som vil bidra på denne tråden, er bare til fordel for oss. ;)

 

Jeg tror du misforstår :p Vi mener det samme, bare at jeg vil øke fagkvaliteten litt. Alle helsefagstudenter vil jeg jo så klart at skal være her, bare de har begynt på studiet; har noe å "gi" liksom. Jeg hater å ekskludere folk (ikke-studenter) men det vil kanskje uansett bli litt for mye fag for dem uansett, nå som de har en egen tråd (den du nettopp opprettet). Igjen, vi mener det samme tror jeg. Jeg vil ha all slags helsefagutdanning her, jeg vil bare at de som deltar i tråden her har påbegynt et helsestudium. Savvy?

Endret av w3p
Lenke til kommentar
Jeg har lest en del i starten av denne tråden. Er det forstatt samme oppfatning av utenlandstudenter blant de norske studentene?

Tja, jeg regner vel ikke med at en del er magisk konvertert, men dere skal huske at en grei andel av norske med.stud. faktisk ser verdien i å ha leger med erfaring fra andre helsevesener og akademia. Norge er ikke verdens navle, og vi er ikke flinkere enn andre (bortsett fra antibiotika bruk da). Man har jo sett at vi får mindre helse igjen for pengene her i landet enn andre steder. Derfor trenger vi kunnskap om andre veier til målet. Dere har en viktig oppgave, ta den alvorlig!

 

Dog, noe av verdien reduseres når de landene som allerede har høyest antall stud. fortsetter å øke, mens antallet fra andre land reduseres. Det er litt synd i grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...