Anterialis Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Jeg har hørt at Haukeland har flere forskjellige kurs de setter igang. Jeg tenker da spesielt på HLR kursing (A) og "veneflonkurs" og lignende, noe jeg syns høres veldig morsomt ut, men som jeg ikke vet om "er" for meg (2. klasse). Er det noen som vet noe mer om dette? Jeg leste forøvrig om dette i Æsculap, noen nummer tilbake. Kom gjerne med mer info om du vet noe om dette arrangementet! Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 I don't rest my case. Mvh Jultomten Så er spørsmålet: Taper personen "noe" på å spise biff? Hvorfor en Tja, når Ja er bedre? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Jeg har hørt at Haukeland har flere forskjellige kurs de setter igang. Jeg tenker da spesielt på HLR kursing (A) og "veneflonkurs" og lignende, noe jeg syns høres veldig morsomt ut, men som jeg ikke vet om "er" for meg (2. klasse). Er For venoflow anbefaler jeg deg å henge med en anestesisykepleie. Tar en dag, så har du det. Lenke til kommentar
ScapulaAlata Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Jeg har hørt at Haukeland har flere forskjellige kurs de setter igang. Jeg tenker da spesielt på HLR kursing (A) og "veneflonkurs" og lignende, noe jeg syns høres veldig morsomt ut, men som jeg ikke vet om "er" for meg (2. klasse). Er det noen som vet noe mer om dette? Jeg leste forøvrig om dette i Æsculap, noen nummer tilbake. Kom gjerne med mer info om du vet noe om dette arrangementet! Ja, Norsk Folkehjelp Sanitet Haukeland arrangerer en del forskjellige kurs innen akuttmedisin/førstehjelp. Blant annet grunnkurs førstehjelp (HLR++), søk og redning, venflonkurs, DHLR-kurs og lignende. AHLR-kurset er kun for styremedlemmer i Folkehjelpen. Sist venflonkurs var for ca. en måned til, så det blir en liten stund til neste gang. Hvis du vil lære det venflon kan du jo bare ta med en venn som kan det på Ferdighetssenteret å Haukeland, så blir du nålepute, og så han. Det er gjerne folk fra de første årene som deltar, siden dette er "spennende" ferdigheter og man trenger litt avbrekk og klinikk innimellom all preklinikklesingen:) På de høyere kullene lærer de jo dette uansett på universitetet/sykehuset:) Endret 19. mai 2009 av ScapulaAlata Lenke til kommentar
ScapulaAlata Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) 15 plasser på suppleringsvalg.... latterlig.. Hva gjør du når du er ferdig med studiet? Dra til Haukeland med tårevåte øyner og ber om et 1/2års vikariat. Hehe, ikke dårlig. Hvordan er tilgjengeligheten på de? Hvilke avdelinger finnes det muligheter på? Er forresten akkurat hjemme fra lesesalen. 08:15-22:15, dvs en ganske lang økt! Eksamen i fysiologi om 2 uker. Endret 19. mai 2009 av ScapulaAlata Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Ja nettopp, men er dette kurser de holder på med i nærområdet, eller drar de rundt i landet? Er det mulighet for alle stud. medisinere å være med, og hva koster dette sånn ca? Jeg er veldig interessert, da det ikke er en dritt (spennende jaffal) klinikk enda her i krakow... Og ja du har rett, for å få good (vene)flow (jeg likte ordbruken din ) er det jo lurt å henge seg på en av disse grøntkledde, men jeg liker de andre kursene haukelann kan by på =) Har du noe mer info? andre? Lenke til kommentar
ScapulaAlata Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Ja nettopp, men er dette kurser de holder på med i nærområdet, eller drar de rundt i landet? Er det mulighet for alle stud. medisinere å være med, og hva koster dette sånn ca? Jeg er veldig interessert, da det ikke er en dritt (spennende jaffal) klinikk enda her i krakow... Og ja du har rett, for å få good (vene)flow (jeg likte ordbruken din ) er det jo lurt å henge seg på en av disse grøntkledde, men jeg liker de andre kursene haukelann kan by på =) Har du noe mer info? andre? Her står det om kursene våre: http://nfsh.org/about2.html og http://nfsh.org/about4.html, men jeg er redd at du må være stud.med på UiB for å være med på de interne kursene, og de eksterne kursene holdes bare når grupper melder seg på, f. eks bedrifter. Lenke til kommentar
Mares Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Ja nettopp, men er dette kurser de holder på med i nærområdet, eller drar de rundt i landet? Er det mulighet for alle stud. medisinere å være med, og hva koster dette sånn ca? Jeg er veldig interessert, da det ikke er en dritt (spennende jaffal) klinikk enda her i krakow... Og ja du har rett, for å få good (vene)flow (jeg likte ordbruken din ) er det jo lurt å henge seg på en av disse grøntkledde, men jeg liker de andre kursene haukelann kan by på =) Har du noe mer info? andre? Her står det om kursene våre: http://nfsh.org/about2.html og http://nfsh.org/about4.html, men jeg er redd at du må være stud.med på UiB for å være med på de interne kursene, og de eksterne kursene holdes bare når grupper melder seg på, f. eks bedrifter. I tillegg, enklere og kanskje mer aktuelt er Medisinsk Ferdighetssenter ved UiB/Haukeland Sykehus. De har lokaler i 2. etasje sentralblokken, T-231, samt i lesesal i 3 etasje (to tom) og i kjelleren i sentralblokken (Traume, kun under aktive kurs). http://www.ferdighetssenteret.uib.no/ http://www.akuttmedisin.uib.no/ Om du er interessert i kurs, gå sammen en gjeng på 5-8 stykker og send en mail om forespørsel og ønsket kurs. Videre kan du trene på prosedyrer når du vil, du har tilgang til lokalene med det vanlige Haukelandskortet ditt. Lenke til kommentar
ScapulaAlata Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Ja nettopp, men er dette kurser de holder på med i nærområdet, eller drar de rundt i landet? Er det mulighet for alle stud. medisinere å være med, og hva koster dette sånn ca? Jeg er veldig interessert, da det ikke er en dritt (spennende jaffal) klinikk enda her i krakow... Og ja du har rett, for å få good (vene)flow (jeg likte ordbruken din ) er det jo lurt å henge seg på en av disse grøntkledde, men jeg liker de andre kursene haukelann kan by på =) Har du noe mer info? andre? Her står det om kursene våre: http://nfsh.org/about2.html og http://nfsh.org/about4.html, men jeg er redd at du må være stud.med på UiB for å være med på de interne kursene, og de eksterne kursene holdes bare når grupper melder seg på, f. eks bedrifter. I tillegg, enklere og kanskje mer aktuelt er Medisinsk Ferdighetssenter ved UiB/Haukeland Sykehus. De har lokaler i 2. etasje sentralblokken, T-231, samt i lesesal i 3 etasje (to tom) og i kjelleren i sentralblokken (Traume, kun under aktive kurs). http://www.ferdighetssenteret.uib.no/ http://www.akuttmedisin.uib.no/ Om du er interessert i kurs, gå sammen en gjeng på 5-8 stykker og send en mail om forespørsel og ønsket kurs. Videre kan du trene på prosedyrer når du vil, du har tilgang til lokalene med det vanlige Haukelandskortet ditt. Jobber du på ferdighetssenteret? Stud.med på UiB? Jeg går på kull 07. Jeg visst faktisk ikke at det gikk an å spørre om kurs, det skal jeg gjøre. (etter eksamen, dvs til høsten). Koster det noe? Lenke til kommentar
Polonium Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Vaio: Kan du forklare litt mer om det å studere medisin i Øst-Europa sånn generelt? Har sett på Semmelweis samtidig som jeg har sett i Polen og universitetene der, men lurer litt på hvordan det er å studere i Øst-Europa? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Ja nettopp, men er dette kurser de holder på med i nærområdet, eller drar de rundt i landet? Er det mulighet for alle stud. medisinere å være med, og hva koster dette sånn ca? Jeg er veldig interessert, da det ikke er en dritt (spennende jaffal) klinikk enda her i krakow... Og ja du har rett, for å få good (vene)flow (jeg likte ordbruken din ) er det jo lurt å henge seg på en av disse grøntkledde, men jeg liker de andre kursene haukelann kan by på =) Har du noe mer info? andre? Her står det om kursene våre: http://nfsh.org/about2.html og http://nfsh.org/about4.html, men jeg er redd at du må være stud.med på UiB for å være med på de interne kursene, og de eksterne kursene holdes bare når grupper melder seg på, f. eks bedrifter. ja det var det jeg tenkte meg. Jaja, får se om det blir noe gruppegreier senere da... Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Legevikariat tjener like mye som turnuslege. Kan du forklare litt mer om det å studere medisin i Øst-Europa sånn generelt? akkurat som i Norge. Du sitter og leser.. Hehe, ikke dårlig. Hvordan er tilgjengeligheten på de? Hvilke avdelinger finnes det muligheter på? Fikk høre at HUS er bankorotto. Og ja du har rett, for å få good (vene)flow (jeg likte ordbruken din ) er det jo lurt å henge seg på en av disse grøntkledde, men jeg liker de andre kursene haukelann kan by på =) Har du noe mer info? andre? Tja... Jeg tok en Askeladd: "Vil du være med, så heng på" Endret 20. mai 2009 av Vaio Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Ja, det var faktisk ei av de grøntkledde intensivsykepleierne som sa at jeg bare måtte komme, da skulle jeg få lov til å stikke hele dagen. Jeg får se om det tilbudet fortsatt står =) Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Grunnet nedbemanning på jobben er jeg permitert en måned før planlagt. Da skal det bli litt ekstra forbredelser. Er det noen verdi i å pugge litt anatomi på forhånd? Kanskje pugge aminosyrer osv? Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Jorchi: du virker som en ivrig student, he-he! Jeg ville ha anbefalt å titte litt i anatomiboka, (bruk Netter), lær deg navn, hvor nerver og årer går, utspring og feste til muskler. Aminosyrer-- er ganske lett, som du lærer i løpet av 10min, og noe jeg ikke hadde brukt altfor mye energi på... Endret 20. mai 2009 av Sonja84 Lenke til kommentar
ScapulaAlata Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Fikk høre at HUS er bankorotto. Var det jeg var redd for... Håper Norge finner olje i Lofoten før jeg er ferdig og utvider helsevesenet massivt:) I verste fall kan man jo jobbe midlertidig på sykehjem eller i psykiatrien, der får man ihvertfall jobb... Kjenner et par medisinstudenter som jobber på Sandviken Sykehus (psykiatrisk) som leger med lisens. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Er det virkelig så ille? Sliter allerede nok med motivasjonen. Tror det er på tide å holde meg unna yrkesbeskrivelser på nettet snart. Lenke til kommentar
ScapulaAlata Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Er det virkelig så ille? Sliter allerede nok med motivasjonen. Tror det er på tide å holde meg unna yrkesbeskrivelser på nettet snart. Vet ikke hvor ikke det er, det får Vaio svare på. Men det er vel spesielt vanskelig å få jobb før turnustjenesten, og ekstra vanskelig i de store byene. Sånn går det når 1 % av hvert årskull skal bli lege(!!!). Personlig håper jeg på at de flinke får jobb uansett... Tiden vil vise. Endret 20. mai 2009 av ScapulaAlata Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Jorchi: du virker som en ivrig student, he-he! Jeg ville ha anbefalt å titte litt i anatomiboka, (bruk Netter), lær deg navn, hvor nerver og årer går, utspring og feste til muskler. Aminosyrer-- er ganske lett, som du lærer i løpet av 10min, og noe jeg ikke hadde brukt altfor mye energi på... Hva mener du med at det tar 10 min å pugge AminoSyrer? Da vil jeg gjerne lære metoden din Eller spørs jo hva du mener med å lære dem. Bare navnene er jo lett, men er jo mye mer.. Sorry, har kanksje ikke fulgt med i timen her, men du Jorchi, skal du starte på medisin nå? Hvor? Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Hva mener du med at det tar 10 min å pugge AminoSyrer? Da vil jeg gjerne lære metoden din Eller spørs jo hva du mener med å lære dem. Bare navnene er jo lett, men er jo mye mer.. Sorry, har kanksje ikke fulgt med i timen her, men du Jorchi, skal du starte på medisin nå? Hvor? Semmelweis, Budapest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå