Vaio Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Budapest idag: sol, sol og atter sol.. 18C på sitt beste Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 For å si det sånn madass, det blir nok en del knusktørre fag opp gjennom medisinstudiet også Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Høres bra ut, hehe! Virker som om sålenge man har bra studieteknikk og studievaner så skal medisinstudiet være greit gjennomførbart. Og det er jo selvfølgelig lettere å lære medisin fag, enn for eksempel historie, musikkteori, norsk. Ok, leser igjennom og ser at det kan mistolkes, jeg sier at siden medisin er veldig interesant, så er det lettere å huske enn de fagene jeg nevnte, selv om de nevnte fagene er i teorien lettere å lære. Ligningen er enkel. Leser du, består du. Leser du mye, består du med glans. Er ikke noe hokus-pokus, synes egentlig man får ufortjent mye kudos for å være smart når man studerer medisin. I mange av basalfagene (som anatomi) handler det ikke om å huske mest mulig, og det er jo langt fra det samme som å være smart. Hjelper riktignok å ha en forståelse for fysikk, særlig når det kommer til hjertefysiologi, men man kommer seg gjennom det også hvis man bare legger ned innsatsen. Eksamen i CNS på fredag her nede. Jeg tror virkelig nevrologi kan være noe for meg i fremtiden, men akkurat nå forbanner jeg alle afferenter og efferenter til og fra amygdala til helvete! Endret 1. april 2009 av Oovz Lenke til kommentar
ScapulaAlata Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Fikk nettopp vite at jeg fikk A på anatomieksamen Nå ble jeg glad! Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Fikk nettopp vite at jeg fikk A på anatomieksamen Nå ble jeg glad! Gratulerer! Lenke til kommentar
pfa87 Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 3 stk som har downs her, hehe Lenke til kommentar
Anseth Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Har et spørsmål til deg Raijin. Hvordan fikk du råd til pre-med studie i ungarn? Da tenker jeg mest på bosted og andre faste utgifter. Man får ikke lån til det. Jobber du mye i tillegg til studie da? Jeg tenkte selv å studere medisin i Ungarn og ble sugen på pre-med studie der. Snakket med rådgiver om det, og han sa det ikke kunne anbefales, pga de ikke støtter det. Vil helst slippe et år med kjemi og biologi på bjørknes, som er alternativet mitt, og dra rett ned til Ungarn og lære meg det samme på engelsk i tillegg til andre fag Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Jeg jobbet for å spare opp penger, og mottok støtte fra familien min. Hvis du har tenkt deg på neste premedkurs, kutter du jo bo- og levekostnadene i to hvis du går for intensiv-kurset. Hvis det er det du går for, har du tid til å jobbe helt til januar neste år --> samle opp nok penger og eventuelt lese litt av materialet på egen hånd, hvis du har energien til det God påske folkens! For de som er over gjennomsnittet interessert i sosiale interaksjoner, så er god påske en glimrende måte å starte en samtale på! Lenke til kommentar
Anseth Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Takk for svar God påske ja, glemte det i farta. Tenker du hintet til min post. Nja tenkte mest på hel års kurset, da jeg er usikker på hvor vanskelig det er å tilegne seg alt pensumet på kortere tid. Vet ikke om du vil anbefale halvårs kurs isteden? Jeg mangler noen av realfagene fra vgs (kjemi og biologi) Har på følelsen at selve lesingen går greit, men om jeg får råd til det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Helårs-kurset er veeeldig chill. Sykt avslappende. Jeg har heller ikke tatt noen av realfagene på vgs. Det hele kommer an på læreren. Biologilæreren vår er dritkul, og veldig flink Krever veldig lite stress for min side for å suge til meg kunnskapen. Har man dårlige lærere, må man belage seg på å dra frem boken å lese litt mer selv, stille spørsmål om det man lurer på, eller gå til ekstra konsultasjonene som de tilbyr, hvis man føler at man ikke henger helt med. Velger du intensivkurset blir det lange dager. Jeg foretrekker helårskurset. Da har man tid til å utforske by'n og sånt også. Leve livet! Finn ut hva økonomien din tillater Hehe, var ikke et hint til din post, men en referanse til Lørdagen ute på by'n. Legendary Lørdag! Lenke til kommentar
ulfses Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Takk for svarGod påske ja, glemte det i farta. Tenker du hintet til min post. Nja tenkte mest på hel års kurset, da jeg er usikker på hvor vanskelig det er å tilegne seg alt pensumet på kortere tid. Vet ikke om du vil anbefale halvårs kurs isteden? Jeg mangler noen av realfagene fra vgs (kjemi og biologi) Har på følelsen at selve lesingen går greit, men om jeg får råd til det vet jeg ikke. Da jeg sőkte til Budapest, hadde jeg kun 2mx, 2fy og 1kj som privatist... jeg leste biologi og kjemi pá siden frem til opptaksprőven. Det er jo ikke sá dyrt á leve i Ungarn, men erfaring tilsier at man ofte blir litt "turist" den főrste stunden og da flyr pengene fort Lenke til kommentar
Anseth Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Ser ut som om jeg kommer til å gå opp som privatist i biologi og kjemi, for så å ta opptaksprøven. Det er tilnærmet umulig å spare opp så mye til januar. Synd egentlig, det ville vært perfekt med ett år i ungarn hvor man kan føle seg fram og bli kjent med byen. Regner med at det er en stor overgang å komme til et fremmed land og studere, spesielt medisin. Hvorfor får man ikke støtte for premed kurs?! Irriterende Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 hvorfor gå opp som privatist hvis du skal til Ungarn? Les heller alt stoffet på engelsk. Men, whatever floats your boat Lenke til kommentar
Anseth Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Vil heller ha de fagene unnagjort i tilfelle jeg ikke klarer studiet. Er motivert for det, men bare for å være på den sikre siden. Strykprosenten er også høy i ungarn Dessuten koster det ingenting å gå opp som privatist omtrent. Kanskje jeg kjøper engelske lærebøker hehe. Det er var en god idè Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Da ønsker jeg deg lykke til Anseth. Stå på, og du vil oppnå det du søker Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Øver til opptaksprøven for Pecs nå, den er vel den 07.06. Gruer meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå