DigitaL BlasteR Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) *Slett* Endret 29. mars 2009 av DigitaL BlasteR Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 *Slett* Raijin er på romkamerat jakt... Helst en Hokjønn.. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Thanks DigiBlaster Jeg har en feeeet leilighet MIDT i by'n. Seriøst, når du peker midt p Budapest, så peker du på leiligheten min. Sweet utsikt, masse sol, tidligere tilhørte bygget en bank, så da hadde vi egen personlig dørvakt xD Budapest er en Awesome by That's right Vaio. Jenter er visst mer renslige enn gutter. Og mer masete også ;p Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Et fint sted for dere som er lei all lesingen. Her finne dere forelesninger fra ledende universitet i verden. (Harvard, Stanford, Berkely, UCLA, MIT og mm.) Youtube: http://www.youtube.com/edu http://www.youtube.com/results?search_type...=USMLE&aq=f Endret 30. mars 2009 av Vaio Lenke til kommentar
mancala42 Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg planlegger å jobbe hele høsten og begynnelsen av vinteren, og tjene inn ca 60 000kr. 33 av disse tusen skal brukes på det 4-måneders pre-med kurset i Pecs, Ungarn. Og resten på bokostnader ved å bo der. Etter det 4-måneders kurset kommer jeg mest sannsynlig inn i universitetet i Pecs, og kan begynne å studere medisin. Jeg har generell studiekompetanse fra videregående, snitt på ca 4.5, men ingen realfag, så derfor gjør jeg dette istedenfor å stresse med å komme inn i Norge. Noen som finner feil i planen min? =) Lenke til kommentar
ScapulaAlata Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Noen her som leser medisinske tidsskrifter? Jeg bladde gjennom The Lancet idag og leste følgende artikkel: "An unusual case of ventricular fibrillation" Jeg siterer: "Our patient then admitted that she had consumed 250–500 g of liquorice daily for several years." "1 year later blood pressure was 140/90 mm Hg while on metoprolol 50 mg/day. Secondary hypertension was excluded. She had stopped eating liquorice" "Our patient experienced severe liquorice-induced hypokalaemia resulting in ventricular fibrillation." Lakris er farlig, gutter og jenter Karin GF Gerritsen, Jan Meulenbelt, Wilko Spiering, Ido P Kema, Ayse Demir, Vincent JHM van Driel, An unusual cause of ventricular fibrillation, The Lancet, Volume 373, Issue 9669, 28 March 2009-3 April 2009, Page 1144, ISSN 0140-6736, DOI: 10.1016/S0140-6736(09)60514-6. (http://www.sciencedirect.com/science/article/B6T1B-4VXN1T1-11/2/e48f740ca3547cb8b22be160bbc94561) Endret 31. mars 2009 av ScapulaAlata Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 "Our patient then admitted that she had consumed 250–500 g of liquorice daily for several years." Lenke til kommentar
ScapulaAlata Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 "Our patient then admitted that she had consumed 250–500 g of liquorice daily for several years." En pose med tyrkisk pepper inneholder 150 gram. Nam, jeg kunne godt spist en sånn hver dag Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) "Our patient then admitted that she had consumed 250–500 g of liquorice daily for several years." En pose med tyrkisk pepper inneholder 150 gram. Nam, jeg kunne godt spist en sånn hver dag I hennes standard er det snakk om 2-4poser dagen, hverdag, i flere år. Jeg husker ikke hele diskusjonen vår, men det var snakk om venstresidig brystsmerter og hyppig lakarisbruk?? Derfor kom du, ScapulaA til konklusjon, at det var snakk om IHD eller CM pga. HT? I såfall har du plenty med fans: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1092627&hl= edit: Krangle? Endret 31. mars 2009 av Vaio Lenke til kommentar
ScapulaAlata Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 "Our patient then admitted that she had consumed 250–500 g of liquorice daily for several years." En pose med tyrkisk pepper inneholder 150 gram. Nam, jeg kunne godt spist en sånn hver dag I hennes standard er det snakk om 2-4poser dagen, hverdag, i flere år. Jeg husker ikke hele diskusjonen vår, men det var snakk om venstresidig brystsmerter og hyppig lakarisbruk?? Derfor kom du, ScapulaA til konklusjon, at det var snakk om IHD eller CM pga. HT? I såfall har du plenty med fans: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1092627&hl= edit: Krangle? Hehe, deja vú! Hvis for mye lakris gir ventrikkelflimmer, så må det kunne gi brystsmerter også. Han fyren som postet og var utg.punkt for diskusjonen vår oppgav at han inntok "mye, sterk lakris" og satte dette i forbindelse med smertene... Hvis ikke han hadde skrevet det, ville ikke jeg nevnt muligheten for at lakrisen var årsaken. Sammen gjelder på et legekontor. Hvis pasienten setter sine plager i forbindelse med en spesiell aktivitet/inntak av føde, så kan det være verdt å undersøke, selv om ikke pasienten alltid har rett Lenke til kommentar
mancala42 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hvorfor Pecs? Fordi de har et 4 måneders pre-med kurs, som er billigere, og slipper å bo der så lenge uten å ha støtte fra lånekassen. Men gjerne fortell meg hvis du vet om andre skoler som tilbyr noe lignende. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hvordan er været hos dere i dag, medstudenter? Her i Krakow trenger man ikke lenger å ha på seg jakka, og sola varmer godt. Motorsykkelistene kryr, og jeg lengter hjem til min egen. Nyt godværet, hvis dere er like heldige! Lenke til kommentar
ScapulaAlata Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hvordan er været hos dere i dag, medstudenter? Her i Krakow trenger man ikke lenger å ha på seg jakka, og sola varmer godt. Motorsykkelistene kryr, og jeg lengter hjem til min egen. Nyt godværet, hvis dere er like heldige! Det er litt grått i Bergen, men det er vår i luften og håp om sol her også. Skal på fjellet i påsken, håper på litt påskesol i hytteveggen og skikjøring. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 20 grader og masse sol her i Ungarn Lenke til kommentar
mancala42 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Haha, bare løgn at det er håp om sol i Bergen, alt håp er borte, det er overskyet og regner! =) Endret 31. mars 2009 av madass88 Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 20 grader og masse sol her i Ungarn 20? Herlig da =) her er det ikke mer enn 12, men det føles godt og varmt =) Gikk i shorts for første gang her i forrige uke, da var det vel 16-18 grader. Lenke til kommentar
ScapulaAlata Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Haha, bare løgn at det er håp om sol i Bergen, alt håp er borte, det er overskyet og regner! =) Haha, jeg håper som bergenser alltid på sol. Er i fornektelse om at det regner litt her i byn... Er du fra Bergen? Hvilken skole gikk du på? Lenke til kommentar
mancala42 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Jeg har tenkt å gå på skolen i Pecs. Du kan se planen min noen poster tidligere Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Jeg har tenkt å gå på skolen i Pecs. Du kan se planen min noen poster tidligere Du vet hvordan Pecs uttales ikke sant? (Var ihvertfall vanskelig med min uttalelse engang jeg stod på Deli pu (sydbanestasjonen i Budapest) å ville bestille togbilett ned dit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå