Gå til innhold

Tråden for Medisinstudenter

Vaio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ønsker å ligge til en ettertanke:

Fra vårt perspektiv, så vil du ikke ta dette så "vondt". Kanskje det er spennende for deg, som hematolog, å ser hvordan ting utvikler seg. Derfor er det fult forståelig at epikriser er viktig, i ditt ståsted. Men for oss Hospitanter/turnuslege, så er epikriser først og fremst "papirarbeid". Du kan nesten lese frem "sukk-et og oppgitthet" i disse epikrisene.

Jeg antar du har vært en turnuslege selv, og vet hva jeg skriver om.

Er du en rakettingeniør som har glemt hvordan det å være fysikkstudent med de kjedelige fysikk-rekneoppgavene?

Jultomten:

Jeg ber også pent om du kunne bidra med en eller to "epikrise mockup" her på tråden.

Vi medisinstudenter vil være svært takknemlig å ha noe "eksempler" å gå etter.

Skal ikke si meg uenig i alt... :) Jeg har skrevet mange kjedelige og lite meningsfulle epikriser, og dette var nok hyppigere som turnuskandidat. Hadde på kirurgen mange ettermiddager som gikk med til "Diagnose: R10.4 Abdominalsmerter. Pasienten ble innlagt med abdominalsmerter. Inflammasjons- og leverparametere var normale, smertene klinget av og han dro hjem i velbefinnende." Men jeg opplevde også ofte at man i forbindelse med epikriseskrivingen på en systematisk måte fikk gått gjennom pasientforløpet og fant ut av ting som var til glede for både meg og pasienten.

Sliter litt med hva du mener med en "epikrise mockup", og er usikker på om denne diskusjonen - og jeg - hører hjemme i en medisinerstudenttråd...

Mvh Jultomten :)

Lenke til kommentar

For å svare på poll:

Jeg studerer for tiden Medievitenskap på NTNU og tar med for ikke-med i tillegg som privatist. Blir ferdig til våren.

Jeg kunne godt tenkt meg å studere medisin i Norge, men da måtte jeg ha brukt evigheter på å ta opp irrelevante svadafag for å ha nubbsjangs for å komme inn så det gidder jeg bare ikke. Ender opp i Øst-europa.

Når jeg jeg begynner på medisinstudiet (ifølge mine planer) er jeg 23 år.

Tillit? Vel jeg har like mye tillit til begge parter; både norsk og utenlandsutdannede leger.

Norge er ikke akkurat verdens navle, så jeg har stor tro på utenlandske medisin studier.

Av den grunn, drar jeg til Polen.

Har forresten et søskenbarn som studerer odontologi i Poznan og han stortrives!

Lenke til kommentar
Hey.

Hvor studerer du?

UNN?

Som i universitetssykehuset Nord-Norge?

Universitetet i Tromsø heter det ----> UIT :hrm:

Beklager beklager... alt rettes imorgen.. :blush:

edit: Takk til TWA for endringene og psilocybe for Kromosom analysen. :wee:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Norge er ikke akkurat verdens navle, så jeg har stor tro på utenlandske medisin studier.

Umeds bringer friske tanker og nye ideer.

Hvor i polen ender du opp?

Øy!

Good boys goes to heaven, Bad boys goes to Budapest. :wee:

Lenke til kommentar
Vaio: Ble det mange turer til restauranten Sir Lancelot under din studietid i Budapest, eller? :D

Sir Lancelot er absolutt ikke min favoritt.

Dårlig, dyrt mat og ingen bestikk. Alt skal være så middelalder.... (men de hadde toalett med toalettpapir...)

Det eneste man betaler for er showet, og jeg er ikke akkurat den personen som er glad at andre hopper og fekter rundt/bak maten min.

edit:

For dere som lure på hva det er: http://www.sirlancelot.hu/site.php?lang=en

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Morsom avstemning:) Hvem er medisinstudent nr. 2 fra UiB her inne?

Jeg kom akkurat hjem fra Medicinske Vinterleker 2009 nå nettopp:) Kan gi et lite referat til glede for alle som gikk glipp av dette fantastiske arrangementet:

Fredag morgen møter en gjeng trøøøtte medisinstudenter opp kl 06.30 ved gamle PKI-bygget. Vi laster oss inn i bussen og setter avgåre. Underveis blir det servert Baileys og vi har diverse konkurranser og quizer, med alkohol som premie: På Hemsedal har vi ølstafett, og i 12-tiden har de fleste fått en øl eller to innabords, og stemningen stiger. Når klokken blir 13.30, er vi fremme på Thon Hotell Hallingdal i Ål. Vi løper på rommene, skifter til skiklær og hopper i bussene til skibakken.

I skibakken er aktivitetene valgfrie. Noen er glade i skikjøring, andre liker å sitte i amfiet i bunnen i bakken med litt "afterski". dvs øl. Jeg får noen flotte turer i bakkene på Ål. Klokken 1700 bærer det videre til et konsertlokale rett ved bakken for ordentlig afterski. Biobastard, husbandet ved UiB underholder med punksanger om sykehuset og livet som medisinstudent og fyrer opp stemningen veldig bra.

Etter afterski kommer velvære på hotellet, og svette og slitne medisinstudenter får seg en dusj og litt komfort, inkludert badstue. Deretter er det tid for årets temafest: "Jeg har gått på feil temafest" :dribble: Dette slår SVÆRT godt an. Av hensyn til anonymitet avslører jeg ikke hva jeg gikk med, men rundt middagsbordet kl 20.00 befant det seg masse russejenter, Ghostbusters, Oslo Swingers Club (lak, lær og gummipikker), bier, Playboy Bunnies, Poccahontas og mye, MYE annet festlig :thumbup:

Ved middagen inntas det store mengder fast og flytende føde (les: alhohol), og etterhvert beveger festen seg opp på hotellrommene. Utover kvelden gjør folk det de føler for. Noen sitter på rommene og diskuterer Pavens holdning til kondomer, andre leker "Jeg har aldri ... " og lærer skremmende ting om medstudentenes seksuelle vaner, og andre igjen samles i kjelleren for dans og musikk. Her møtes medisinstudentene fra Oslo og Bergen, og nye bekjentskaper stiftes... :love: Noen gutter og jenter ses gå inn på rom sammen, og alt sladder annonseres selvfølgelig på høytalerne i skibakken neste dag. Festen forsetter uti de små timer, noen nachspiel holder på til 04-05.00 tiden

Neste avsnitt om lørdagen kommer kanskje imorgen, nå er jeg trøtt :p

Vi ses neste år:)

Endret av ScapulaAlata
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...