Vaio Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Det blir litt engelsknorsk... På engelsk: When the women lactate... osv osv.. så.. Det er der "prolactin" kom ifra. http://en.wikipedia.org/wiki/Lactating Endret 25. februar 2009 av Vaio Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Tar det med en klype salt. Wikipedia, ikke akkurat lærerns best friend Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Tar det med en klype salt. Wikipedia, ikke akkurat lærerns best friend Må du quote kilder? http://dictionary.reference.com/browse/lactating Endret 25. februar 2009 av Vaio Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Har jo skrevet oppgave som vi skal fremlegge for klassen. Må æ bruke referanser på powerpoint også? E jo det samme som står i innleveringa I oppgaven står det: Ravn har (Ifølge Field 1982 og Bernbaum 1982) funnet ut at bruk av narresmokk for prematur bar kan være gunstig, mens det får sondeernæring. I powerpoint har æ skrevet: Suge og svelgerefleksen til barnet Stimulere med smokken Endret 25. februar 2009 av Samegerilja Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Ehh? Hva er du vil ha hjelp for? Jeg trodde du vil ha et ord for "melkeproduksjon" Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Ehh? Hva er du vil ha hjelp for? Jeg trodde du vil ha et ord for "melkeproduksjon" Glem det, tusen takk for hjelpen Vaio Endret 26. februar 2009 av Samegerilja Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Noen andre som visste om denne siden: LINK Veldig grei, i hvert fall om du er i 5.sem, og må ta opp en god del journaler Endret 28. februar 2009 av Sonja84 Lenke til kommentar
LaNoche Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Er det nokon som veit noko om Bjørknes sitt studie program der ein studerar eit år på UiO for so å bli tatt opp direkte på andre året i pécs? er det noko å anbefale? Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Er det nokon som veit noko om Bjørknes sitt studie program der ein studerar eit år på UiO for so å bli tatt opp direkte på andre året i pécs? er det noko å anbefale? Nei, men har de ikke noe lignende for Bratislava også? Hørte noe om dette ifjor, men det virker ikke som om det kom istand. Ihvertfall er det ikke mange norske i Bratislava for øyeblikket (bare en liten håndfull tror jeg!) Lenke til kommentar
LaNoche Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Nei, men har de ikke noe lignende for Bratislava også? Hørte noe om dette ifjor, men det virker ikke som om det kom istand. Ihvertfall er det ikke mange norske i Bratislava for øyeblikket (bare en liten håndfull tror jeg!) For Bratislava veit ikkje eg, men i Ungarn skal det vist vere nokre hundre norske studentar (over 600 reklamerar dei). Reknar med at flesteparten er i Pécs, men veit eigentleg ikkje. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Martin dere tenker på, som ligger noen timers reise utenfor Bratislava. http://www.studentum.no/Medisin_Oslo_Slovakia_52471.htm Skulle gjerne tatt det selv, så det hadde blitt 1 år mindre i Øst-Europa. Lenke til kommentar
ScapulaAlata Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Noen andre som visste om denne siden: LINK Veldig grei, i hvert fall om du er i 5.sem, og må ta opp en god del journaler Synes den var veldig bra:) Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Martin dere tenker på, som ligger noen timers reise utenfor Bratislava. http://www.studentum.no/Medisin_Oslo_Slovakia_52471.htm Skulle gjerne tatt det selv, så det hadde blitt 1 år mindre i Øst-Europa. Nei, jeg har faktisk vært i Martin så det hadde jeg nok husket. Det var Bratislava jeg mente. Men intresannt at også Martin tar del i dette. Hvorfor er det egentlig så få som reiser til Tyskland? Tidligere var det jo mange norske der. Er det angst for tysk eller er det blitt vanskeligere å komme inn? Det er jo heller ikke skolepenger i Tyskland. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Legg gjerne ved en link om dette 1+5-programmet i Bratislava, jeg fant ingenting på Bjørknes sine nettsider. For min del er det nok tysken som ødelegger, ja. Har hørt fra en tysker i klassen min at det er billigere å leve i Tyskland enn her, og sammen med gratis skolegang høres det ganske fristende ut i grunn. Endret 2. mars 2009 av Quicko Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Tyskland er Awesome Studerte selv i Hamburg, dog ikke medisin. Billig og bra. Komforten er omtrent som i Norge, og byen fremstår som renere enn Budapest. Budapest er så støvete. Dog, jeg vil heller ta medisinstudiet på engelsk enn på tysk, men hvis jeg skulle ombestemme meg går det an å bytte universitet senere Lenke til kommentar
Reipar Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg vil anbefale folk som vil studere medisin i utlandet å gjøre det i Tyskland, av flere grunner: - Tyskland har laangt tradisjon som utdanningsintstitusjon for norske leger. Veldig mange av dagens overleger er utdannet i Tyskland og folk har genrellt respekt for Tyskland og tyskere det gjelder utdanning. Studentene fra Øst-Europa har fått og kommer til å få mye av "skylden" for det uføret vi er i ang. turnus og senere en overbefolkning av leger. Selvfølgelig helt ufortjent, men like fullt reelt. For å slippe å møte mye motgang, misnøye, fordommer og generell idioti så ville jeg anbefalt mine venner som ønsker å studere i utland å gjøre det i land som det er "akseptert" å studere i. - Lær dere et språk! Finnes det studenter i Øst-Europa som lærer seg språket? Det har ikke jeg hørt om ihvertfall - i Tyskland vil dere snakke flytende etter 1 år. Garantert. Det er selvfølgelig litt tråkigt de første månedene, men det kommer utvilsomt til å være verdt det. Så kan dere briljere i turnus i Finnmarka når 75 år gamle Walter Fritz fra Hurtigruta har fått hjerteinfarkt og blir lagt inn på Hammerfest teltsykehus. - Fotball - tyskerne er helt klin gærne etter fotball. De har høyest publikumsrate i Europa og det er sinnsykt god stemning på kampene. Lite vold og faenskap som de sliter med andre steder og generellt billige billetter. Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) på Hammerfest teltsykehus. Du føler ikke at du ser "litt" ned på Finnmark, med det utsagnet. Gjør du? Endret 3. mars 2009 av Samegerilja Lenke til kommentar
Reipar Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 på Hammerfest teltsykehus. Du føler ikke at du ser "litt" ned på Finnmark, med det utsagnet. Gjør du? Det var en godhjertet spøk, jeg håper du forstod det Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Studerte selv i Hamburg, dog ikke medisin. Hva hadde du av tyskkunnskaper før du flyttet? Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Zero, men tok språkkurs i Tyskland. Tysk ligner på norsk, og man hører det rundt seg hele tiden. Man lærer det fort. Det eneste er grammatikken. Reipar, grunnen til at jeg ikke vil studere i Tyskland, er at jeg kanskje har tenkt meg til USA seinere, eller andre engelsktalende land. Jeg føler det vil være en fordel å ha lært alt på engelsk istedetfor på tysk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå