Gå til innhold

Tråden for Medisinstudenter

Vaio

Anbefalte innlegg

Skal har psykiatri kl 8,00am imorgen.

Noe mer tragisk blir det ikke: Tidlig dag med pasienter som lider av alt mulig "gøy."

Jeg burde sikkert lest hele tråden, men spør likevel jeg; er det lenge til du er ferdig Vaio?

1år igjen, er det noe spesielt du tenker på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal har psykiatri kl 8,00am imorgen.

Noe mer tragisk blir det ikke: Tidlig dag med pasienter som lider av alt mulig "gøy."

Jeg burde sikkert lest hele tråden, men spør likevel jeg; er det lenge til du er ferdig Vaio?

1år igjen, er det noe spesielt du tenker på?

Egentlig ikke:). Lurte bare på om medisinutdanningen i Øst-Europa var 5 eller 6 år. Har hørt litt forskjellig.

Lenke til kommentar
Skal du til Ungarn?

Hva har du tenkt og ta med deg?

Ja, jeg skal til Debrecen.

Jeg hadde tenkt til å ta med en del klær og andre nødvendige ting, evt. pc, men det viser seg at det blir uaktuelt.

Herlighet..

Klær og en bærbar tar ikke mer enn 20kg? Hvor mangen undiker har du tenkt å ta med deg?

Skal du til Debrecen, havner du mest sannsynlig i "Diakszallo-dorms". De har alt der: tallerker, kniv, gaffel, telefon, tv, internett osv... Det er et Kjempested!

Derimot er Universitet selv ikke mye å skryte av, men, det er ditt valg... :closedeyes:

"wannabe medisinstudent" - det er ikke jeg som leker nettdoktor her inne...

Men vi lyver ikke på oss en tittel heller. ;) (kunne ikke dy meg.... :lol:)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke prøve å forbedre karakterene dine, for så å søke deg inn her i Norge?

Skjønner ikke dere at dere ødelegger for alle oss som sliter oss gjennom studiet her i Norge. Det er for mange leger, men hvem sin feil er det? Selvfølgelig de som drar til utlandet.

Hvis dere drar til utlandet for å bli lege/tannlege, hvorfor kommer dere da tilbake til Norge for å jobbe- IDIOTER!

Mitt råd: bosett dere der, og ikke kom tilbake og ødelegg for oss!

Huff - usaklige argumentering altså..

Men forstår synspunktet ditt.

På den andre siden; tannleger tror jeg aldri det kan bli for mange av:)

Endret av Poplitea
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke prøve å forbedre karakterene dine, for så å søke deg inn her i Norge?

Skjønner ikke dere at dere ødelegger for alle oss som sliter oss gjennom studiet her i Norge. Det er for mange leger, men hvem sin feil er det? Selvfølgelig de som drar til utlandet.

Hvis dere drar til utlandet for å bli lege/tannlege, hvorfor kommer dere da tilbake til Norge for å jobbe- IDIOTER!

Det samme sa man om leger for ikke så lenge siden :)

Det er forøvrig helt korrekt som utenlandsstudentene påpeker her, det er overhodet ikke deres feil at man nå sitter med for mange medisinstudenter. Det er trossalt styresmaktene som har betalt deres utdanning i utlandet.

Men jeg har gode nyheter, NMF har for engangsskyld gjort noe fornuftig. De fikk vedtatt på Legeforenings landsmøte at Legeforeningen skulle finne en løsning på turnussaken. Dette skjedde i fjor og et slik vedtak på LFs landsmøte har en tidsfrist på 2 år, så arbeidet er godt i gang.

Det turnusutvalget ser ut til å komme fram til er en dansk løsning på turnusen UTEN tilbakevirkende kraft.

Det vil si at om 6-7 år vil man gå over til en prioritering av norske studenter og på den måten vil antallet utenlandsstudenter måtte begrense seg selv. Jeg tror dette er den beste løsningen for alle, og viktigst av alt er at ingen får en kniv i ryggen.

Lenke til kommentar
Du har ingen grunnlag til å vite hva jeg er og ikke er.

Det var du som startet de kyniske stigmatiseringene på andre som "googlet" frem symptomene og råd.

Og jeg som trodde du var "noe", mens du slengte dritt og lort mot andre.

Virkeligheten var du ikke mer enn en flue. :closedeyes: Som flokker seg rundt, nettopp, bæsj og lort. Noe som bevise utsagnet:"whats comes around, goes around."

Du ble tatt med buksen nede, NOT ME.. ;)

Hvorfor skulle jeg uansett lyve på meg at jeg er medisinstudent?

Man kan lyve om graviditet, kjæreste, rikdom, osv.. Hvorfor ikke om sin egen status?

På godt psykiatrispråk kalles det: "compulsive obsessive lier" ;)

Håper du ikke ta det som et personangrep, men, som et velfortjent øreflikk... ;)

edit: Kom tilbake når du blir tatt opp til medisinstudiet.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Det er forøvrig helt korrekt som utenlandsstudentene påpeker her, det er overhodet ikke deres feil at man nå sitter med for mange medisinstudenter. Det er trossalt styresmaktene som har betalt deres utdanning i utlandet.

Men jeg har gode nyheter, NMF har for engangsskyld gjort noe fornuftig. De fikk vedtatt på Legeforenings landsmøte at Legeforeningen skulle finne en løsning på turnussaken. Dette skjedde i fjor og et slik vedtak på LFs landsmøte har en tidsfrist på 2 år, så arbeidet er godt i gang.

Det turnusutvalget ser ut til å komme fram til er en dansk løsning på turnusen UTEN tilbakevirkende kraft.

Det vil si at om 6-7 år vil man gå over til en prioritering av norske studenter og på den måten vil antallet utenlandsstudenter måtte begrense seg selv. Jeg tror dette er den beste løsningen for alle, og viktigst av alt er at ingen får en kniv i ryggen.

Det hadde jeg ikke fått med meg:p. En sånn løsning hadde ikke vært så dum nei:)

Vaio:: Etter å ha lest hele tråden så vet jeg ikke helt om jeg tørr å svare; men ja :)

Endret av Poplitea
Lenke til kommentar

Må forresten bare påpeke at dette er noe som fremdeles er under utredning og man kan på ingen som helst måte garantere at dette blir utfallet av saken.

Lenke til kommentar
Må forresten bare påpeke at dette er noe som fremdeles er under utredning og man kan på ingen som helst måte garantere at dette blir utfallet av saken.

Det finnes ca. 3000 medisinstudenter i norge, og ca. 3000 i Utlandet. Saken vil aldri blir godkjent.

Vaio:: Etter å ha lest hele tråden så vet jeg ikke helt om jeg tørr å svare; men ja :)

Å være en legestudent er ingen skam.

Men dessverre finnes det folk som elsker å sverte andre, helt uten grunn... Sånn er det bare, Thats life.

Hvilket universitet, og hvilket år? (semester)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Nedsatt kvalitet hvis det overstige 650 sjel? :lol: Må si at tallene har sine ironier...

Referat fra sentralstyrets møte 26.2. 2002 >
2002?

Hehe sorry. Så ikke at den var så gammel :p

Det var en møte, som jeg har fått med meg, 2007. Og da var saken forsatt i "diskusjon."

En slik ordning vil aldri går gjennom... Det blir bare ren idioti.

Lenke til kommentar
Nedsatt kvalitet hvis det overstige 650 sjel? :lol: Må si at tallene har sine ironier...

Referat fra sentralstyrets møte 26.2. 2002 >
2002?

Hehe sorry. Så ikke at den var så gammel :p

Det var en møte, som jeg har fått med meg, 2007. Og da var saken forsatt i "diskusjon."

En slik ordning vil aldri går gjennom... Det blir bare ren idioti.

Tenker du på ordningen med prioritering? Så lenge de fleste av utenlandsstudentene ikke er tatt opp gjennom samordna opptak, men reiser ut på "eget ansvar", så kan de ikke kreve at det ikke skal uttdeles en turnusplass sammen med studieplassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...