haarod Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hvilke karakterer hadde dere fra videregående som går på medisin nå? Poengsystemet blir helt endret til neste år, så det er vanskelig å sammenlikne med poengsummene fra tidligere opptak? Jeg lurer på om jeg skal søke medisin, men jeg mangler Kjemi2. Må jeg da ta opp dette, eller fins det forkurs? Lenke til kommentar
ScapulaAlata Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Hvilke karakterer hadde dere fra videregående som går på medisin nå? Poengsystemet blir helt endret til neste år, så det er vanskelig å sammenlikne med poengsummene fra tidligere opptak? Jeg lurer på om jeg skal søke medisin, men jeg mangler Kjemi2. Må jeg da ta opp dette, eller fins det forkurs? Jeg hadde vel rundt 5,68 i snitt, med 8,5 tilleggspoeng (fordypning + realfag) ble det 65,3 poeng. Som du sier, så kan ikke denne poengsummen sammenlignes med poengsummen til opptaket høsten 2009. Du må ta opp Kjemi2, det finnes ikke forkurs på medisin. Endret 4. februar 2009 av ScapulaAlata Lenke til kommentar
ScapulaAlata Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Er det noen som vet hvor mye legeutdanningen i Norge koster staten? Per studiepoeng, år eller for hele studiet? Hadde vært interessant å vite. Endret 4. februar 2009 av ScapulaAlata Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Mener å ha lest rundt 250 000 per pers per år, uten at jeg har kildene klare. Edit: Jeg fant, jeg fant: http://www.adressa.no/student/article587022.ece 255 000,- snylter dere norske medisinstudenter av staten hvert år. Skam dere! Endret 4. februar 2009 av Quicko Lenke til kommentar
ScapulaAlata Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Mener å ha lest rundt 250 000 per pers per år, uten at jeg har kildene klare. Edit: Jeg fant, jeg fant: http://www.adressa.no/student/article587022.ece 255 000,- snylter dere norske medisinstudenter av staten hvert år. Skam dere! Ikke dårlig, litt av en "gavepakke" fra staten Hehe, ingen grunn til å være misfornøyd med det. Edit: Fra nå av skal ikke jeg klage over skattene her i landet Endret 4. februar 2009 av ScapulaAlata Lenke til kommentar
Lisa88 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hei! Noen som kan hjelpe meg her kanskje?=) Jeg lurer på om noen kan tipse meg om bøker jeg kan lese før opptaksprøvene i Polen, Tsjekkia, Ungarn osv. Har selvsagt kjemi, fysikk og biologi bøkene fra VGS, men er dette nok? Håper på svar:) Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 http://www.amazon.com/Essential-Biology-Se...7562&sr=8-1 Du trenger å kunne biologi, kjemi og engelsk. Engelsken fikser du selvsagt, med unntak av noen spørsmål som går på medical english: medisinske begreper på engelsk. Noen i klassen min har et eksemplar av forrige års prøve, som jeg kan se om jeg får tak i Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 En del universiteter (og kanskje ANSA/Sonans?) har gamle prøver liggende ute, så du kan se hvor nivået ligger. Jeg orker ikke lete på nettet nå, men de burde ikke være så vanskelig å finne. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 thanks quicko, fant noen prøver her: http://www.bjorknes.no/wwe/default.asp?emne=brosjyre Dog, på prøven til ungarn 1 er halvparten av kjemi spørsmålene erstattet med biologispørsmål. Sende mail til bjørknes og gjøre dem obs på feilen Lenke til kommentar
Lisa88 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Ja, jeg har allerede funnet alle disse, fra både Sonans og Bjørknes, men lurer på om noen har noe tips om BØKER:) Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 kan liste opp bøkene vi bruker på premed som er veldig tett knyttet opp mot opptaksprøvene til universitetene her i ungarn. Men det for bli når jeg kommer tilbake. By the way, den boka jeg linket til tidligere, er den boka som brukes første år på semmelweis også Lenke til kommentar
Ehtele Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Hvor kan man ta USMLE? Lenke til kommentar
Lisa88 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Hei! Er det noen her fra Trondheim som skal på opptaksprøvene for medisin (gjennom Sonans) i Oslo 9-10. mai? Kunne tenkt meg noen å lese med, da det er mye mer motiverende å være flere om lesinga;) Jente 20, Trondheim Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Hvor kan man ta USMLE? Jeg har hørt man kan ta dette et sted i Tyskland, at det er der man tar denne testen i Europa. Jeg har ikke lest dette selv vel og merke. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 man tar den på internett Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Tviler sterkt, da det er utrolig hvor nøye de er på juks. Er flere ting man ikke får lov til å ha med seg under eksamen ol. Har du kilder på dette? Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Spør vaio. første del tar 8 timer eller noe. foran pc'en. Man har rundt 30 sekunder på hvert spørsmål Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) til deg som etterlyste bøker: kjemi biologi fysikk Dog, du trenger bare biologi og kjemi Du trenger heller ikke de nyeste bøkene. Endret 13. februar 2009 av Raijin Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 w3p, dette er hva som står på wikipedia: The USMLE first started out as a pencil and paper examination, converting in 2004 to a computer based multiple choice examination. The test can be given at Thomson Prometric test centers worldwide. However, the Step 2 CS and the Step 3 can only be given in the USA. The software used to administer the test, the NBME FREDtm, was upgraded in 2008 to a new version, FREDtm V2. The implementation of this changeover continues as of this writing. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Prometric Test Centers er fysiske steder man drar til, og så eventuelt tar på dataene der. Vanligvis sitter man i et rom med papir og blyant. Endret 13. februar 2009 av Quicko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå