Gå til innhold

Tråden for Medisinstudenter

Vaio

Anbefalte innlegg

Hvilke karakterer hadde dere fra videregående som går på medisin nå? Poengsystemet blir helt endret til neste år, så det er vanskelig å sammenlikne med poengsummene fra tidligere opptak?

Jeg lurer på om jeg skal søke medisin, men jeg mangler Kjemi2. Må jeg da ta opp dette, eller fins det forkurs?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilke karakterer hadde dere fra videregående som går på medisin nå? Poengsystemet blir helt endret til neste år, så det er vanskelig å sammenlikne med poengsummene fra tidligere opptak?

Jeg lurer på om jeg skal søke medisin, men jeg mangler Kjemi2. Må jeg da ta opp dette, eller fins det forkurs?

Jeg hadde vel rundt 5,68 i snitt, med 8,5 tilleggspoeng (fordypning + realfag) ble det 65,3 poeng. Som du sier, så kan ikke denne poengsummen sammenlignes med poengsummen til opptaket høsten 2009.

Du må ta opp Kjemi2, det finnes ikke forkurs på medisin.

Endret av ScapulaAlata
Lenke til kommentar
Mener å ha lest rundt 250 000 per pers per år, uten at jeg har kildene klare.

Edit: Jeg fant, jeg fant:

http://www.adressa.no/student/article587022.ece

255 000,- snylter dere norske medisinstudenter av staten hvert år. Skam dere!

Ikke dårlig, litt av en "gavepakke" fra staten :dribble:

Hehe, ingen grunn til å være misfornøyd med det.

Edit: Fra nå av skal ikke jeg klage over skattene her i landet :innocent:

Endret av ScapulaAlata
Lenke til kommentar

Hei! Noen som kan hjelpe meg her kanskje?=)

Jeg lurer på om noen kan tipse meg om bøker jeg kan lese før opptaksprøvene i Polen, Tsjekkia, Ungarn osv.

Har selvsagt kjemi, fysikk og biologi bøkene fra VGS, men er dette nok?

Håper på svar:)

Lenke til kommentar

kan liste opp bøkene vi bruker på premed som er veldig tett knyttet opp mot opptaksprøvene til universitetene her i ungarn. Men det for bli når jeg kommer tilbake.

By the way, den boka jeg linket til tidligere, er den boka som brukes første år på semmelweis også :)

Lenke til kommentar

w3p, dette er hva som står på wikipedia:

The USMLE first started out as a pencil and paper examination, converting in 2004 to a computer based multiple choice examination. The test can be given at Thomson Prometric test centers worldwide. However, the Step 2 CS and the Step 3 can only be given in the USA. The software used to administer the test, the NBME FREDtm, was upgraded in 2008 to a new version, FREDtm V2. The implementation of this changeover continues as of this writing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...