Vaio Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) 1 gram = 1000 miligram, 1 miligram = 1000 mikrogram. Stemmer det? Dagsdose: 150 mikrogram x 2 = 300 mikrogram /døgn (Høres bra ut, for maks anbefalt dagsdose er vel 400 mikrogram ?) 300 mikrogram pr dag / 50 mikrogram pr dose = 6 inhalasjoner Svar: 1.) 6 inhalasjoner 2.) 300 mikrogram/døgn = 0,3 mg/døgn Mikrogram har betegnelsen "Myu". a) Hvor mange inhalasjoner skal pasienten ha per dose? a, Pasienten må inhalere 3 x 50ug = 3 ganger/per dose. Endret 21. januar 2009 av Vaio Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 21. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2009 Fasit: a) Pasientene skal ha 3 inhalasjoner Becotide/dose b) Pasienten får 0,3 mg inhalasjonsaerosol Becotide per døgn Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Et dinosaurusegg? Plutonium? Nei! Det er en NYRESTEIN! Kjære kolleger, sånn skjer hvis du drikker palinka, daglig. http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=536210 Endret 22. januar 2009 av Vaio Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 ^ wow, det ser helt sykt ut. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 hæhæ, driittøft! Lenke til kommentar
Xomg Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) (innlegg slettet) Endret 22. januar 2009 av Xomg Lenke til kommentar
ScapulaAlata Skrevet 22. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 Nyrestein? Lurer på om VG har bommet her, utifra plassering på røntgenbildet og størrelsen ligner det heller på en blærestein. Enig? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Jugdment DAY! NEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII........ Endret 23. januar 2009 av Vaio Lenke til kommentar
HipSar Skrevet 23. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 Hei alle medisinstudenter! Jeg er en gutt på 15 år som drømmer om å bli lege. Karaktere mine er ganske gode, men jeg er ikke sikker på om de er gode nok til at jeg kan komme inn på medisin når den tid kommer. Derfor skriver jeg denne posten. Snittet mitt ligger på 4,75, med en femmer i naturfag og sterk firer i matematikk. Jeg føler at jeg kan gjøre det bedre i begge fag, og håper på et snitt over 5 til våren. Mitt spørsmål er: Er dette bra nok? Er det mulig å komme inn på medisin med disse karakterene? Jeg vil helst studere her i Norge, men er åpen for utlandet og. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 23. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 NEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII........ Hvor endte du? Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 23. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 Jugdment DAY! NEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII........ Hva er egentlig Judgement day? Burde sikkert visst, men står helt stille nå... Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 23. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 Trekking av turnusplass Lenke til kommentar
Reipar Skrevet 23. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 http://www.med.uio.no/turnus/nummerert.html Får jo nesten inntrykk av at det er dobbelt så mange fra utland som fra Norge. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 23. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 Er det lavt tall som er bra? Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 23. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 Åh, heldiggriser!! Dere turnuskandidater har ingenting å sutre over! Får man ikke plass med en gang, kan man vel få seg en liten "ferie" eller fripause. Uansett vil dere kunne få en god jobb om dere ikke får turnusplass med en gang. Og Rimi og Rema 1000 tar vel alltid en plassløs turnuskandidat inn i varmen om økonomien av en eller annen grunn skulle svikte... Lenke til kommentar
Reipar Skrevet 23. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Statistikk: NTNU 97 UiB 75 UiO 94 UiO 12 UiT 75 Utenl 410 Total 787 For dere som ikke vet: Det var 450 turnusplasser denne runden. Det vil si at nesten 350 av de som ikke fikk denne gangen går videre til neste runde med turnustrekning i høst. I tillegg så må man huske på at det er langt flere enn 97 NTNU, 75 fra UiB, 106 fra UiO, 75 fra UiT og 410 fra Utenl som utdannes i året. Det betyr at det vil komme et betydelig antall i tillegg til de 350 som allerede står i kø. Mest sannsynlig så vil noen bli nødt til å vente mer enn ett år for første gang. Det som gjør saken litt verre er at hvis vi går tilbake til 2003 når årets kull begynte medisin, så var det da nesten 500 færre medisinstudenter enn det er nå i 2009. Dere som går i 2. eller 1. kommer til å få kjørt dere Endret 23. januar 2009 av Reipar Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) NEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII........ Hvor endte du? Et tall høyere enn 500. Får ikke engang Finnmark. Endret 23. januar 2009 av Vaio Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 23. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Utenlandsstudenter er noe dritt, (jeg er utenlandsstudent selv). Er for mange av oss! Fint å høre om hvordan det går med jobbsøkinga framover Vaio. Håper det går smertefritt for deg. Lurer på om jeg bare burde hoppe av og studere på noe annet. Alt det slitet her er ikke verdt det. Ender opp med høyt studielån, og må sikkert flytte rundt som en idiot og få vikarstillinger på uinteressante jobber. Og for ikke å snakke om alt det tullet her nede. Gå på lab-undervisninger hvor utbyttet er 0, men vi må dit fordi de skriver opp fravær. Pugge detaljer ingen klarer å huske alt av, prøve å tolke hva slaverne sier med den gebrokne og ufullstendige engelsken deres, og ikke ha noe annet valg enn å godta regelendringer i hytt og pine. Kravet for skriftlig eksamen ble for eksempel bytta fra 60% til 65% uka før førstemann skulle opp, og professoren sa det til klasserepresentanten i en bisetning. Klaging? Lykke til, vi skal nemlig ha de samme professorene i muntlig eksamen. Hei trynefaktor. /rant. Burde kanskje skrevet det i en annen tråd, men det var godt å få det ut her. Endret 23. januar 2009 av Quicko Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 23. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 Hehe, trynefaktor, Bra at du følger med i pu-tråden da ;p Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Rimi og Rema 1000 tar vel alltid en plassløs turnuskandidat inn i varmen om økonomien av en eller annen grunn skulle svikte... Er det der du jobber Mademoiselle marmelade? Utenlandsstudenter er noe dritt, (jeg er utenlandsstudent selv). Er for mange av oss! Ikke si det, det finnes fordeler og.. Men jeg er enig med deg, det er altfor mangen "useriøse" med-studenter i utlandet. (spesielt de som liker curry) Fint å høre om hvordan det går med jobbsøkinga framover Vaio. Håper det går smertefritt for deg. Finner nok et vikariat på et eller annet sykehus. Er bare litt lei meg. At jeg muligens må vente 1/2år. Lurer på om jeg bare burde hoppe av og studere på noe annet. Alt det slitet her er ikke verdt det. Kom til Ungarn! Billigere og bedre. Budapest gir deg mye for pengene. Ender opp med høyt studielån, og må sikkert flytte rundt som en idiot og få vikarstillinger på uinteressante jobber. Og for ikke å snakke om alt det tullet her nede. Slapp av. Se lyst på livet. Gå på lab-undervisninger hvor utbyttet er 0, men vi må dit fordi de skriver opp fravær. Pugge detaljer ingen klarer å huske alt av, prøve å tolke hva slaverne sier med den gebrokne og ufullstendige engelsken deres, og ikke ha noe annet valg enn å godta regelendringer i hytt og pine. Kravet for skriftlig eksamen ble for eksempel bytta fra 60% til 65% uka før førstemann skulle opp, og professoren sa det til klasserepresentanten i en bisetning. Klaging? Lykke til, vi skal nemlig ha de samme professorene i muntlig eksamen. Hei trynefaktor. Slovakia er et relativt nytt land for med-studium, men oppfordrer dere til å formere en "sterk" studentkomitee/studentorganisasjon. Her i Ungarn, har Israelerne/Nordmenn, ballagrep på rektoren/presidenten. Forandringer av eksamensregler, betalingsdato osv osv... er ikke så "universitet vennlig" Studentorganisasjon på Semmelweis: www.Isas.hu Endret 24. januar 2009 av Vaio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå