Gå til innhold

Tråden for Medisinstudenter

Vaio

Anbefalte innlegg

Som mann og sykepleierstudent, føler jeg meg veldig ettertraktet på markedet. Med tanke på at sykepleieryrket er mye fysisk arbeid, tunge løft osv. Selvfølgelig finnes det hjelpemiddler osv, men er vell også ikke bare derfor.

Tenker meg at enkelte mannlige pasienter, helst vil ha en mannlig sykepleier som steller osv. Tror også det er innenfor visse religioner at bare menn kan stelle menn osv?

I mitt kull er det ca 10 mannlige studenter av 96 elever. Altså rundt 86 kvinner og 10 menn.

Jeg syns det er kjempebra at mannofolka ønsker å bli sykepleier! Stå på, og lykke til =)

Hehe, takk takk :)

Endret av Samegerilja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Mest tilgjengelig" under studiet? Høres ut som dårlig norsk, eller så er det jeg som har vært litt for lenge i utlandet.

Dersom du mener hva medisin ligner mest på av de to fagene, både temamessig og hvordan det føles å studere faget, ville jeg sagt naturfag. Den eneste "matten" er relativt enkle formler og prinsipper, og disse minner mer om fysikk.

I våre naturfag-/biologitimer var det mye fokus på pugging og å bruke det som database til å svare på spørsmål med, og slik føles gjerne medisin.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...