Gå til innhold

mac eller acer?

Anbefalte innlegg

Hei..

skal nå snart kjøpe meg bærbar....acer er fristende og mac er fristende..

skal jeg kjøpe mac eller acer?

Acer maskinen er :http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=81927

Mac maskinen er:http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=85908

Hvilken skal jeg kjøpe??

håper på svar snarest...

:yes:

Endret av riffe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du vet vel at mac og acer (pc ) er to vidt forskjellige ting ?

kunne vel sett om kunne få tak i en intel basert pc med santa rosa brikkesett

17" skjerm, den veier en del...

skal den fraktes mye ( fram og tilbake til jobb/skole) ville jeg vurdert en som lettere

Endret av Exentler
Lenke til kommentar
du vet vel at mac og acer (pc ) er to vidt forskjellige ting ?

kunne vel sett om kunne få tak i en intel basert pc med santa rosa brikkesett

17" skjerm, den veier en del...

skal den fraktes mye ( fram og tilbake til jobb/skole) ville jeg vurdert en som lettere

ja klar over det ..hvilken pc tenkte du på da?

ja det kan hende..15 er nokk og da:p

ja skole bruk med mye gaming internett..msn også videre..

Lenke til kommentar

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien.

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

jeg vil anbefale at du kjøper 14" eller mindre hvis du skal frakte den mye... har en kompis som går media som har en dell 15" og han syntes den blir litt vel stor å drasse på... jeg er helt enig...

jeg ville gått for macen hvis du skal bruke den til lyd/bilde/video redigering, men til mer vanlig bruk ville jeg ha gått for en acer, dell eller asus.

og den nye nettverksstandarden 802,11n er lurt å få med, siden mange skolen og universitet går over til denne nå. høyskolen i oslo skal ha det innen året er slutt har jeg hørt..

Lenke til kommentar
Vel, jeg kan ihvertfall si at jeg har hatt macbook nå siden juni, og jeg er knallfornøyd så langt.

så du synst at mac er bedre enn vanlig pc..?

mac koster jo mere i forhold til at du får...1GB og 120..for rundt 11 000 for en mac og for 7000 f.k.s acer maskin får du 2GB og 160! så mere plass og ytelse med acer for mindre peng..

Lenke til kommentar
jeg vil anbefale at du kjøper 14" eller mindre hvis du skal frakte den mye... har en kompis som går media som har en dell 15" og han syntes den blir litt vel stor å drasse på... jeg er helt enig...

jeg ville gått for macen hvis du skal bruke den til lyd/bilde/video redigering, men til mer vanlig bruk ville jeg ha gått for en acer, dell eller asus.

og den nye nettverksstandarden 802,11n er lurt å få med, siden mange skolen og universitet går over til denne nå. høyskolen i oslo skal ha det innen året er slutt har jeg hørt..

er 15 eller 17 så mye trøbbel å ha med seg da?

Hehe ja tenkte å gå media jeg og..:p

altså blir konf snart og da blir vell den brukt til mindre skolebruk i 10kl. og etter det vidergående..der media blir mye film og foto redigering med slike program...

så mulig at visst je kommer inn på media så bør jeg velge macbook?

Lenke til kommentar
vel mac er ganske overprisa, men husk at du betaler også for et skikkelig OS da!

eller så er det en fin pc fra dell.... xps 1330 trur jeg den heter er en 13,3" widescreen du kan konfigurere selv.... prisen begynner vel på rundt 9k... men du kan konfigurere den selv da!

www.dell.no

ja skjønner ja dell kan umulig være så rævva..men mac har jo lansert leopard operativ systemet no..å det virka sweat!

mac er jo flott for gaming og har jeg hørt? visst du har nokk ytelse og harddisk..

Endret av riffe
Lenke til kommentar
vel mac er ganske overprisa, men husk at du betaler også for et skikkelig OS da!

eller så er det en fin pc fra dell.... xps 1330 trur jeg den heter er en 13,3" widescreen du kan konfigurere selv.... prisen begynner vel på rundt 9k... men du kan konfigurere den selv da!

www.dell.no

ja skjønner ja dell kan umulig være så rævva..men mac har jo lansert leopard operativ systemet no..å det virka sweat!

mac er jo flott for gaming og har jeg hørt? visst du har nokk ytelse og harddik..

mac sliter egentlig med gaming...

Lenke til kommentar

www.dell.no

mac er jo flott for gaming og har jeg hørt? visst du har nokk ytelse og harddik..

mac sliter egentlig med gaming...

oja..men visst du har 2gb og 160 går vell det som smurtXD?

snakkar vgs i sogn og fjordane så kan vell ikkje forvente alt for mykje..:p

og ¨på den skulen eg besøkte i år hadde dei mykje mac også (einaste i fylket som har media (så store sjangsar for at det blir den)..allt dei brukte av data utstyr var mac stasjonær og bærbar

men du burde egentlig vente til du kommer på skolen.. se om det er avtaler med dell om PC-er...

han kompisen min fikk en dell som privat koster 14k til bare 6k pga av kontrakt og at skolen sponsa med 3k og den PC-en eier!

bur du ned i oslo?

Dette er sogn og fjordane ingenting gratis..:p

Lenke til kommentar
en windows basert pc er det beste nå til dags å spille på. Selv om linux faktisk jorde det bedre i QW:ET. pr i dag er det få spill som er laget til mac. Blizzard har gitt ut de fleste spillene på osx og windows og ea skal utgi spill til mac i årene som kommer.

hmmm ..ok ja du har sikkert rett i det:P

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...