Steinjorgen Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Finnes det noe chip tuning eller liknende til Mercedes-Benz a-klasse 140? Bensin, automat, 2000 modell. Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Finnes det noe chip tuning eller liknende til Mercedes-Benz a-klasse 140?Bensin, automat, 2000 modell. Takker for all hjelp Slå fra deg tanken med en gang. Ikke verdt bryet eller pengene. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 SKal du trimme veltepetter? Bensin, uten turbo blir dyrt og liten vits og trimme. Det vil koste mye. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Selg bilen, kjøp bedre bil. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Selg bilen, kjøp bedre bil. Eller behold den i den standen den er nå, enkleste er ofte det beste. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Nei, å beholde A140 vil aldri være i nærheten av en god løsning:-) Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Nei, å beholde A140 vil aldri være i nærheten av en god løsning:-) Nei nei, men er jo ikke noe bedre og bruke maaase penger på trim som ikke gjør seg noe bra uansett. Hadde heller bare hatt den en stund og kjøpt ny bil, med turbo! Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Nei, å beholde A140 vil aldri være i nærheten av en god løsning:-) Nei nei, men er jo ikke noe bedre og bruke maaase penger på trim som ikke gjør seg noe bra uansett. Hadde heller bare hatt den en stund og kjøpt ny bil, med turbo! kleemann brabus vitt carlsson lorinser sikkert noen jeg har glemt nå. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Spar eller penga til coil, dynamo og alle løpehjula :!: Finner du noe trim tror jeg det er dyrt og meget spesielt... Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Nei, å beholde A140 vil aldri være i nærheten av en god løsning:-) Nei nei, men er jo ikke noe bedre og bruke maaase penger på trim som ikke gjør seg noe bra uansett. Hadde heller bare hatt den en stund og kjøpt ny bil, med turbo! kleemann brabus vitt carlsson lorinser sikkert noen jeg har glemt nå. ML Brabus må jo være et godt alternativ. Eller en av de nye C klassene, Selvfølgelig AMG. Lenke til kommentar
Steinjorgen Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Har ikke kjøpt den ennå, er på utkikk etter. Er ute etter en småbil som fungerer for både meg og damen, er vår første bil. Blir egen "mannebil" senere får en tro. Bare lurte på om det gikk an å presse ut mer kraft i 140. Noen som har noen erfaring med 160 da? Om den går merkbart bedre enn 140? (leste i en test at det ikke merkes så stor forskjell i praksis.) Lenke til kommentar
Krestjan Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Personlig ville jeg aldri satset på den gamle versjonen av A-klasse. Det er jo som å sitte inneklemt i en sardinboks!(Ikke at jeg har prøvd akkurat det, altså!). Jeg vurderte også A-klasse for et par år siden, men den ble rett og slett for liten å sitte i, og jeg er en normalt stor mann på 177cm på strømpelesten. A-klasse gir jo heller ikke noe status, og hva er da poenget med å kjøpe Mercedes?... Den nye versjonen er haugevis bedre, men den blir sikkert litt dyr iom. at du titter på den gamle versjonen. Når det er sagt : Smaken er som baken Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 A-klasse gir jo heller ikke noe status, og hva er da poenget med å kjøpe Mercedes?... Hvis man tenker på hvilken status de forskjellige bilene gir,så har man et problem...man bør da kjøpe en bil som passer til personen/hva man skal bruke den til ... Å bruke "Bærum-argumentet" når man kjøper bil er bare idiotisk... Men,som du sier,den nye versjonen A-klasse er bedre...det kom et modell-skifte i 2003 hvis jeg ikke tar helt feil. Har hatt den selv,og har ikke noe å utsette på den bilen. Lenke til kommentar
Steinjorgen Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 A-klasse gir jo heller ikke noe status, og hva er da poenget med å kjøpe Mercedes?... Hvis man tenker på hvilken status de forskjellige bilene gir,så har man et problem...man bør da kjøpe en bil som passer til personen/hva man skal bruke den til ... Å bruke "Bærum-argumentet" når man kjøper bil er bare idiotisk... Men,som du sier,den nye versjonen A-klasse er bedre...det kom et modell-skifte i 2003 hvis jeg ikke tar helt feil. Har hatt den selv,og har ikke noe å utsette på den bilen. Krestjan: I am geek, hear me .RAR = stor lol Skal venne på dama bykjøring, og vi har en Yaris 1.3 2001 modell som vi skulle kjøpe. Men tror kanskje det ble noe krøll med selger (ikke spør), noe som var veldig synd siden det er et stødig merke. Vi leter etter bil i prisklasse 80-100 000,- og a-klasse virket lovende. Andre biler jeg har sett på er peugeot 206 og golf. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg er 1.95 høy. Jobber på bertel O steen, og de nye A og B klassene er blitt mer romslige enn de forrige- og litt mer stødige enn såkalte vinglepetter. Har litt problemer med å sitte skikkelig komfortabelt i en A eller B klasse, men nogenlunde er det. Helt kurrante biler. Lenke til kommentar
Krestjan Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 A-klasse gir jo heller ikke noe status, og hva er da poenget med å kjøpe Mercedes?... Hvis man tenker på hvilken status de forskjellige bilene gir,så har man et problem...man bør da kjøpe en bil som passer til personen/hva man skal bruke den til ... Å bruke "Bærum-argumentet" når man kjøper bil er bare idiotisk... Men,som du sier,den nye versjonen A-klasse er bedre...det kom et modell-skifte i 2003 hvis jeg ikke tar helt feil. Har hatt den selv,og har ikke noe å utsette på den bilen. Jeg vil ikke si at man har et problem, men at man er menneskelig. Det er jo en grunn til at ikke alle kjører rundt i f.eks. Kia cee'd... en absolutt god bil, men har jo ikke ryktet eller status som premium-merkene. Den skjulte kjernen i poenget mitt var at det finnes utrolig mange andre biler som er både billigere og bedre enn A-klassen, så hvis status ikke er et poeng, hvorfor kjøpe Mercedes(A-klasse)? Og "Bærum"-argumentet er absolutt ikke idiotisk. Det er mye lettere å selge en C-klasse enn en Lancer. Det finnes jo tilogmed folk som vil ha BN/BR-skilt på bilene sine pga. status. Jeg vil ikke gå inn på verditap-argumentet for A-klasse spesifikt(det vet jeg ingenting om), men verditapet er ganske stort på biler som ikke har rett status blant folket på gata, så slik sett er status et viktig poeng hvis videresalg er et tema. Nå er ikke jeg den som mest opptatt av status. Jeg kjører en lav-status Peugeot 307SW. Ikke akkurat noe å sjekke damer med akkurat! Jeg har den på BR-skilter derimot... Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Jupp... Noen som kjører seg helt konkurs for og ha bedre bil enn naboen. Møter ofte kunder med status biler dem ikke har råd til og eie. Hold deg til tanken om en yaris. Det er et idiotsikkert kjøp. Selvom den er rævkjørt er den mer driftsikker enn a-klasse. Utrolig mye plastikk under bilen også. En yaris D-4D med chip går helt ok. Lenke til kommentar
Steinjorgen Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 SKal du trimme veltepetter? Bensin, uten turbo blir dyrt og liten vits og trimme. Det vil koste mye. Den veltet vel i 1997? og modellene ble trukket tilbake og utbedret? Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 hoho. skal du ha en a-klasse, kjøp en w169, også kjent som den nye a klassen. skal du ha en som går bra så går du for A200 Turbo! sjelden bil i norge siden ingen kjøper småbil med 200 hk. men ejg jobber på Bertel O. Steen Autostern i oslo, og en dag ejg var på klargjøringa for å hjelpe til der var det en som hadde kjøpt ny 200turbo.. den gikk som et uvær!! underkant av 200 bensin turbo hester på rundt 1 tonn? men bilen er priset deretter også. tenker den ligger på 4-500.000 ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå