Solid Edge Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hei. Et videoklipp jeg har er tydeligvis sperret for domplayer. Hver gang jeg åpner videoen i VLC så kommer det en kort film på 3 sek. Der står det: This media file can only be played using DomPlayer Please visit download.domplayer.com I windows står det at det er en vanlig avi-fil... Jeg ga tilslutt opp og lastet ned DomPlayer og innstallerte det. Underveis i innstallasjon måtte jeg sende en melding til 2030 slik at jeg fikk en lisenskode. Alt gikk rent for seg, helt til jeg prøvde å spille av videoen. Denne feilmeldingen kommer opp: Error to open the movie. Either the file was not found or missed appropriate codec. Har jeg rett og slett blitt svindlet? eller er det noe jeg ikke har gjort eller sett? Lenke til kommentar
eught Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Det ser dessverre ut som du er blitt lurt ja. Ikke bare har du (sannsynligvis) betalt for noe du aldri kommer til å få; det er også stor mulighet for at PC-en din har blitt infisert med en trojan/virus. Jeg ville også forsikret meg om at du nå ikke er meldt opp til en eller annen idiotisk SMS-"tjeneste" som de regelmessig belaster mobilregningen din. Wikipedia. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 DomPlayer er svindel ja. Og som ikke det er nok så har de begynt å etterligne aXXo-torrenter Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Vet dere hvordan jeg kan rette det hele opp da? Null malvare Null mobil tull ? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Det strider vel egentlig med rettningslinjene å hjelpe deg i og med at det er kun via ulovlig nedlastede filmer man har dette problemet Lenke til kommentar
eught Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Vet dere hvordan jeg kan rette det hele opp da? Null malvare Null mobil tull ? Alle oppegående antivirusprogrammer burde klare å fjerne malwaren. Hvis det ikke klarer å finne den, kan du prøve Spybot Search & Destroy, Ad-Aware eller lignende. Når det gjelder mobilgreiene er det vanskelig å vite om du er meldt på noe slags abonnement. Dersom det stod noe slags avtale da du "kjøpte" dette lureriet kan det være de har sneket inn noe greier der. Eventuelt fikk du kanskje en bekreftelsesmelding på SMS etter du hadde betalt hvor det stod noe greier. Hvis ikke, og du likevel blir tappet for penger, er det bare å kontakte mobilselskapet ditt. Jeg tror du vil få tilbake pengene hvis du blir trukket uten å ha inngått noen som helst avtale med disse svindlerne. Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 etter det jeg husker vare det ingen accept og decline/cancel opplegg der... står ingenting om det i meldingen heller, da er det vel bare å ordne no anti progs bra det ikke var noen "Major mistake"... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 trådstarter har etter all sansynlighet blitt lurt og fått trojaner på maskinen sin. diskusjon og hjelp til bruk av piratvare eller lignende produkter strider mot reglene til forumet. av denne grunn stenges forumet. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Jeg minner om retningslinjene #8 som sier det det er ulovlig å bidra med hjelp/informasjon her på diskusjon.no som kan lede til piratvirksomhet: #8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold. Når det gjelder DomPlayer er dette ifølge Wikipedia det samme som 3wPlayer, og ja, det er et virus og ingenting mer. Har du betalt for dette så har du , mest sannsynlig, dessverre blitt svindlet. Siden vi alt har en tråd om hvordan fjerne DomPlayer/3wPlayer-viruset, og siden denne tråden er feilpostet, så stenger jeg denne. Endret 12. november 2007 av Skagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg