bjorn432 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hei! Skal ha kasse til et basselement av typen SPL WA300-78f. Lurer derfor på om jeg skal bygge kasse selv eller kjøpe en ferdig kasse. Av ferdige kasser står det mellom en enkel eller dobbel kasse. Har for øyeblikket kun ett element men har tenkt til å kjøpe ett til etterhvert. Vil da den doble kassen fungere dårlig med bare ett element? Når det gjelder å bygge selv er jeg mer usikker. Har tidligere bygd en kasse, men uten stor suksess. Lurer derfor på om jeg skulle gå for en ferdigbygd med tanke på prisen til den doble kassen? Til slutt lurer jeg litt på koblingen av denne. Elementet er dobbelspolet, men forsterkeren min Boss BLX3500 har kun en høyttalerinngang. Lurer derfor på hvordan man kobler dette riktig da? Lenke til kommentar
Henning- Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hei!Skal ha kasse til et basselement av typen SPL WA300-78f. Lurer derfor på om jeg skal bygge kasse selv eller kjøpe en ferdig kasse. Av ferdige kasser står det mellom en enkel eller dobbel kasse. Har for øyeblikket kun ett element men har tenkt til å kjøpe ett til etterhvert. Vil da den doble kassen fungere dårlig med bare ett element? Når det gjelder å bygge selv er jeg mer usikker. Har tidligere bygd en kasse, men uten stor suksess. Lurer derfor på om jeg skulle gå for en ferdigbygd med tanke på prisen til den doble kassen? Til slutt lurer jeg litt på koblingen av denne. Elementet er dobbelspolet, men forsterkeren min Boss BLX3500 har kun en høyttalerinngang. Lurer derfor på hvordan man kobler dette riktig da? + på ene spolen og - på andre spolen inn på forsterker vel? laske mellom de som blir utestående da? Usikker Jeg har akkurat bygd kasse nå, første gangen jeg prøvde.. Drev helt alene, og er kjempe fornøyd.. mange timer da, men det er verdt det! Da får man mål man vil ha og.. Lenke til kommentar
bjorn432 Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Har fått lest litt mer på kobling og sånt og funnet ut av det. Det jeg lurer på er kassa hovedsakelig. Tror dere det er mulig å bruke den doble kassa uten noe problemer med lyd eller trykk? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Det går fint å bruke dobbel kasse, så lenge den er delt... men er den kassa rett størrelse til elementet da?? Btw, den forsterkeren er for liten til den suben Du kan nesten dele de oppgitte wattene på ti... Lenke til kommentar
bjorn432 Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Ok. Men må nok ta til takke med den inntil videre. Kassa er i hvert fall den BS bildeler anbefaler på produktsida til bassen, og ser ut til å være produsert av SPL den også. Skulle tro det var greit da, men er ikke sikker, siden det ikke står noe litermål på hverken kassa eller bassen. Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Anbefaler deg å lese litt i denne tråden før du legger inn noen bestilling. ellers så burde du selvsagt sjekke oppi anbefalt volum og volum på kassen istedet for å bare handle på måfå. Lenke til kommentar
bjorn432 Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Tusen takk for den anbefalingen! Tror ikke jeg kommer til å handle der. Ser at netshop også fører den kassa, så skal kanskje bestille der, hvis de har noe mer info. Men er jo umulig å komme inn på sidene deres pga. supertirsdagen Lenke til kommentar
bjorn432 Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Da kan jeg komme med en liten tilbakemelding. Det blir den kassa som jeg tenkte, pluss en basser til! Netshop sin prisfest gjorde at jeg kunne kjøpe meg både kasse og en basser til. Så nå blir jo hovedproblemet forsterkeren da Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Netshop har ingen forsterker som er kraftig nok... men morel.no, eller dynabel.no har Lenke til kommentar
bjorn432 Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Ja, men nå er jeg ganske blakk Får se hva jeg gjør Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå