TanglewoodD Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Skal ta folk med hobbyer som feks vektløfting lide av den grunn ? Skal man begynne å veie mennesker, å ta i betraktning om det er fett, eller om det muskler ?Ta deg sammen da. Hvis du har litt greier på anatomi, vet du at de ulike stoffene i kroppen har ulik tetthet og ladningsevne. Gjennom å skyte svak strøm med ulike frekvenstyper, i ulike kroppsdeler kan man kartlegge kroppens oppbyggning i henhold til fett, muskler etc. BMI er utdatert og uheldig og ny teknologi baner vei og gjør nettopp dette lovforslaget mulig å gjennomføre i praksis uten å ramme muskelbyggere, andre likestilte. Uansett hvor mye jeg kan om anatomi eller ei, så er 1kg fortsatt 1 kg, å 100kg fortsatt 100kg. Men derimot, er strl på 100kg fett, lik strl på 100kg muskler? Endret 12. november 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Noen av dere som har sittet ved siden av en stor/overvektig person på en lang flytur? Unnskyld at jeg sier det, men jeg synes de skulle fått egene plasser, eller blitt plassert på en bedre måte. 1: Noen bruker nesten 2plasser, dvs. den som sitter ved siden av får mindre plass.. har du to stk en på hverside uff... Det samme gjelder også for de som lukter ille når de setter seg på fly. Eller for all del, de som har oversprayet seg med parfyme... herregud.. det er sykt kjedelig å sitte i 3-4timer eller mer, ved siden av noen som lukter regelrett jævli. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Diskusjonen her dreier seg om vekt, og ikke fedme. Og går det på vekt så skal selvsagt en på 2 meter og 100 kg betale like mye som en på 1,5 meter og veier 100 kg. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Noen av dere som har sittet ved siden av en stor/overvektig person på en lang flytur? Unnskyld at jeg sier det, men jeg synes de skulle fått egene plasser, eller blitt plassert på en bedre måte. 1: Noen bruker nesten 2plasser, dvs. den som sitter ved siden av får mindre plass.. har du to stk en på hverside uff... Det samme gjelder også for de som lukter ille når de setter seg på fly. Eller for all del, de som har oversprayet seg med parfyme... herregud.. det er sykt kjedelig å sitte i 3-4timer eller mer, ved siden av noen som lukter regelrett jævli. Men jeg lurer : Blir ikke det litt forskjellsbehandling mtp. at hvis noen bruker en spesiell parfyme, å de bruker gjerne mye, samtidig som de røyker, det må da være deres sak ? - selvom jeg/dere ikke kan fordra det, ikke 1 sekund.. Diskusjonen her dreier seg om vekt, og ikke fedme. Og går det på vekt så skal selvsagt en på 2 meter og 100 kg betale like mye som en på 1,5 meter og veier 100 kg. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) BMI er en helt grei skala for folk flest. Funker de dagene man ikke har en maskin som sender svakstrøm i forskjellige frekvenser for hånden. Vil påstå at for 90-95% av befolkningen vil BMI gi en god indikasjon. Har man trent seg unormalt stor, eller har en utrolig latterlig kroppsbygging kan det bli feil - men alt for mange tjukke gjemmer seg bak unnskyldninger om at: "det er genene" eller "jeg har kraftig kroppsbygging". ----- Tjukke folk som breier seg ut på flyet eller lukter funky burde blit sendt i bur, slik som hunder og katter, sammen med bagasjen. For å være ærlig ville jeg heller sittet ved siden av en hund en en illeluktende person i 8-10 timer. Endret 12. november 2007 av EvenT Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Diskusjonen her dreier seg om vekt, og ikke fedme. Og går det på vekt så skal selvsagt en på 2 meter og 100 kg betale like mye som en på 1,5 meter og veier 100 kg. "Australia har et kontroversielt forslag fra ernæringseksperter skapt debatt. De vil at feite flypassasjerer skal betale ekstra for transport av sin overvekt," Hvilken del av dette var det du ikke forstod? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Noen av dere som har sittet ved siden av en stor/overvektig person på en lang flytur? Unnskyld at jeg sier det, men jeg synes de skulle fått egene plasser, eller blitt plassert på en bedre måte. 1: Noen bruker nesten 2plasser, dvs. den som sitter ved siden av får mindre plass.. har du to stk en på hverside uff... Det samme gjelder også for de som lukter ille når de setter seg på fly. Eller for all del, de som har oversprayet seg med parfyme... herregud.. det er sykt kjedelig å sitte i 3-4timer eller mer, ved siden av noen som lukter regelrett jævli. Men jeg lurer : Blir ikke det litt forskjellsbehandling mtp. at hvis noen bruker en spesiell parfyme, å de bruker gjerne mye, samtidig som de røyker, det må da være deres sak ? - selvom jeg/dere ikke kan fordra det, ikke 1 sekund.. Diskusjonen her dreier seg om vekt, og ikke fedme. Og går det på vekt så skal selvsagt en på 2 meter og 100 kg betale like mye som en på 1,5 meter og veier 100 kg. Joda, deres sak, men de trenger ikke å torturere oss andre likevell... uffameg.. er det mest grisete jeg vet.. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Skal de betale ekstra for fly, kan de da også betale ektra for: Taxi, buss og båt. Hvorfor stoppe der? Øke bilavgifter f. eks, de vil jo bruke mer bensin / diesel pr. km sammenlignet med en som er tynn, eller en dverg. Syns forslaget er totalt tullete. I disse klimatider kommer det frem UTROLIG mange idiotisk løsninger for å spare co2. De tingene som VIRKELIG bruker enormt med co2, er det ingen som bryr seg om. Det er bare slike dråper i havet som man bryr seg om, har hørt snakk om man må kutte ned på antall kyr fordi de produserer så mye metan. Det er så idiotisk at jeg har ikke ord. Endret 12. november 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
likferd Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Tjukke folk som breier seg ut på flyet eller lukter funky burde blit sendt i bur, slik som hunder og katter, sammen med bagasjen. For å være ærlig ville jeg heller sittet ved siden av en hund en en illeluktende person i 8-10 timer. De gode forslagene strømmer jo formelig på her! Så vi setter alle de feite, illeluktende/overparfymerte og eventuelt og eventuelt røykere sammen med bagasjen, og setter bagasjen og dyrene i kabinen. Det burde jo løse problemet med at narsissistene må sitte sammen med andre mennesker, men vektproblemet er jo fortsatt ikke løst... Kansje de kunne montert tredemøller i bagasjeområdet, slik at feitingene kan lage strøm på turen samtidig som de mister noen kilo. Man sparer kansje vekt på å ikke servere mat/drikke til de også Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Synes jeg og. Faren min er født med en forbrenningsfeil som gjør at han er feit, om han vil det eller ei. (han skal opereres om 2 år) Skal han betale ekstra fordi han er ufrivillig feit da? edit: på fly altså Endret 13. november 2007 av LatX Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Skal de betale ekstra for fly, kan de da også betale ektra for: Taxi, buss og båt. Hvorfor stoppe der? Øke bilavgifter f. eks, de vil jo bruke mer bensin / diesel pr. km sammenlignet med en som er tynn, eller en dverg. Syns forslaget er totalt tullete. Det man betaler for bensin er inklusive avgifter. Mao. vil en tjukk person bruke mer bensin, og derfor betale mer, enn det en tynn person ville gjort. På taxi er det så mange andre faktorer som spiller mer inn på drivstofforbruket, f.eks. sjåførens kjørestil, temperatur o.l. Det er en grunn til at man kun får ha med seg [??] kilo på fly, og det er fordi det har mer å si. På båter er det jo bare fordel med tjukke folk, da kan de tynne bruke dem som flåte hvis båten skulle synke. Mine uttalelser er ikke basert på CO2-forbruk, men på de kostnadene flyselskapene får. _________________ Det er noen veldig få som er født med stoffskiftefeil o.l, men det er ytterst få. "Men, hey" livet er ikke rettferdig. Blinde folk kan ikke se på damer, døve kan ikke spille saksofon, folk som er lamme fra halsen og ned kan ikke jobbe som marinejger og siamesiske tvillinger får ikke privatliv. Sånn er livet. Endret 12. november 2007 av EvenT Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hvis man begynner å argumenere med drivstoff forbruk så kan man vel ikke skille mellom en bodybuilder på 150kg og trailersjåføren som har spist alle sine måltider de siste 10 åra på bensinstasjoner og veikroer. Nettopp. Skal man betale ut i fra vekt så er det vekten som teller. Ikke forholdet høyde/vekt f.eks. En person på 160 som veier 95 kilo belaster flyet like mye som en på 2 meter som veier det samme. Likt skal være likt Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Den fins flere avgifter for de med bil enn bensin. Vekt vil jo uansett være en faktor i en taxi, hvis vi bare skal tenke kostnader så vil jeg bilen blir påført økt slitasje av en fet person. Argumentet ditt for båt er bare tullete. Endret 12. november 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Diskusjonen her dreier seg om vekt, og ikke fedme. Og går det på vekt så skal selvsagt en på 2 meter og 100 kg betale like mye som en på 1,5 meter og veier 100 kg. "Australia har et kontroversielt forslag fra ernæringseksperter skapt debatt. De vil at feite flypassasjerer skal betale ekstra for transport av sin overvekt," Hvilken del av dette var det du ikke forstod? - Om du skal ta betaling for overvektig bagasje, så kan tykke folk betale for sin overvekt, sier doktor John Tickell til The Sunday Telegraph. Han er ekspert på ernæring og vektkontroll. Det er heller din eller "ernæringsekspert" Tickell forståelse som er utilstrekkelig. Bagasjen er ikke feit. Man betaler for overvekt relativt til en forhåndsbestemt grense. Fargen på kofferten er ikke utslagsgivende på drivstofforbruket. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Det er heller din eller "ernæringsekspert" Tickell forståelse som er utilstrekkelig. Bagasjen er ikke feit. Man betaler for overvekt relativt til en forhåndsbestemt grense. Fargen på kofferten er ikke utslagsgivende på drivstofforbruket. Trodde grunnen til at dem ville innføre dette var for å bekjempe fedme, den store "epidemien". Er jo den største helsetrusselen i dagens samfunn. store veltrente folk er jo ingen helsetrussel. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Det er heller din eller "ernæringsekspert" Tickell forståelse som er utilstrekkelig. Bagasjen er ikke feit. Man betaler for overvekt relativt til en forhåndsbestemt grense. Fargen på kofferten er ikke utslagsgivende på drivstofforbruket. Trodde grunnen til at dem ville innføre dette var for å bekjempe fedme, den store "epidemien". Er jo den største helsetrusselen i dagens samfunn. store veltrente folk er jo ingen helsetrussel. Klart, men når begrunnelsen er at man uansett betaler for overvekt på baggasje så har man laget seg selv en selvmotsigelse (eller et argument som er "flawed by default"). Lenke til kommentar
Xell Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Nå kan det også argumenteres med at ekstrem bodybuilding ikke akkurat er det sunneste man kan gjøre mot kroppen heller. I hvertfall ikke når man deffer til ekstremt lav fett%. Så legger man lista litt høyere enn 90kg som var foreslått tidligere så drar man med seg mest usunt. Er vel ikke så veldig mange normalt veltrente som veier mer enn 120-130 kg? Derimot er det en del overvektige som gjør det. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Det er heller din eller "ernæringsekspert" Tickell forståelse som er utilstrekkelig. Bagasjen er ikke feit. Man betaler for overvekt relativt til en forhåndsbestemt grense. Fargen på kofferten er ikke utslagsgivende på drivstofforbruket. Trodde grunnen til at dem ville innføre dette var for å bekjempe fedme, den store "epidemien". Er jo den største helsetrusselen i dagens samfunn. store veltrente folk er jo ingen helsetrussel. Faktafeil spør du meg, uten å komme med kilder. At media legger de frem så 2/3 i verden er feite for tiden, er ikke det realiteten. Blir feil hele greia ^^ Lenke til kommentar
Lubbne_Ludde Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Heh, jeg syns det her var litt morsomt egentlig ^^ Det med at folk som veier 'litt' mere enn andre må betale mere på fly så syns jeg egentlig virket litt smart. For så lenge vedkomne klarer å komme seg ned i et flysete uten alt for store anstrengelser og samtidig ikke ta for mye plass for andre på flyet, så er det bare å tollerere a prisen er lik. Vekten kan jo som nevnt tidligere være muskler, eller bare en godt trent person. Det jeg egentlig mener er vel det at slike som egentlig tar 1,5 plass av en seterekke på 3 seter, kunne godt betalt hakket mere. Endte opp midt i mellom 2 personer, som så vist ikke var godt trent å som du ikke engang med et skjevt øye kunne antyde hadde en "normal" vekt. Der jeg satt godt skvist inni noe som faktisk minnet om å være sammenklemt mellom 2 store vannsenger så hadde det faktisk vært mere rettferdig at jeg betalte mindre enn dem. Det var ingen gøy opplevelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå