JimRamse Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 blir jo litt feil å straffe veltrente folk med ekstra vekt.dem har jo sannsynligvis lavere sykefravær etc fra jobb, og må "jobbe" på fritiden sin for å holde seg slik. overvektige folk sitter jo hjemme å slasker seg foran tv'n. har ofte et høyere sykefravær el. går på trygd. Det er ikke snakk om å straffe noen. Det er snakk om å ta mer betalt fordi man veier mer enn normalen, å tar mer plass i setene. Vil si om man er feit eller kraftig er ett fett da. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Men hvordan skal det avgjøres hvem som er så tung at man skal betale ekstra? Skal en på 2 meter og 90-100 kg betale det samme som en på 160cm og 60-70kg? Nettopp, hvem er den som kan sette en normal ? Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 blir jo litt feil å straffe veltrente folk med ekstra vekt.dem har jo sannsynligvis lavere sykefravær etc fra jobb, og må "jobbe" på fritiden sin for å holde seg slik. overvektige folk sitter jo hjemme å slasker seg foran tv'n. har ofte et høyere sykefravær el. går på trygd. Det er ikke snakk om å straffe noen. Det er snakk om å ta mer betalt fordi man veier mer enn normalen, å tar mer plass i setene. Vil si om man er feit eller kraftig er ett fett da. Jeg kaller nå dette en straff. Nå var det forøvrig også tyngde og ikke volum som var hovedfokus, så jeg vil ikke komme med noe standpunkt angående det. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Men hvordan skal det avgjøres hvem som er så tung at man skal betale ekstra? Skal en på 2 meter og 90-100 kg betale det samme som en på 160cm og 60-70kg? Nettopp, hvem er den som kan sette en normal ? Noe som kalles for BMI? Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Men hvordan skal det avgjøres hvem som er så tung at man skal betale ekstra? Skal en på 2 meter og 90-100 kg betale det samme som en på 160cm og 60-70kg? Nettopp, hvem er den som kan sette en normal ? Noe som kalles for BMI? BMI kan ikke brukes, tar ikke for seg benbygning, vann % etc Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) BMI er skapt for å fylle ut 90% av befolkningen. De 10% som er utenfor standarlisert graf er enten unormal, eller har "gode" grunner... I dette tilfellet snakker vi om 5% i den enesiden av standaren som skal bøtlegges... Endret 12. november 2007 av Vaio Lenke til kommentar
likferd Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hvorfor ikke bare runde opp alle feitingene og sette de i arbeidsleire? Kan jo slenge inn homser og jøder også mens vi er i gang Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Jøder og Homser slenger man ikke inn til noe som helst... Heller "din" far og mor... Endret 12. november 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Nei, det er faktisk en god del (gjetter på 15%) som har det genetisk. Også er det også noen som kanskje hadde en dårlig oppvekst som medfører en trang til å spise. Bullshit, there is no such thing. blir jo litt feil å straffe veltrente folk med ekstra vekt.dem har jo sannsynligvis lavere sykefravær etc fra jobb, og må "jobbe" på fritiden sin for å holde seg slik. overvektige folk sitter jo hjemme å slasker seg foran tv'n. har ofte et høyere sykefravær el. går på trygd. Vekt er vekt, veltrente og feite må betale. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 BMI er noe forbanna piss. Stemmer ikke i det hele tatt på normale folk. Jeg er som sagt ca 1.95 å kunne veid helt ned til 77kg å da vært normalvektig ifølge BMI. Sannheten er at med min beinbygning hadde jeg sett ut som noe fra en konsentrasjonsleir skulle jeg veid det. Jeg kunne greit gått ned noen kilo uten at jeg hadde tatt skade av det, men vi snakker her om tett på 30kg. Yeah Right sier jeg bare. Da hadde jeg nok sett fin ut Lenke til kommentar
Xell Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Hvis man begynner å argumenere med drivstoff forbruk så kan man vel ikke skille mellom en bodybuilder på 150kg og trailersjåføren som har spist alle sine måltider de siste 10 åra på bensinstasjoner og veikroer. Men vi betaler jo overvekt for bagasjen så da hadde det kanskje vært rettferdig at en spjæl på 60kg kunne få lov til å ta med seg litt mer enn et fett/muskelberg på 150. kanskje det kunne vært lurt å sette tillatt totalvekt pr passasjer. Tillatt bagasjevekt i dag er jo satt bassert på gjennomsnitts vekt på passasjerene og når gjennomsnittvekta øker går tillatt bagasje vekt ned. Men det hjelper lite at de må betale mer. Litt av poenget måtte jo være fordi de tar opp mer plass. Hvorfor skal jeg måte pådra meg kink i ryggen med påførende kiropraktortimer fordi vedkommende som har fått sete ved siden av meg trenger mer plass enn avsatt? Det hjelper lite om han har blitt tvunget til å betale mer pga "lastevekt". Og i dette tilfelle er det like ille å sitte ved siden av en breiskuldra bodybuilder som burgerspisende amerikaner. Endret 12. november 2007 av Xell Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Husker godt mitt "98" fly tur til USA. En small, spinkel gutt som meg, ble "alltid" plassert mellom to Heavy amerikaner.... huff huff.. Kan forsatt lukte "lukten" Hehe, forstår hva du mener :!: Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hvorfor ikke bare runde opp alle feitingene og sette de i arbeidsleire? Kan jo slenge inn homser og jøder også mens vi er i gang Feitingene har ikke vondt av litt sunt straffarbeid for å trimme bort dobbelhakene. Synes de som veier over normalen bør bruke "bagasjekvoten" til overvekten sin, og evt. betale for overvekt hvis de overstiger den. Har ikke noe sympati for folk med et selvpåført handicap. ____ Skjønner ikke helt hvor du vil med jødene og homsene? Å hugge stein eller spikre paller gjør ikke en jøde mindre "jødete", og homsene blir sikkert bare mer homsete av svett tvangsarbeid sammen med andre menn. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Vakkert! :!: Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hvorfor ikke bare runde opp alle feitingene og sette de i arbeidsleire? Kan jo slenge inn homser og jøder også mens vi er i gang Feitingene har ikke vondt av litt sunt straffarbeid for å trimme bort dobbelhakene. Synes de som veier over normalen bør bruke "bagasjekvoten" til overvekten sin, og evt. betale for overvekt hvis de overstiger den. Har ikke noe sympati for folk med et selvpåført handicap. ____ Skjønner ikke helt hvor du vil med jødene og homsene? Å hugge stein eller spikre paller gjør ikke en jøde mindre "jødete", og homsene blir sikkert bare mer homsete av svett tvangsarbeid sammen med andre menn. Skal ta folk med hobbyer som feks vektløfting lide av den grunn ? Skal man begynne å veie mennesker, å ta i betraktning om det er fett, eller om det muskler ? Ta deg sammen da. Den siste var vel heller ment som en metaforisk spøk. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Som jeg sa over. Størrelse er størrelse. Om det er fett eller muskler bør ikke ha noe å si egentlig. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Skal ta folk med hobbyer som feks vektløfting lide av den grunn ? Skal man begynne å veie mennesker, å ta i betraktning om det er fett, eller om det muskler ?Ta deg sammen da. Hvis du har litt greier på anatomi, vet du at de ulike stoffene i kroppen har ulik tetthet og ladningsevne. Gjennom å skyte svak strøm med ulike frekvenstyper, i ulike kroppsdeler kan man kartlegge kroppens oppbyggning i henhold til fett, muskler etc. BMI er utdatert og uheldig og ny teknologi baner vei og gjør nettopp dette lovforslaget mulig å gjennomføre i praksis uten å ramme muskelbyggere, andre likestilte. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 "Påint'e" er jo vekt, og ikke forholdet mellom muskler og fett. En person som er 120 kilo, 2 meter, full av muskler og ser ut som han er støpt i plast stiller likt med en standard sydenturist med samme vekt, men med man-tits; ølmage og dobbelhake. De veier jo like mye, og så lenge de ikke bruker mer plass enn ett sete, blir det et fett ( ) for flyselskapet. Derimot, hvis det er snakk om to flyseter (en til hver rævskalk ehehehe), blir saken en annen. Da tar jo en tjukk person opp to seter, som to vanlige folk kunne brukt. Men jeg liker i utgangspunket ikke tjukke mennesker, fordi de spiser opp all maten, slik at barna i Afrika sulter og må spise hverandre - så jeg er egentlig for enda en måte å straffe og nedverdige dem på. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Hva med heller gebyr hvis man veier over et visst tall: < 80 Kg = ingen gebyr Også får man x antall kroner per 10 Kg eller liknende. osv... Enkelte burde være tvunget til å velge førsteklasse eller sitte et egnet sted i flyet. Da fetteren min var ute og fløy for noen år siden var dama som satt foran så feit at hun måtte ha sete helt ned for å få plass. Her må man jo heller tenke på stakkars han/hun som må sitte bak denne personen og ikke kunne bruke brettet sitt til å ha mat på osv. Endret 12. november 2007 av datating Lenke til kommentar
likferd Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Men jeg liker i utgangspunket ikke tjukke mennesker, fordi de spiser opp all maten, slik at barna i Afrika sulter og må spise hverandre - så jeg er egentlig for enda en måte å straffe og nedverdige dem på. Ser du har forstått poenget! Ser ut som folk har glemt røykere nå, så feite folk er jo en sårbar gruppe man kan hakke på. Oppfordrer alle til å trakassere feitingene i sitt nabolag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå