Ni kon Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 I dag kom jeg over en morsom artikkel: Vil veie feite flypassasjerer Ikke bare bruker feite mer drivstoff, men de rett og slettt forbruker mer. Forbruket må ned skal vi klare å redde denne planeten. Hva mener dere. Burde det innføres vekter på norske flyplasser, slik at folk som er overvektig må betale ekstra? Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hva med de som er naturlig tjukkaser eller har problemer med stoffskiftet/forbrenning? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Liker vinklingen: En armada av tjukkaser overbefolker flyene, eter opp mesteparten av "BNP i Burkina Faso" i løpet av 14 dagers ferie, og forpester vår utsikt, samt at det spekuleres "fra denne kant" i at det hadde vært best å piske disse slaskene på nærmeste tredemølle, før de fikk lov til å reise utenlands via forurensende fly. Ja til Baconavgift! Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Du liker å presisere at det er de feite som er problemet, ikke tyngde ser jeg. Fedme som kommer av latskap og dårlig næringsvett er ikke alltid grunnen til overvekt, eller i dette eksempelet, høy vekt generelt. Det er så mange faktorer i bildet at jeg tviler på mulighetene for et rettferdig system. For det er vel det vi er ute etter, ikkesant? Ikke bare å gi de feite ekle menneskene dårligere selvtillit, så de spiser enda mer. Å innføre noe slikt vil være å innføre et problem, ikke en løsning. Men jeg skjønner jo behovet enkelte har til å rakke ned på disse fettbergene. Her har vi basically 2 problem, fedme og forurensning, så skal vi straffe de feite for å forurense mer, ved å gi flyselskapene mer penger? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Og du vinkler det til at feitinger ikke har ansvar for sitt eget bacon. Hva er verst? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Far folk som er lettere enn denne usynlige grensen billigere reiser da? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hva med de som er naturlig tjukkaser eller har problemer med stoffskiftet/forbrenning? Mener du Tore Sagen i Radioresepsjonen, eller de fem prosentene som beviselig har syklig preferanse? Far folk som er lettere enn denne usynlige grensen billigere reiser da? Nei, de får bare et kokt egg på turen. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Men hvordan skal det avgjøres hvem som er så tung at man skal betale ekstra? Skal en på 2 meter og 90-100 kg betale det samme som en på 160cm og 60-70kg? Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hva med de som er naturlig tjukkaser eller har problemer med stoffskiftet/forbrenning? Mener du Tore Sagen i Radioresepsjonen, eller de fem prosentene som beviselig har syklig preferanse? Nei, det er faktisk en god del (gjetter på 15%) som har det genetisk. Også er det også noen som kanskje hadde en dårlig oppvekst som medfører en trang til å spise. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Og du vinkler det til at feitinger ikke har ansvar for sitt eget bacon. Hva er verst? Nei jeg gjør ikke det. Jeg presiserer bare at det ikke hjelper å trøkke det opp i trynet dems at dem kanskje er litt for runde, det har heller en negativ effekt. Men var det virkelig alt du klarte å trekke ut av posten min? At jeg "forsvarer" de feites fedme? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hva med de som er naturlig tjukkaser eller har problemer med stoffskiftet/forbrenning? Mener du Tore Sagen i Radioresepsjonen, eller de fem prosentene som beviselig har syklig preferanse? Nei, det er faktisk en god del (gjetter på 15%) som har det genetisk. Også er det også noen som kanskje hadde en dårlig oppvekst som medfører en trang til å spise. Dårlig oppvekst ... Ja der havner jeg! Kan jeg da slippe unna noen selvfølgelige vanskeligheter da? Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hva med de som er naturlig tjukkaser eller har problemer med stoffskiftet/forbrenning? Mener du Tore Sagen i Radioresepsjonen, eller de fem prosentene som beviselig har syklig preferanse? Nei, det er faktisk en god del (gjetter på 15%) som har det genetisk. Også er det også noen som kanskje hadde en dårlig oppvekst som medfører en trang til å spise. Dårlig oppvekst ... Ja der havner jeg! Kan jeg da slippe unna noen selvfølgelige vanskeligheter da? Mener det selvfølgelig ikke på den måten ;P Noen har fått litt for mye mat opp gjennom oppveksten/blitt utsatt for slankepress noe som har ført til at forbrenningen er blitt ødelagt. Leste om det i Hjemmet :-) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Og du vinkler det til at feitinger ikke har ansvar for sitt eget bacon. Hva er verst? Nei jeg gjør ikke det. Jeg presiserer bare at det ikke hjelper å trøkke det opp i trynet dems at dem kanskje er litt for runde, det har heller en negativ effekt. Men var det virkelig alt du klarte å trekke ut av posten min? At jeg "forsvarer" de feites fedme? "Litt for runde" ...!? Hvorfor ikke kalle spaden for det den er? Hva med de som er naturlig tjukkaser eller har problemer med stoffskiftet/forbrenning? Mener du Tore Sagen i Radioresepsjonen, eller de fem prosentene som beviselig har syklig preferanse? Nei, det er faktisk en god del (gjetter på 15%) som har det genetisk. Også er det også noen som kanskje hadde en dårlig oppvekst som medfører en trang til å spise. Dårlig oppvekst ... Ja der havner jeg! Kan jeg da slippe unna noen selvfølgelige vanskeligheter da? Mener det selvfølgelig ikke på den måten ;P Noen har fått litt for mye mat opp gjennom oppveksten/blitt utsatt for slankepress noe som har ført til at forbrenningen er blitt ødelagt. Leste om det i Hjemmet :-) Noen har ikke fått for mye mat, men noen har tatt til seg litt for mye, og det er fakta! Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Ja, så hva er spaden da? Skal vi alle bruke dine favoritt-synonymer for overvektige mennesker, eller kan vi faktisk få lov til å bruke egne betegnelser, som ikke sår tvil om hva man mener? Om du leser etter ser du godt at jeg bruker en god variasjon lenger opp. Litt lystig forumopprørsk humør idag kanskje? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Poenget er at vi alle velger. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) I dag kom jeg over en morsom artikkel: Vil veie feite flypassasjerer Ikke bare bruker feite mer drivstoff, men de rett og slettt forbruker mer. Forbruket må ned skal vi klare å redde denne planeten. Hva mener dere. Burde det innføres vekter på norske flyplasser, slik at folk som er overvektig må betale ekstra? Leste den selv idag å må tilstå jeg dro litt på smilebåndet. Er med på at en slik ordning kan innføres, men da med visse grenser. Man må innføre en "normal" grense. La oss si at folk opp til 1.90 å opp til 100kg går som normale, men etter det må man betale mer. Man må da ta ekstra betalt for alle som er større enn det uavhengig om de er feite, eller kraftige / veltrente. Er selv tett på 1.95 å rett over 100kg å jeg må si at tyngden min er ikke problemet på fly. Det er lengden. Er man så høy som meg er det ett problem å få plass i de fleste fly. Nå er ikke jeg feit heller. Vekten har bare økt endel etter jeg begynte med vekttrening. Første klasse derimot, der sitter jeg godt Endret 12. november 2007 av JimRamse Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Ikke bare å gi de feite ekle menneskene dårligere selvtillit, så de spiser enda mer. De burde ta det til seg og gjøre noe med det. Starte og trene, samt å spise sunnere. Jeg er for å la folk få høre det, så de får spiseforstyrrelser og blir tynne! Det er en fordel for alle. En jeg kjenner ble mobba fordi han var feit. Først tok han og banka opp de som mobba han, så starta han å spise mindre og trene ordentlig, i dag har han normal kroppsbygning! For å svare på topic: Er du feit nok må du jo betale for to seter på flyet uansett, så jeg synes det vil være unødvendig å innføre dyrere billetter for tjukkinger. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Poenget er at vi alle velger. Slik som du glatt velger å overse poenger i hele 3 poster jeg har skrevet sålangt før denne? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Husker godt mitt "98" fly tur til USA. En small, spinkel gutt som meg, ble "alltid" plassert mellom to Heavy amerikaner.... huff huff.. Kan forsatt lukte "lukten" Endret 12. november 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 blir jo litt feil å straffe veltrente folk med ekstra vekt. dem har jo sannsynligvis lavere sykefravær etc fra jobb, og må "jobbe" på fritiden sin for å holde seg slik. overvektige folk sitter jo hjemme å slasker seg foran tv'n. har ofte et høyere sykefravær el. går på trygd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå