Gå til innhold

Minne som passer bra til q6600 og geforce 8800 ultra?

software

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

klokke med den rammen går finfint det. får bare ikke klokket rammen så mye.

kjør fsb så høyt cpu klarer, men hold ram-hastighet på ca 800-850mhz. Ikke så mye ytelse å hente på å klokke ram uansett. Koster for mye å kjøpe klokkevennlig ram. da er det bedre å legge pengene andre steder...

min mening ihvertfall

/ Husk å vurdere 64bit os med 4gb ram. med 32bit får du bare 3,1gb tilgjengelig...

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar.

Jeg har allerede bestemt meg for 64 bit for å få full gass på ram :)

Her er maskinen:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=58779

Jeg lurer rett og slett på om rammen er for billig når jeg bruker så mye penger på pc? Burde jeg bruke 2k til for å få skikkelig gass? Er denne rammen kun medium? Har ikke tenkt å overklokke, bare spille litt crysis av og til :)

Lenke til kommentar

hvorfor bruke såååååå mye penger på et avgått skjermkort når du kan snappe opp et nesten tilsvarende kort (GT) for 1700kr? Eventuelt den NYE GTS som kommer nå i desember et sted...?

den kan du kjøpe for 2500kr og leverer varer like godt som (og i noen spill/applikasjoner bedre enn) GTX.

Lenke til kommentar

Ok, da tror jeg at jeg holder meg til det kortet. Såfremst dere ikke tror det faller 50% i pris om en måned?

Men hva med rammen, det er det eneste jeg ikke klarer å bestemme meg for og ¨nå har jeg lyst til å bestille ny pc :))

Hva tror dere, er rammen like bra som resten av systemet eller burde den oppgraderes?

Lenke til kommentar

nei, det kortet faller sikkert ikke i pris, men om en to ukers tid kommer det et bedre skjermkort til halve prisen...

og den corsair-rammen du linket til sist er ikke så spesielt bra etter hva jeg husker, det er bare fancy lys på toppen av brikka.

kjøp vanlige 6400brikker til rundt 500-600kr pr 2gb.

og jeg mener fortsatt det er bortkasta penger å kjøpe GTX nå som du får tilsvarende 8800GT for 1700kr, evnt et fabrikk-klokket til 2300kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...