Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

strømforsyninga gikk adundas

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp fra noen kyndige her :)

En dag jeg skulle slå på PC-en ville den ikke på, og jeg måtte skru av å på strømforsyninga mange ganger, og lure på dataen nesten, skru strømforsyninga av-på og samtidig trykke inn påknappen på dataen.

Tenkte ikke noe mer over dette, og neste dag når jeg skulle slå den på ville den ikke, klarte heller ikke å "lure" den på som forrige gang, og etter et 10 forsøk kansje ga jeg opp, og akkurat da sa det "psssh" fra strømforsyningen og det kom litt hvit/grå røyk ut av strømforsyningens vifter. dette uten at dataen hadde vert på, men strømforsyningens av/på knapp sto på.

Er dette fabrikasjonsfeil eller hva skyldes det ? Strømforsyiningen bruker eller brukte å stå på, ikke avslådd altså når jeg ikke hadde dataen på.

Fikk lånt meg strømforsyning av en kamerat, prøvde å koble den i , men den var litt annerledes enn min forrige, en bzerk 512 ca forresten, og hadde litt forskjellige kontakter her og der, men jeg prøvde alikevell men fikk ikke slått PC-en på, kom bare et rødt lys på hovedkortet, som er lanparty dfi eller noe.

Er dette fabrikasjonsfeil eller hva skyldes det ?

Skal jeg bare bestille en ny strømforsyning av samme slag eller er hele dataen ødelagt ? er hardisken brukbar i såfall ? har mye jeg vil ta vare på der.

håper dere datakyndige der ute kan hjelpe meg :p

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en strømforsyning som smalt skikkelig en gang. Det ble ingen skade på komponenter i PC-en.

Du sier du forsøkte en annen strømforsyning med litt andre kontakter. Har du sjekket i hovedkortmanualen om du har koblet PSUen du lånte riktig, evt. om HK støtter de andre kontaktene? Uansett tror jeg harddisken har overlevd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...