Goebbels Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Heisann. Våknet i dag til en BSOD fra h.... Den går som følger 0x00000024 ....... NTFS_FILE_SYSTEM- Address bff 33b7c base at bf ec80000 datestamp 3cdaccb4 ntfs.sys.. Greit nok, sett den før (eller en veldig lik) da var det tildigere bare og reboote så var alt ok.. men ikke denne gangen. får den samme bsod ved reboot, boot med w2000 cd slik at jeg ikke får lagt inn på nytt.. har prøvd og bytte om på rambrikker, ta ut og div. Men nå har jeg ikke fler ideer, tingen er den at jeg har noen "livs-viktige" dokumenter på denne c: slik at en format c: er absolut siste utvei (før ibas :wink: ) Noen ideer?? Mvh G Specs: Win2000 pro sp3 amd xp1800 aopen ak 73a-v 512 sdram GF3ti200 Lenke til kommentar
fredde Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Fikk den i går jeg også, etter å ha klokket litt i bios (merkelig nok). Jeg tok en reset på bios og inn i windows fløy vi igjen. Trodde garantert at dette var en harddiskfeil, men d var d tydeligvis ikke... Lucky for me Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 hmmmm jeg har da ikke klokket min cpu, men jeg la inn rivatuner i går, som det eneste nye jeg kan tenke meg... hmmm. har nå ihvertfall fått ut de data jeg trengte. men håper å slippe en format c: og d: ... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Forstår jeg deg rett at du får BSOD også når du booter fra CD? Isåfall så er det vel ikke disken det er noe galt med, du bare setter den i en annen maskin og henter ut filene du trenger. Hvis du kan boote fra CD så bør du bruke Recovery Console og sjekke filsystemet. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 Forstår jeg deg rett at du får BSOD også når du booter fra CD? Isåfall så er det vel ikke disken det er noe galt med, du bare setter den i en annen maskin og henter ut filene du trenger.Hvis du kan boote fra CD så bør du bruke Recovery Console og sjekke filsystemet. Har funnet ut en del nå. det er den WD80 disken som kødder. ikke den med win (maxtor20).. men når den wd disken står i så får jeg bsod uansett hva jeg prøver på, kobler jeg den fra, så funker alt.... merkelig, er det mulig den har konket av en eller annen grunn i løpet av natten?? har vanskelig for å tro det, men hvorfor "tar" den i tilfelle med seg resten av syst i dass? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Har funnet ut en del nå. det er den WD80 disken som kødder. ikke den med win (maxtor20).. men når den wd disken står i så får jeg bsod uansett hva jeg prøver på, kobler jeg den fra, så funker alt.... merkelig, er det mulig den har konket av en eller annen grunn i løpet av natten?? har vanskelig for å tro det, men hvorfor "tar" den i tilfelle med seg resten av syst i dass? På grunn av at bios eller post som det heter finner feil på disken din, og da stopper pc'en opp på grunn av at du har feil en plass. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 har kjørt igjennom datalifeguard eller hva det heter fra WD og den fant ikke noen feil. Lenke til kommentar
rr79 Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Har hatt litt problemer med wd disker som av en eller annen grunn må settes på jumper setting pm2 istedenfor pm for å fungere skikkelig på diverse hovedkort. Kanskje dette har noe å si? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 Mulig det er litt tidlig for meg ennå. men tok ikke helt den pm2 - pm tingen din.. Men i tilfelle, kan den brått over natten få behov for annen jumper setting?? har tross alt fungert siden juni. Lenke til kommentar
rr79 Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Er sikkert ikke det som er årsaken da. På noen av disse diskene så er det en primary master setting + en jumper for primary master 2, som av og til gjør at de oppfører seg litt merkelig. Siden disken har funka siden juni så kan du sannsynligvis se bort ifra at dette er årsaken. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Kjør memtest86 www.memtest86.com ... Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 Kjør memtest86 www.memtest86.com ... Er ikke det for å teste minnet da?? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 hmmmm. har prøvd og droppe post, gikk ikke. har prøvd i en annen maskin, gikk heller ikke. Er nær ved og gi opp, noen formeninger om hvordan jeg kan luke ut data fra den før jeg sender den inn da, kjipt og miste i overkant av 70Gb sånn over natten. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Ingen forslag før jeg gjor noe?? Synes det er merkelig at WD lifeguard ikke finner noen feil ved en full mediascan, skulle vel kunne klare og finne ett eller annet galt i løpet av de 40 min det tok?? Kan det være noe nfts-filtabell eller hva det heter som har trynet?? Nei, blir nok raid neste gang ja. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 virker som en litt fucket partisjonstabell, hvis en ny partisjonering er mulig uten datatap... prøv d... men ingen garanti for at det fungerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå