spruddel Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Ser etter nye høyttalere nå og lurte kanskje på å kjøpe B&W DM685. Har en NAD C 372 forsterker og en Cerwin Vega CLS-12 subwoofer, så vil jeg ha noen høyttalere som kan passe bra med dette. Har litt trangt med plass, så får ikke inn noen gulhøyttalere. :-( Men er det noen som vet hvor mye B&W DM685 tåler? Forsterkeren leverer 2x150W i 8 ohm. Vil dette bli altfor mye for høyttalerne? Vil ikke at høyttalerne skal sprenges hvis jeg drar på litt lyd Takker for alle svar og all hjelp Mvh Spruddel Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Ville vurdert en høyttaler som stiller mindre krav til forsterker med tanke på oppløsning på lyden. Er litt i tvil om B&W og CV er en videre god match også, av åpenbare grunner. 685 tåler fint at du "drar på litt". Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jo større effekt på forsterkeren, jo bedre levekår for høyttalerne (spesielt diskanter). Den NADen vil nok være en fin match til DM685 vil jeg tro, både på tanke med lyd og effekt. Og DM685 skal nok klare å dra på litt før de takker for seg. Eneste jeg er litt skeptisk til, i likhet med Marcus, er subwooferen. Nå vet jeg ikke helt planene dine, men du kan jo gå for DM685 nå, og så selge CVen og anskaffe f.eks en ASW610 etterhvert. Lenke til kommentar
spruddel Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Takk for svar ;-) Har egentlig ikke noen spesielle planer for annlegget, bare spille høyt og mye bass Kanskje få naboene til å flytte (neida) Men har dere noen andre forslag til høyttalere som kan passe inn på plassen jeg har? (De jeg har nå, er H/B/D = 55/33/28 cm, og det er fortsatt plass til litt med i bredde, men ikke mye og dybde er det ganske god plass og høyde er det god plass). Takker for svar Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Mye bass? Tror CV vil egne seg bedre enn B&W til masse bass for å være ærlig. Du kunne jo lagd deg dine egne høyttalere slik at du får utnyttet plassen din bedre og du vil stå helt fritt mtp elementer? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Finner du noen brukte B&W DM602 S3, så har de min varmeste anbefalning. De spiller veldig godt selv med 50W fra min NAD C320BEE, så med 150W får du nok god kontroll på høyttalerene. Jeg har målt høyttalerene på mitt rom, og det er faktisk dypbass i de. Litt lite fysisk trykk på grunn av to-tre dipper oppover mot 150hz. Tror de vil passe deg godt. DM685 er sikkert også gode. Om B&W passer med CV kan diskuteres, men liker du lyden i bassen din så er det ingenting i veien for å prøve. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Nå, nå, to-tre dipper opp mot 150hz er nå ikke akkurat fantastisk dypbass, selv om jeg vet at høyttalerne er i stand til å slå greit Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hehe, location, location, location Nå har han sub i tillegg, så da er problemet putselig mye mindre. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Helt enig med deg der Lenke til kommentar
spruddel Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Hmm.. Bra dere kommer med forslag ;-) Ja, jeg elsker lyden i suben min Kunne gjerne vært enda kraftigere for min del, men den duger ;-) Marcus: Den linken du sendte; jeg tror ikke jeg vil ha CV høyttalere fordi en kompis av meg har 15" subwoofer fra CV og høyttalere i tillegg (10" tror jeg), og han ble fort lei.. Det lyder ikke helt fantastisk heller Så tror ikke jeg vil ha CV høyttalere.? Noen fler ideer? :-) Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Det finnes mye spennende å kikke på, for eksempel Canton, Magnat, Tannoy, JBL, Audio Pro, System Audio, Infinity, Klipsch, Podspeakers og Dali, for å nevne noen Podspeakers er litt artige, og er mest laget for designets skyld. De spiller helt ok, men er nok ikke noe særlig å spille på en 150W forsterker. Det ligger mye i prisen, hva du får altså. Du har krefter nok til å drive alt av høyttalere i den størrelsen. Har du mulighet til å ta et par turer rundt og høre på forskjellige høyttalere så kan det være veldig lurt. Du skal jo tross alt like lyden i høyttalerene ... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Det finnes mye spennende å kikke på, for eksempel Canton, Magnat, Tannoy, JBL, Audio Pro, System Audio, Infinity, Klipsch, Podspeakers og Dali, for å nevne noen De som er uthevet er de jeg mener kan være interessante for deg. Lenke til kommentar
spruddel Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Har snakket med Klipsch, men de er dritdyre. Dali er jeg ikke noe fan av personlig, og synes ikke det er leken nok lyd i dem.. Er glad i litt risting Men takk for forslagene ;-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Dali Concept 10 og en god forsterker vil nok gi deg risting. Lenke til kommentar
spruddel Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Jeg har sagt at jeg ikke har så stor plass i tillegg til at jeg ikke skal bruke 11k på høyttalere.. Har sett litt på Klipsch RF-62 og noen andre.. Takk for svar Lenke til kommentar
epifant Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Klipsch B3 kanskje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå