maetttis Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 har et asus k8n-e deluxe hovedkort INFO TIL SENERE: (memory: 3x184-pin DDR DIMM sockets for up to 3 GB unbuffered ECC and non-ECC PC3200/PC2700/PC2100/PC1600 sdram MEMORY) starter maskinen alt begynner å gå, men får ingen reaksjon på skjerm, er ikke skjermkortet da jeg prøvde det i en annen pc... er det rammen? i såfall, kan noen fortelle meg hva slags ram jeg må kjøpe? les:INFO Lenke til kommentar
ArcTerjus Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hvilken ram har du. Har du flere brikker? Hvilken CPU? Har du sjekket at Rammen er støttet av HK? Det skal stå i HK Manual Lenke til kommentar
maetttis Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 minne: Kingston hyperX KHX3200ULK2/1G 1GB 400MHz DDR Non-ECC CL2 to brikker á 512 cpu amd 3400+ HK vet jeg dessverre ikke hva er, hehe Lenke til kommentar
ArcTerjus Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Forsøk med en rambrikke av gangen og forsøk å resette bios med cmos jumperen på hovedkortet. (Du får ikke noe skjermbilde under oppstarten heller? Lenke til kommentar
maetttis Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 nope, alt svart! skal prøve når jeg kommer hjem fra skolen! Lenke til kommentar
maetttis Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 resatte bios, akkurat det samme, viftene går ikke noe bilde... skjermen er bare svart! Lenke til kommentar
ArcTerjus Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Tipper det er noe galt med hovedkortet eller PSU. Du vet at skjermen funker sant? Om rammen ikke funket skulle du likevel fått bilde med en feilmelding. Endret 14. november 2007 av ArcTerjus Lenke til kommentar
maetttis Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Skjermen fungerer ja, koblet den til den bærbare, og HK=hovedkort, passer med rammen. har hatt PC-en en stund, plutselig bare streiket den... Lenke til kommentar
ArcTerjus Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Kommer det lys i num/caps/scroll -lock lysene på tastaturet i oppstarten? Kan du åpne og lukke DVD rom? Viss du kan det funker nok PSU skikkelig. Men ikke Hovedkortet. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Har opplevd dette en gang såvidt jeg husker, og vil minnes at feilen var at skjermkortet var satt til en oppløsning som ikke skjermen støttet. Endret 14. november 2007 av -alias- Lenke til kommentar
ArcTerjus Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Har opplevd dette en gang såvidt jeg husker, og vil minnes at feilen var at skjermkortet var satt til en oppløsning som ikke skjermen støttet. Da ville du uansett fått sett bootsekvensen. Noe som trådstarter ikke får. Lenke til kommentar
maetttis Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 kan åpne spillere osvosv, men tastaturet fungerer ikke, lyser ikke caps eller noe sånt, selv etter å ha ventet et par min... trykker og ikke noe lys Lenke til kommentar
ArcTerjus Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Prøv å få nytt hovedkort på garantien da hvis det ikke er for gammelt. Vet ikke om CPU kan vere problemet. Vil skjermen vise noe viss CPU er gåen men ikke Hovedkortet? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Vil skjermen vise noe viss CPU er gåen men ikke Hovedkortet? Nei, hvis CPU er defekt får du ingenting på skjermen. Lenke til kommentar
maetttis Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 tok av kjøleren over cpu nå, og det ser ut som om det har gått litt for seg, eller det klistermerket som skulle ha vært der er bare noe klissete grå-orange søl, som om det har smeltet, er det vanlig? men det har ikke spredd seg noe mer enn akuurat den firkanten som er cpun. Lenke til kommentar
ArcTerjus Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Det er ikke noe klistremerke der. Det er kjølepasta. Den er nok som den skal vere hvis den dekker hele CPUen. Lenke til kommentar
maetttis Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Det er ikke noe klistremerke der. Det er kjølepasta. Den er nok som den skal vere hvis den dekker hele CPUen. hehe, "flaut" men bestiller nytt hovedkort, så får vi se... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå