mesha Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Vet ikke hvor emne skal stå men så prøver her. Jeg har tenkt å send x dollar til en person i USA. Det jeg lurer på er hvilken informasjon trenger jeg å vite når jeg skal sende pengene. Jeg skal direkte til banken og sende via der fordi jeg har ikke nettbank/PayPal. Jeg har jo selvøflgelig kontonr og navnet til personen men trenger jeg å vite noe mer?Som for eksempel adresse, postnr, by osv? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Vet ikke hvor emne skal stå men så prøver her. Jeg har tenkt å send x dollar til en person i USA. Det jeg lurer på er hvilken informasjon trenger jeg å vite når jeg skal sende pengene. Jeg skal direkte til banken og sende via der fordi jeg har ikke nettbank/PayPal. Jeg har jo selvøflgelig kontonr og navnet til personen men trenger jeg å vite noe mer?Som for eksempel adresse, postnr, by osv? På forhånd takk! Det skal være nok å vite kontonummer tror jeg. Skader selvsagt ikke å vite navnet på personen. Så tror det burde gå greit med den informasjonen du allerede har. Og damen/mannen bak disken bør for all del skrive ned riktig kontonummer. Ellers forsvinner pengene fort til noen andre. ^^ Tråden flyttes forøvrig til kategorien for Økonomi. Lenke til kommentar
mesha Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Takk for raskt svar....Kontonr hans består av 9 tall. Kan det stemme ?eller er det 11 tall overalt? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Du må ha kontonummer og SWIFT/BIC. SWIFT eller BIC identifiserer banken du skal sende pengene til. Som nevnt må du også ha navn på mottager. Antall nummer i amerikanske kontonr husker jeg ikke i farten, men kan nok stemme med 9 siffer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå