Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Routeren min restartes... hvorfor?

Anbefalte innlegg

Har et merkelig problem med min Netopia fra NGT. Hveer gang jeg sender en fil med MSN så restarter routeren min etter at filsendingen er gjennomført. Mister all nettforbindelse. Dersom jeg setter igang kamera eller lyd overføring, skjer det samme, vel å merke at lyd og video ikke fungerer da. Dersom jeg prøver videokonfereanse eller lyd via netmeeting så skjer det ikke. Heller ingen andre programmer fører til dette problemet.

Jeg har XP Pro, MSN 5.0, Netopia med siste firmware fra nextgentel.

Flere som har vært borti dette kjipe problemet eller vet løsningen?

Hugo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et merkelig problem med min Netopia fra NGT. Hveer gang jeg sender en fil med MSN så restarter routeren min etter at filsendingen er gjennomført. Mister all nettforbindelse. Dersom jeg setter igang kamera eller lyd overføring, skjer det samme, vel å merke at lyd og video ikke fungerer da. Dersom jeg prøver videokonfereanse eller lyd via netmeeting så skjer det ikke. Heller ingen andre programmer fører til dette problemet.  

Jeg har XP Pro, MSN 5.0, Netopia med siste firmware fra nextgentel.  

Flere som har vært borti dette kjipe problemet eller vet løsningen?

Hugo

Bugs i UPNP?

MSN bruker UPNP så dette blir sikkert fikset i en nyere firmware, har du trikset noe med den med porter osv for og få løst problemet?

Hvis du har prøv og sett den tilbake til default.

Lenke til kommentar
Har NAT-tabeller for filoverføring som trengs i routeren, ellers så har jeg ikke lagt til filtersett i routeren, tror porter over 1924 er åpne uansett.  

Skal prøve å laste nyeste firmware fra Netopia.com

Hvis den bruker UPNP så skal du ikke behøve og åpne noe som helst, kan være derfor den kræsjer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...