CAT-scan Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Der ser man altså verdien av å ha ytelsestronen. Prismessig har AMD/ATI fulgt godt med nVIDIA når det gjelder ytelse, de har bare ikke hatt noe helt i high end på en stund. Helt latterlig at folk er så overfladiske og lar seg styre av herr e-penis egentlig. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Der ser man altså verdien av å ha ytelsestronen. Prismessig har AMD/ATI fulgt godt med nVIDIA når det gjelder ytelse, de har bare ikke hatt noe helt i high end på en stund. Helt latterlig at folk er så overfladiske og lar seg styre av herr e-penis egentlig. me kaster over sylte og lefse til CAT-scan enig, sist jeg sjekka hadde ikke nvidia noe hardware dekoding av HD DVD og Blu-Ray over 1000 kr AMD Radeon HD 3870 og NVIDIA Gefoce 8800 GT yter omtrent det samme i tillegg har radeon UVD! jeg hadde tatt radeon, fordi du får mere for pengene i form av Universal Video Decoder som kan dekode 40mbit h264/vc-1 i maskinvare sån at du ikke trenger å kjøpe ny cpu vis du vil spile HD DVD og Blu-Ray på din gode gamle Athlon XP geforce 8800 er litt raskere en radeon 3870, men dette kan bli borte i form av driver oppdatering fra ati, di oppdaterer liksom driverne vær månde Endret 13. november 2007 av wiak Lenke til kommentar
kindings Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Der ser man altså verdien av å ha ytelsestronen. Prismessig har AMD/ATI fulgt godt med nVIDIA når det gjelder ytelse, de har bare ikke hatt noe helt i high end på en stund. Helt latterlig at folk er så overfladiske og lar seg styre av herr e-penis egentlig. Jeg vil tro det er flere faktorer som styrer dette, blant annet vil jeg tro at folk som i dag bygger systemer med Intel CPU vil tenkte seg om før de kjøper ATI(AMD) skjermkort, om ikke bevisst, så hvertfall ubevisst. Selv om jeg tviler på at ATI ville gjøre det, så kan man lett forestille seg at drivere blir optimalisert for AMD systemer og ikke Intel.. Da er man "tryggere" dersom man velger en uavhengig produsent. Jeg mener fortsatt at å la AMD kjøpe opp ATI var en tabbe rent konkurransemessig i skjermkortmarkedet.. og det ser vi vel tegn på nå. Kanskje AMD fikk noe teknologi som kan hjelpe dem i fremtiden, men de ødela på samme tidspunkt ett annet marked. Uansett kjekt for nVidia at det går så bra, men jeg må vel si at jeg håper ryktene rundt Intels planer om high-end GPUer er riktige, slik at det blir noe konkurranse i dette markedet også. Det virker ikke som om ATI har ressurser nok til å hamle opp med nVidia, dvs selv om de har noe som yter bortimot like bra nå, så ligger de vel nesten ett helt år etter i løypa.. Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 nvidia har vært mitt primære valg pga linux-driverne (som er bra). Nå har endelig ATI/AMD kommet diltende etter og kan også bli et reelt alternativ. Her er årsaken til at nvidia sliter litt med 8800GT for tiden: nvidia-mystery-thermal-analysis Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) kindings: RV670 ligger da ikke et år bak løypa? Endret 13. november 2007 av Fruktkake Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Kindings: Nvidia har heller ikke lansert noe nytt dette året. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Kindings:Nvidia har heller ikke lansert noe nytt dette året. Poenget mitt var ikke annet enn at ATI lanserte sin 8x00 konkurrent nesten ett år(hvertfall ganske lenge) etter at nVidia lanserte 8X00 og da er det forventningrett å tro at ATI stiller opp med noe som "gruser" nVidias løsning. Det skjedde ikke. Poenget mitt er egentlig bare hvor langt ATI vil ligge etter ved neste nVidia nylansering, nVidia har ikke akkurat noen grunn til å forhaste seg slik det ser ut nå. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Tja, de forventningene er ut i fra et slags kundenes synspunkt som tilsier at alt som kommer etter noe annet nødvendigvis må være «bedre» (som noe helt unyansert) enn det som kom før (uavhengig av hvem som produserer det). Fra et perspektiv innad i industrien, så gir ikke det alltid like mye mening (selv om jeg regner med at ATi i utgangspunktet siktet på å konkurrere direkte med nVIDIA sin GTX/Ultra, man prøver jo tross alt å forholde seg til kundene). Det er veldig mye markedsføring inne i bildet her, og egentlig ikke så veldig mye reelle konsekvenser for kunder (alt ettersom hva man kjøper). Jeg vil si at det i overvektig grad er markedsføring, dessverre. Det er klart, det er en del ting som skiller partene (Linux-drivere ble nevnt her), men pris/ytelse er, strengt tatt, ikke en av dem, i noen stor grad (for enkeltpersoner er det snakk om ikke veldig mange kroner). Hva som kommer til å skje neste generasjon er vanskelig å si, du påpeker jo selv at nVIDIA har hatt bedre tid enn ATi (de har faktisk tatt seg veldig god tid i forhold til normalen), men så lenge vi ikke har noen detaljer om prosjektene, så er det jo nærmest umulig å spekulere i hva som kommer til å skje. Lenke til kommentar
G Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Nå er det noen som vil bruke en type nVidia GPU i Seismikk-bransjen også ser det ut til i Calgary Canada. http://www.marketwire.com/mw/release.do?id=795316 Acceleware Corp. TSX VENTURE: AXE Nov 21, 2007 09:00 ET Acceleware Hosts "Harnessing the Power of GPUs for Accelerated Seismic Processing" Technology Webinar lead by David Hoff, Senior Product Manager CUDA NVIDIA and Steve Jaochims, VP Business Development, Acceleware Corp. CALGARY, ALBERTA--(Marketwire - Nov. 21, 2007) - Acceleware Corp. (TSX VENTURE:AXE), a leading developer of high-performance computing (HPC) applications, will present the second episode of its Advisor Webinar Series titled "Harnessing the Power of GPUs for Accelerated Seismic Processing," on Wed., Nov. 28, 2007 at 1:00 p.m. ET/ 10:00 a.m. PT. Lead by NVIDIA's Senior Product Manager David Hoff and VP Business Development of Acceleware Steve Joachims. The Webinar will discuss the NVIDIA Tesla product family and how Acceleware software solutions are delivering compelling performance gains on commercial applications in Seismic Data Processing. Join Acceleware and NVIDIA as they discuss the NVIDIA Tesla GPU architecture along with performance evaluations comparing GPUs to CPUs. Emphasis will be on how to use Acceleware's software and integrated solutions to get the most from the NVIDIA Tesla hardware and where the technology can provide breakthroughs in the seismic and reservoir simulation market sectors. To register for "Harnessing the Power of GPUs for Accelerated Seismic Processing," please visit: https://acceleware.webex.com/acceleware/ons...amp;d=921083017 Each webinar is approximately 60 minutes in length and will be followed by a live question and answer session. About Acceleware Acceleware specializes in the development and marketing of special purpose software/hardware acceleration products used to reduce design simulation and data processing run-times of high performance computing (HPC) applications such as cell-phone design, seismic data processing, printed circuit board design, drug discovery, photonic/communications devices design, oil reservoir simulation, lithography mask design, bio-medical imaging and others. Acceleware products are distributed by computer aided design (CAD) and computer aided engineering (CAE) software companies to end-users at the world's largest organizations in a wide range of industries. In each vertical market, Acceleware's third-generation board-level and engineering workstation products accelerate simulation and processing algorithms by a factor of 10 times or more, on average, reducing runtimes from multiple hours to minutes. Acceleware is a public company on Canada's TSX Venture Exchange under the trading symbol AXE. The TSX Venture Exchange Inc. does not accept responsibility for the adequacy or accuracy of this release. For more information, please contact Press only: Liaison Inc. Heidi Lowell (503) 796-9822 Email: [email protected] or Liaison Inc. Kerry Tescher (415) 391-0859 Email: [email protected] or Reader Contact: Acceleware Corp. Charlee Forbrigger, Marketing Manager (403) 249-9099 ext. 287 Email: [email protected] Website: www.acceleware.com Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Nå er det noen som vil bruke en type nVidia GPU i Seismikk-bransjen også ser det ut til i Calgary Canada. Jeg visste at Nvidia kort kunne lage noe støy/vibrasjoner; men at det var så mye at seismikk-bransjen griper inn visste jeg ikke. Lenke til kommentar
G Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Ja de kanadierne finner på mye rart. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Men fra spøk til revolver. Det er jo positivt at Nvidia viser hvor de står. Akkurat nå er det Nvidia som er tingen, for meg. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Men fra spøk til revolver. Det er jo positivt at Nvidia viser hvor de står. Akkurat nå er det Nvidia som er tingen, for meg.Jeg kjøper Nvidia produkter akkurat nå, men jeg heier ikke mindre på ATi av den grunn. Lenke til kommentar
G Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Jeg kunne veldig gjerne blitt mer enn fornøyd med en av ATI eller nVidia GPU'ene på min bærbare, som dessverre kjører ultratreg Intel chipset "GPU". :!: Men jeg tipper at jeg kommer til å gå for en ennå lettere bærbar i neste omgang, som har Super3G innebygget. En god porsjon RAM hadde heller ikke vært feil. Men så er det jo sånn at en gjerne må inngå kompromisser med seg selv når en handler noe nytt, uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå