Howard Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Nvidia kan vise til svært gode tall for årets tredje kvartal. Produksjon av grafikkprosessorer har aldri vært mer innbringende. Les mer Lenke til kommentar
Avean Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Thats my boys ! Yeah Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Go Nvidia! Jeg elsker nVidia <3 Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Får håpe RV670 slår tilbake da. Den ser jo ut til å banke alt (i sin klasse) på papiret. Ute av emnet: Er det bare meg eller er ikke denne på RSS enda? Redigert: Der kom den. Den oppdateres hvert 5. minutt, likevel tok det enn 10-15 minutter etter publisering. Endret 12. november 2007 av Fruktkake Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg ble litt overrasket over at Intel er størst på skjermkortmarkedet. Har Intel noe særlig annet enn integrerte løsninger å vise til? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg ble litt overrasket over at Intel er størst på skjermkortmarkedet. Har Intel noe særlig annet enn integrerte løsninger å vise til? Ja, de aller fleste integrerte skjermkort er Intel. Deres X3100-kort yter rimelig godt også. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg ble litt overrasket over at Intel er størst på skjermkortmarkedet. Har Intel noe særlig annet enn integrerte løsninger å vise til? Ja, de aller fleste integrerte skjermkort er Intel. Deres X3100-kort yter rimelig godt også. Det jeg spurte om var om Intel har noen dedikerte skjermkortløsninger også..? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg ble litt overrasket over at Intel er størst på skjermkortmarkedet. Har Intel noe særlig annet enn integrerte løsninger å vise til? Ja, de aller fleste integrerte skjermkort er Intel. Deres X3100-kort yter rimelig godt også. Det jeg spurte om var om Intel har noen dedikerte skjermkortløsninger også..? Heh, gikk litt fort i svingene. Nei, de har ingen dedikerte skjermkort. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Nei Bare integrert! Men tenk på alle kontor- og skole pc'ene som fins rundt om i verden uten ekstra grafikk-kort! Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg ble litt overrasket over at Intel er størst på skjermkortmarkedet. Har Intel noe særlig annet enn integrerte løsninger å vise til? Entusiast-markedet som Nvidia selger til er bare en liten del av det totale markedet. Intel har ingen dedikerte skjermkort, men på kontorPCer/skolePCer/servere som ikkje trenger mere enn en liten skjerm til innstalasjon/overvåkning så er en integrert løsning mer en god nok. Og bare her i Norge selges det hvert år flere 100 000 PC-er til kontor/skolebruk med minimale krav til grafikk. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Jeg ble litt overrasket over at Intel er størst på skjermkortmarkedet. Har Intel noe særlig annet enn integrerte løsninger å vise til? Entusiast-markedet som Nvidia selger til er bare en liten del av det totale markedet. Intel har ingen dedikerte skjermkort, men på kontorPCer/skolePCer/servere som ikkje trenger mere enn en liten skjerm til innstalasjon/overvåkning så er en integrert løsning mer en god nok. Og bare her i Norge selges det hvert år flere 100 000 PC-er til kontor/skolebruk med minimale krav til grafikk. Selvsagt, men Nvidias utvalg av dedikerte og integrerte skjermkort strekker seg nå en del utover entusiastmarkedet. Endret 12. november 2007 av sablabra Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Ja, spesielt etter at de begynte å lage brikkesett med integrert grafikk. De brikkene har alt å si for å komme seg inn på markedet for kontormaskiner der prisen betyr alt og ytelsen minimalt. De tjener nok lite på hver PC i forhold til å selge ett 8800GTX, men når du kan selge 10 000 PC-er på en gang så blir det mye penger av det. Denne strategien der Nvidia levert brikkesett med integrert grafikk var også vital for AMD for at de klarte å ta markedsandeler i bedriftsmarkedet der Intel har dominert fullstendig med sine brikkesett og prosessorer. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Litt rart at nVidia går så bra, med tanke på den enorme driver problematikken som eksisterte rett etter 8800 GTX ble sluppet. Er faktisk ikke helt happy enda med drivera, og synnes tiltider at nVidia slenger forr mye med leppa, med tomme løfter og samt støtte for ett OS som ikke burde blitt sluppet enda (Windows Millenium MK2)... Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Go Nvidia! Jeg elsker nVidia <3 Da bør du få seg en dame i stedet.. Hva er det som er motivasjonen til folk som "elsker" et bestemt merke på hw. Jeg kjøper alltid det som er best/gir mest for pengene. Okke som det er Amd/Intel/Nvidia. Jeg får ikke noe annet enn ytelse når jeg vrir ut penger fra pengboka mi til ny hw. Akkurat nå er det Intel og Nvidia som gir meg mest ytelse pr. krone i høy ytelses klassen. Neste gang blir det kanskje Ati/Amd igjen. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Jeg er veldig fornøyd med Nvidia sine produkter, i min tid hadde jeg 6800Ultra SLI når dem var ny. Det var saker det. <3 Endret 12. november 2007 av data_jepp Lenke til kommentar
PetriZide Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg har hatt en rekke nvidia kort oppigjennom tidene TNT2 Ultra, gf2 ,gf3 og nå gf6800 og de har såvist gjort jobben sin ,men jeg må ærlig innrømme at jeg var mest fornøyd med ati sitt 9800 pro. kall meg gjerne sprø, men jeg hadde ofte problemer med store fall i ytelse på geforce kortene da jeg oppdaterte drivere, mens på ati ble ytelsen som oftest bedre og omega driverne fungerte jo utmerket. Dette er jo forskjellig fra person til person men det var ihvertfall slik jeg opplevde det Nå har ikke jeg hatt noe handson 7xxx eller 8xxx serien til nvidia men det virker som om folk er fornøyd med de kortene. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Litt rart at nVidia går så bra, med tanke på den enorme driver problematikken som eksisterte rett etter 8800 GTX ble sluppet. Er faktisk ikke helt happy enda med drivera, og synnes tiltider at nVidia slenger forr mye med leppa, med tomme løfter og samt støtte for ett OS som ikke burde blitt sluppet enda (Windows Millenium MK2)... Er enig med deg der, de første Vista drivene til Nvidia var jo rett og slett elendige. Da var Ati bedre, men pga. Nvidia hadde det beste kortet på markedet å en jævlig bra pr. avd. så selger de billge kort også. Bare fordi folk tror at alt som kommer fra Nvidia er best. X1900 serien har jo helt til nylig slått 8600/x2600 korta i de aller aller fleste spilla selv om det er billigere og eldre enn de nye korta. Men dx10 støtten selger kort okke som, selv om spillene har manglet dx10 til nå, og ytelsen i dx10 er søppel på disse korta. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Godt å se at nVidia går bra om dagen, men hadde likt at AMD (ati) også hadde kommet opp med noen gode tall, for vi trenger virkelig konkuransen i markedet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Ikke rart de gjør det bra. 8800GT er jo utsolgt over alt! Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Kjøpte nettopp et ASUS 8800GT Det lønner seg tydeligvis å sette prisene ned, folk kjøper jo som galne ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå