Nicolasn Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Jeg kan huske å ha sett denne type effekt på flere php-side, der du trykker på en link som får den eksisterende skrifta under til å åpne seg på en rullegardinmåte (altså nedover). Det jeg lurte på, er om den samme funksjonen/effekten fins i html? eller noe lignende? (Dette er fordi jeg har tenkt til å ha en side der hvor jeg skal ha diverse artikler, så jeg tenkte dette kunne være noe mer plassbesparende) Endret 12. november 2007 av Nicolasn Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 dropdown-meny-tut Lenke til kommentar
Nicolasn Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Nei, det var ikke slik jeg tenkte på, men takk alikevell! - Så iom at jeg ikke helt hva denne funksjonen heter, så tegnet jeg det for å se om det var til noe hjelp ;/ Beklager for rotet å noget sære spm jeg kommer med x| Lenke til kommentar
reds Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Er interessert i dette jeg også! Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Jeg kan huske å ha sett denne type effekt på flere php-side, der du trykker på en link som får den eksisterende skrifta under til å åpne seg på en rullegardinmåte (altså nedover). Det jeg lurte på, er om den samme funksjonen/effekten fins i html? eller noe lignende? (Dette er fordi jeg har tenkt til å ha en side der hvor jeg skal ha diverse artikler, så jeg tenkte dette kunne være noe mer plassbesparende) Dette må i tilfelle gjøres med JavaScript. Om du bruker PHP er rivende likegyldig, for det som sendes til klienten (nettleseren) er uansett (X)HTML. Lenke til kommentar
semafor Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 http://jquery.com/ kan tilby dette. Se f. eks. på eksempelet deres på forsiden. Det finnes sikkert noen scripts der ute som kan gjøre dette for deg, men du må bruke google og finne de rette søkeordene. Jeg mener uansett det er best å lære seg litt JavaScript, og deretter benytte et bibliotek som jQuery. Da lærer du mye i prosessen og vet hva du skal gjøre neste gang du vil ha en ny effekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå