Gå til innhold

Mobil 2008 og utover

Tomprofil

Anbefalte innlegg

Det som er litt interessant å tenke på, er at om under to år vil vi le av spesifikasjonene som blir skrevet i tråden her, fordi de har blitt håpløst akterutseilt.

Selv basistelefoner som selges i dag, ville fått spempelet "supertelefon" for få år siden.

Det man aldri vil kunne le av er gode byggematerialer og god byggekvalitet. Det er dér produsentene må satse. Foreløpig er det bare Motorola og Apple som gjør det. Man kan kanskje si at Nokia også gjør det med 8800-serien, men de tar seg blodig betalt helt uten grunn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som er litt interessant å tenke på, er at om under to år vil vi le av spesifikasjonene som blir skrevet i tråden her, fordi de har blitt håpløst akterutseilt.

Selv basistelefoner som selges i dag, ville fått spempelet "supertelefon" for få år siden.

Det man aldri vil kunne le av er gode byggematerialer og god byggekvalitet. Det er dér produsentene må satse. Foreløpig er det bare Motorola og Apple som gjør det. Man kan kanskje si at Nokia også gjør det med 8800-serien, men de tar seg blodig betalt helt uten grunn.

Du nevner apple og så klager du på at nokia tar seg blodig betalt? Hah eg må berre le, hykler.

Lenke til kommentar

Enig. Jeg forstår ikke hvorfor folk trenger 3.5mm, mulititouch und so weiter. For 10-15 år siden trengte ikke vanlig folk mobil engang. Det er snakk om skapte behov.

Men dog, jeg kan faktisk se behovet for rask dataoverføring over nett, med tanke på bedriftsløsninger.

Gi meg en solid telefon med mulighet for radio og mp3, så er jeg fornøyd.

Forøvrig forstår jeg ikke jaget etter megapixler (mp) på mobilkameraer. Mp definerer hvor stort bildet blir, ikke kvaliteten. Og god optikk på mobiler finner man ikke i dag, hvertfall ikke om man er vant til å benytte speilrefleks.

Lenke til kommentar

Design som alle liker blir vel en hard nøtt å knekke kansje? Husk at det fremdeles finnes folk som synes at Volvo 240 er en fin bil :-S

Uansett så vet jeg at jeg trenger øl-jekk, superduper 3G og mulighet for å pusse tennene mine. Før jeg kan kalle det en supermobil som har alt.

Lenke til kommentar

- ta i mot samtaler

- ringe ut

- sende sms

- motta sms

- vibrasjon så man kan merke at det ringer selv når det er bråk/lydløs

- bruke som modem til pc

- se bra ut

- passe liten

- bra batteri

- ikke gå i stykker så lett

- mulighet til å ta backup av telefonliste o.l.

Føler man var i mål for lenge siden!

Lenke til kommentar

Du nevner apple og så klager du på at nokia tar seg blodig betalt? Hah eg må berre le, hykler.

Hva i huleste prater du om? 1800-2200 kroner for iPhone og 12000 kroner for 8800 Arte. Ser du forskjellen? Selv om vi antar at iPhone ville kostet 4000 med abonnement i Norge, så er ikke det så ille. iPhone har tross alt mange flere features enn Arte og N95 (jeg ser selvsagt bort fra kamera, 3g og annet rask man ikke har bruk for). Motorola bygger sin Razr2 V8 i samme materialer som 8800, og krever 2700 for telefonen. Nokia bygger N95 i den billigste og skrøpeligste plasten som er å oppdrive, og krever 5500 for den. Det er en kronisk sykdom hos Nokia at de skal ta seg godt betalt når de produserer dritt, og saftig betalt når de produserer noe som ligner på kvalitet. Men det er ikke Nokias feil, de gir jo bare folk det folk vil ha. Det blir morro å se hva Nokia leverer når de kommer med sin touch-telefon. Jeg tipper plast og atter plast. Bør vel kanskje legge til at Nokia ikke er verst i klassen, HTC er mye verre :)

Lenke til kommentar

Hva i huleste prater du om? 1800-2200 kroner for iPhone og 12000 kroner for 8800 Arte. Ser du forskjellen? Selv om vi antar at iPhone ville kostet 4000 med abonnement i Norge, så er ikke det så ille. iPhone har tross alt mange flere features enn Arte og N95 (jeg ser selvsagt bort fra kamera, 3g og annet rask man ikke har bruk for). Motorola bygger sin Razr2 V8 i samme materialer som 8800, og krever 2700 for telefonen. Nokia bygger N95 i den billigste og skrøpeligste plasten som er å oppdrive, og krever 5500 for den. Det er en kronisk sykdom hos Nokia at de skal ta seg godt betalt når de produserer dritt, og saftig betalt når de produserer noe som ligner på kvalitet. Men det er ikke Nokias feil, de gir jo bare folk det folk vil ha. Det blir morro å se hva Nokia leverer når de kommer med sin touch-telefon. Jeg tipper plast og atter plast. Bør vel kanskje legge til at Nokia ikke er verst i klassen, HTC er mye verre :)

Hvem sa det kun gjaldt telefoner? Tenkte på selskapet i helhet noe appel ikke er hakket bedre på en nokia. Og lol @ iPhone har tross alt mange flere features enn Arte og N95 (jeg ser selvsagt bort fra kamera, 3g og annet rask man ikke har bruk for). Idioti alt jeg har å si, lært at det finnes forskjellige bruksområder til telefonen så ikke omhandler kun en persons meining?

Lenke til kommentar

Jeg ser egentlig ikke problemet med at designmodellene til Nokia er såpass dyre. De er laget av eksklusive materialer og er ment å være eksklusive telefoner. Hadde de kostet halvparten, ville salget av de vært mye større og de ville ikke vært eksklusive lenger. At det er et marked for disse telefonene er åpenbart, er det ikke da greit at Nokia utnytter dette?

Rolex derimot er et drittfirma. Hvorfor kjøpe en klokke til flere titusener når man kan få en som går like riktig og har tilnærmet samme materialer for 149 kr på Clas Ohlson?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sier bare èn ting;

En mobil som tåler og har lommelykt.

Utgangspunkt i Nokia 5500; med mini-jack,

super 3g,

litt bedre kamera, med mulighet for bedre video-opptak,

GPS for fart og posisjon,

kjapp resopons i menyer osv.

En anelse større skjerm,

god talekvalitet,

Det siste punktet synes jeg er det viktigste; mye bedre batteri (8 timer tale og 2 uker standby)

Lenke til kommentar
Rolex derimot er et drittfirma. Hvorfor kjøpe en klokke til flere titusener når man kan få en som går like riktig og har tilnærmet samme materialer for 149 kr på Clas Ohlson?

Du kan ikke si at Rolex er et drittfirma. Rolex lager eksklusive klokker til folk som er villige til å betale for de. "Prisen bestemmes av markedet og etterspørselen" Ett ord. Status. Det samme gjelder biler. Hvorfor kjøpe en Rolls Royce når man kan kjøpe en Passat? You've got several options.

Angående det dere har skrevet i denne tråden. Litt artig å tenke på at alt dere nevner her, kommer til å være utdatert om noen år. Teknologien utvikler seg så raskt vet dere... Så vi alle kommer til å spotte tilbake til denne tråden om noen år, å le av tingene som ble skrevet :)

Endret av Baloni
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...