Gå til innhold

Mobil 2008 og utover

Tomprofil

Anbefalte innlegg

Sony Ericsson, Nokia, Samsung osv lover mange ting på mobiler i flere år framover, men det de brude gjort, er vel egentlig å lagd en supermobil, men absolutt ALT som folk vil ha, for å så heller vente et år eller to med å lansere den, så prisene har sunket litt på bedre mobiler, og lansert den i prisklasse 5500-(?) slik at folk har råd til den, og at dem samtidig er bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen produsenter har noe å tjene på å lage en "supermobil".

Det er nok ingen vanskeligheter for noen av de å lage, men kjøper man først en da, er behovet for å bytte telefon minimal, og produsenten taper salg, så små forbedringer hele tiden er noe som får oss til å kjøpe en ny. Ikke mange som kjøper telefon fordi den gammle ikke virker lengere, men fordi det har kommet noe litt mere interessant på markedet.

Lenke til kommentar
Finnes nok dessverre en god del teknologi som også N95 8g mangler for å kunn bli en såkalt super mobil gitt.

i tillegg at det er en nokia :tease:

så "holde lenge" faller vel i grunnen litt bort her.

Hehe.Supermobilens problem, er batteriet, det er veldig klart på N95 som er det nærmeste man kommer "supermobil" pr idag.

Og, en mobil som har ennå mer...tar svært lang tid å lage, N93 tok 3 år å lage, da kan du tenke deg selv hvor langt teknologien kommer på denne tiden.

Korrekt, de er omtrent utdatert ved lansering, og de blir svært store...

Men, N95 har solgt svært svært mye bedre enn alle trodde, og det får konsekvenser fremover!

Jeg kommer etterhvert til å lage en tråd om hva SE har for oss i 08.Muligens også Nokia.

Lenke til kommentar

Får nok med andre ord aldri noen supermobil... og kommer den, holder den i ett par mnd, så kommer noe som overgår denne på ett eller flere punkt.

BMW M3.... klar med SE 2008 tråd snart :thumbup: ?

Kommer det en presantasjon denne uka? Noe som kan konkurere med f.eks N95?

Da tenker jeg på funksjoner og ikke kvalitet :yes: he he

Lenke til kommentar
Jeg kommer etterhvert til å lage en tråd om hva SE har for oss i 08.Muligens også Nokia.

venter spent! :p

apropos "supermobilen", så tror jeg den ikke blir lagd fordi det rett og slett ikke er lønnsomt for produsentene.

Endret av hernil
Lenke til kommentar
venter spent! :p

apropos "supermobilen", så tror jeg den ikke blir lagd fordi det rett og slett ikke er lønnsomt for produsentene.

Historien sier vel noe helt annet? Det er jo nettopp de dyreste som er vanskeligst å få tak i. Sannsynligvis pga at produsentene undervurderer markedet. For knappe 3 år siden slapp Nokia 9500. Den kostet vel 9-10 000 som ny? Likevel var det ventelister over det ganske land og det tok lang tid fra de første telefonene nådde markedet til alle som hadde skrevet seg på ymse lister fikk sitt eksemplar. Året etter kom 8800 som også fort ble vanskelig å oppdrive. Var vel ca 8 000 for den som ny, hvis jeg husker riktig.

Når det gjelder toppmodeller, det være seg både når det gjelder design og teknologi, ender de stort sett opp hos folk som ikke betaler telefonen av egen lomme (hvertfall ikke direkte), så pris er ikke veldig relevant.

Det som bremser utviklingen er tiden fra en telefon forlater tegnebrettet til den er på plass i butikkene. Noe vi har sett flere eksempel på. Selv syns jeg det er litt morsomt hvordan f.eks. Nokia bommet fullstendig når det gjaldt klapptelefoner. Sannsynligvis preget av litt gammeldags nordisk homofobi mente de at klapptelefoner var en jentegreie, så de begrenset sitt utvalg til enkle 2650 vel som stort sett ble produsert i rød farge og en 7200 med utskiftbare deksler i plysj. Til finnenes overraskelse solgte noen av deres konkurrenter klapptelefoner i bøtter og spann, noe som resulterte i at det plutselig kom en hel del klappmodeller nærmest samtidig.

Endret av knutaj
Lenke til kommentar
n95 8gb... get up to par people :p

Qwerty tastatur? Fot meg er en mobil uten det uaktuell.

Mobil som har alt. Litt merkelig uttykk dette synest jeg. Hva er "alt"? Det er vel markedet som bestemmer det. Jeg vil tro at denne måtte kjøre windows mobile, symbian, samt mulighet for instalering av xp/viosta, osx og linux. Den må ihvertfall ha en 3,5" skjerm samt projektor for film. 160 gb hdd (ala ipod classic. For å nevne noe.

Lenke til kommentar
Qwerty tastatur? Fot meg er en mobil uten det uaktuell.

Dette sier vel egentlig alt? Da jeg helst vil ha en telefon uten qwerty-tastatur. :)

Det nærmeste man kommer en supermobil i dag er vel den kommende N95 8GB. Noen vil i tillegg ha qwerty-tastatur i tillegg, batteritiden kunne vært bedre og linsedeksel mangler sammen med touch screen. Skulle dette vært på plass, hadde nok telefonen vært en del større. Og den er allerede for stor i mine øyne. :)

Folks preferenser er såpass forskjellige at noen supermobil som alle vil ha, det får vi aldri se.

Lenke til kommentar

Min Ultimatemobil.

LG KE820 som base

- Bedre batteri (dette varte ca en dag, få et som varer minimum 3 dager med god/aktiv bruk)

- Bedre kamera (3mp minst)

- Bedre blits (blits, ikke lys)

- Inneholde, edge, 3g, super 3g, wifi, guad-bånd

- Anelse bedre skjermoppløsning

- Innebygget mer minne (eller utvide selv med minnekort)

- timer/nedtelle-ur (det savna jeg skikelig merka jeg)

Ellers er den helt perfekt for meg :D (kanskje utførti litt annerledes matteriale, men ikke helt nødvendig)

Pokker at den blei stjælt :( Savner den skikkelig!!

Endret av Denniz84
Lenke til kommentar

Ser at enkelte har ganske enkle krav til hva en supermobil skal være. Her er min:

- Formfaktor som ligner iPhone

- Ultraresponsive menyer

- Lekkert grensesnitt som kan tilpasses akkurat slik man vil (mer enn bare themes)

- Komplett businessfunksjonalitet (avansert epost og dokumentstøtte)

- Fullstendig modulært OS. Man installerer bare det man trenger av funksjoner og programvare, man har stort utvalg og det meste vil være gratis.

- Åpent Linux/BSD-OS

- Minst to uker standby

- 3,5" skjerm

- 5mp kamera med autofokus

- Mulighet til å filme med HD-kvalitet

- Titan eller krom-vanadium-chassis

- Ripefritt og nesten uknuselig glass foran skjermen

- Diskret vanntetting a la slikt man finner i vanntette klokker

- Vannlås/hjerteklaff-patent rundt høyttaler, mic og andre åpninger slik at den ikke tar inn væske gjennom åpninger.

- Hovedkort som er innstøpt i samme type keramisk materiale som visse minnepenner og minnekort som tåler ekstremt mye.

- Korrosjonsfri ladeplugg

- Korrosjonsfri 3,5mm-jack

- Bang & Olufsen-forsterker

- 500GB flashminne

- Batteri som kan byttes hos f.eks. urmaker (som må silikontette telefonen etter utbytte)

- Pris: 3000 :)

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar
Sony Ericsson, Nokia, Samsung osv lover mange ting på mobiler i flere år framover, men det de brude gjort, er vel egentlig å lagd en supermobil, men absolutt ALT som folk vil ha, for å så heller vente et år eller to med å lansere den, så prisene har sunket litt på bedre mobiler, og lansert den i prisklasse 5500-(?) slik at folk har råd til den, og at dem samtidig er bra.

Moilen med absolutt ALT som folk vil ha er laget for mange år siden. 98 % av jordas befolkning ringer eller sender sms og er fornøyd med det.

Ytterst få har bruk for GPS, gassgrill, videokamera, tastatur, minnekort, TV osv på mobilen.

Lenke til kommentar

-Godt design, uten at det er laget av knirkende plastikk.

-5 mpx kamera pluss videokamera, blits, zoom, gjerne optisk og digital zoom

-Stor skjerm med trykkfølsom skjerm

-Mulighet for gps

-gsm, Edge, 3g, super-3g, wlan, wifi

-2 eller 4 gb innebygd med minnekort på 4 eller 8 gb.

-Ett bytt smart system ala Symbian S60, bare enda mer funskjonelt, og penere.

-Droppe alt av unødvendige ting som innebygd *nokia*chat osv...

-Hvis det er klapptelefon bør utvendig skjerm være på str med Motorola Razr2 v8 og v9 sine.

-Et system som gjør at vi kan endre ikoner og bilder på ting på mobilen

-Mp3 spiller, med gode muligheter for avspilling, og noe ala Sony E's Track ID

-Den skal ikke være for stor i målene. Den kan være 1.5-2.5cm tykk, og ikke for lang, og passe bred.

-Den skal ha vanlige taster, og ha styrepinne/hjul, og snarveistaster

-Kameratast, og lydtaster på siden.

-Videotelefoni

-Minst 4 timer taletid UMTS (3G) og 10 dager UMTS (3G)

osv osv;)

Lenke til kommentar

Design: Fint Design med bra material valg

Størrelse: Ikke mer enn 1cm tykk

Skjerm: Ca. 3" stor med multi touch

Prjoektor: HD-Ready (jeg vet det er vanskelig å lage en HD-Ready projektor som er under 1cm tykk)

Kamera: 5 Megapiksler(med autofokus, manuell fokus, optisk zoom (minst 10x), bildestabillisator) og Video i Full HD, også mulighet for å filme 1000bilder i sekundet (høyhastighetskamera)

Minne: 64GB Flash minne

Innganger: HDMI, Mini-USB, 3.5mm inngang (headsett)

Trådløs teknologi: 3G, 3.5G, Edge, Wifi (med støtte for 802.11n), Blouetooth, Infrarød

Høyttaler: Bang&Olufsen med minst 10W og innebygget subwoofer

Operativsystem: Mulighet for å velge mellom Symbian, Windows Mobile og Iphone-grensesnittet.

Batteri: Varer i Ca. 50 timer etter 10min med direkte sollys.

Endret av Arjun Sivapalan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...