Gå til innhold

Tvkort og canal digital betalingskanaler?

Anbefalte innlegg

Jeg har til nå brukt ett tvkort som kun har gitt meg de analoge kanalene via canal digital. Dette er en løsning som er helt bortkastet av forskjellige grunner som dårlig kvalitet på bildet og mangel på betalkanaler.

Jeg vil nå få tak i nytt utstyr til min pc som lar meg bruke kortet fra canal digital kabel, og samtidig gir meg digitalt tv og betalingskanalene. Dette vil forhåpentligvis gi meg bedre bildekvalitet i tillegg til at jeg da får en pvr til både hd og vanlig tv.

Så til selve problemet.

Jeg vil gjerne ha dette så billig som mulig, i tillegg til at det må virke på best mulig måte opp mot Vista MCE, eventuelt mot ett tilsvarende program som gir meg samme mulighetene.

Det viktigste for meg når det kommer til valg av program er at det det følgende krav:

-Undertekst på avi filer

-Mulighet for å hente filminfo og cover på filmene mine

-Støtter tvkortet som jeg velger

-har mulighet for å starte dvd-image fra harddisk med ett enkelt trykk

-Støtter planlagte opptak, timeshift og tvguide

-Kan spille av hd-filmer

-Bra musikk del

Så kan noe hjelpe meg litt her, komme med en liten liste over hva jeg må kjøpe inn, samtidig som at prisen holdes så lav som mulig. I tillegg trenger jeg som sagt tips om program som kan klare jobben.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svaret ditt er en Floppy-DTV med en Conax CAM. Du får det enten fra Digital Everywhere eller komplett.no (hvis du er heldig). Dette er kort med drivere som er laget for å lure MCE til å tro at du har DVB-T-tuner, da MCE ikke støtter DVB-C eller DVB-S. Koster litt, men gir deg digitalt innhold rett i maskinen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...