Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Floppy disk(s) fail (40) - finner ikke operativsystem

Anbefalte innlegg

Som overskriften tilsier, får jeg følgende feilmeliding når jeg starter opp PC-en; "Floppy disk(s) fail (40)". Deretter trykker jeg F1 for å fortsette, og får dermed melding om at oprativsystemet ikke blir funnet. Dette problemet startet rett etter at keg kom hjem fra skolen i dag. I mellomtiden har PC-en stått helt i ro. Noen tanker om hva som kan være feil? Eventuelt hvordan jeg kan greie å starte opp PC-en igjen uten for mye fiksfaks?

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke diskettstasjon, og bootrekkefølgen er først harddisk og så CD. Tror nok kanskje det er raidoppsettet som har tatt kvelden :/
Hm, merkelig det der ja. Det kan jo hende biosen tror det står en diskettstasjon koblet til som den forsøker å boote fra. Du kan jo alltids gå inn i bios-innstillingene å sjekke at floppydisk er disablet.
Lenke til kommentar
tja skru av halt on all errors i bios så stoppern ikke pga kabelen til diskettstasjonen sitter løst eller hva annet diskettstasjon finner på.

Joda, har gjort dette, men dessverre stopper det bare den første feilmeldingen. Får fortsatt beskjed om at PC-en ikke finner noe operativsystem. Uansett så skal jeg prøve å disable raid 0 og installere Windows på nytt, kanskje det ordner seg da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...