artifushion Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Jeg har fått det problemet at når jeg har strøm og IDE kabel i dvd'romen så får jeg ikke noe strøm (ikke noe lys eller reaksjon ved trykk på knapp). Men med en gang jeg drar ut IDE-kabel så får jeg strøm. Jeg kan ikke så mye teknisk, så hadde vært utrolig greit om noen kunne hjelpe. Dvd-romen har vært testet hos en kamerat, så den virker som den skal der. Jeg har testet med flere IDE-kabler, så det skal ikke være noe feil der. PC-en; Asus P5B Intel Core 2 Duo E6600 (gi beskjed om dere trenger noe mer info) Endret 12. november 2007 av artifushion Lenke til kommentar
meeg Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Det kan høres ut som det er strømforsyningen som er problemet. Har du prøvd en annen molex kontakt? Hvilken strømforsyning har du? Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Har du klart å sette IDE kablen feil vei i den ene enden ? Lenke til kommentar
artifushion Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Jeg har en 780W strømforsyning fra toughpower... Så vidt jeg vet skal det ikke være mulig å sette den i feil vei?? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Du sier ikke noe om hvilke andre komponenter du har på ide-kabelen. Kan hende du har tullet med master/slave innstillingene, og da er det sånn at det kan funke på enkelte hovedkort (hvis heldig) og på andre hovedkort fungerer det kanske ikke. Eller det kan være feil på IDE-kontrolleren på hovedkortet, særlig hvis samme dvd-rom funker ok i andre maskiner. Kanskje det som skal til er å oppgradere bios? Har du gjort det? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 DVD spiller vil se 'død' ut hvis IDE kabel er snudd feil vei i ene kontakten. Det bør ikke være mulig nei, men har klart det selv ganske nylig. Lenke til kommentar
artifushion Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Jeg sjekket nettopp at kabelen er satt rett vei, så det skal ikke være feilen. Jeg har ikke noe annet på IDE-kontrolleren. Kun DVD-romen... Jeg oppdaterte nettopp bios til den siste jeg fant. Ikke noe skjedde. Lenke til kommentar
mark Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 hadde samme problem selv, var hovedkort som var ødelagt (evt kontroller) Lenke til kommentar
artifushion Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 hadde samme problem selv, var hovedkort som var ødelagt (evt kontroller) Noe man kan reparere? Eller er løsningen nytt hovedkort? Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 ... Jeg har fått det problemet ... Det du sier ovenfor, indikerer at det pleide å virke før, stemmer det ? Dersom "Ja", hva gjorde du rett før det sluttet å virke ? ... Men med en gang jeg drar ut IDE-kabel så får jeg strøm ... OBS. Jeg tror ikke at hovedkortet ditt støtter "hot-plug" på IDE portene, så du skal nok være forsriktig med å plugge ting inn/ut med strøm tilkoblet... Det kan ødlegge både enhetene og hovedkortet. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 gammeldagse ide kontakter har ikke sperre på den ene pinnen. så de kan settet begge veier. hvis du har en av disse gamle typene bør du bytte den ut. da den ikke har jord pr leder. og kan dermed klare å forstyrre segselv og resultere i dorlig ytelse. Lenke til kommentar
artifushion Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Beercat: Det er ei stund siden jeg fikk det problemet, så jeg må ærlig talt inrømme at jeg husker ikke. Jeg har hatt en stor lengre oppgave på skolen som jeg har brukt all min tid på, så jeg har ikke fått tenkt på det før nå. Kjell: Det er sperre på pinnen, slik at den går kun en vei inn. =) Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Har du prøvd å koble vekk signalkablene på begge og starte maskinen? Virker det da så er kansje hovedkortet som en sa over.. Hvis ikke kan det være strømsforsyningen. Endret 13. november 2007 av S.M. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Jeg foreslår at du prøver å koble på en annen fysisk enhet på ide-kabelen istedet for dvd-rommen. F.ex en harddisk. Hvis denne fungerer som den skal, så er det mye som tyder på at det er selve dvd-spilleren som er noe galt med. Viser det seg at det ikke funker da heller, så er det nok HK som er gåent, evt bare diskkontrolleren som er i ulage/defekt. Det kan jo hende at hovedkortet og dvd-spilleren rett og slett ikke går sammen. Det har skjedd før, men er ganske skjeldent i disse dager. Lenke til kommentar
artifushion Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Jeg foreslår at du prøver å koble på en annen fysisk enhet på ide-kabelen istedet for dvd-rommen. F.ex en harddisk. Hvis denne fungerer som den skal, så er det mye som tyder på at det er selve dvd-spilleren som er noe galt med. Viser det seg at det ikke funker da heller, så er det nok HK som er gåent, evt bare diskkontrolleren som er i ulage/defekt. Det kan jo hende at hovedkortet og dvd-spilleren rett og slett ikke går sammen. Det har skjedd før, men er ganske skjeldent i disse dager. Jeg har to like dvd-rom. Og har prøvd begge. De har virket før, men vet ikke hva som skjedde. Uansett så har jeg snakka med en på 3d film (noroff menneske jeg) som jobber på teknisk på Datakjeden. Han mente det var 90% sikkert at IDE porten var gåen. Så får kjøpt meg IDE kort. Takk for hjelpen folkens. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå