Gå til innhold

Valg av snowboard og utstyr

bidz

Anbefalte innlegg

Vi er to personer som skal begynne på snowboard i år.

Meg: 28 år, 83kg, 183cm, 44-45 i sko størrelse, har stått snowboard i 4 år tidligere (alder 15-19), kjørte Burton Air 157 med Freestyle bindinger og Airwalk sko i den tiden.

Hun (samboeren min): 25 år, 176, ca 50-55kg, 37-38 i sko størrelse, aldri kjørt snowboard tidligere.

Ingen av oss har noe utstyr, men planlegger nå og kjøpe brett, sko og bindinger.

Hva er å anbefale av "pakker" der ute nå til dags? Har sett litt på Boardshop.no og XXL osv, og de har jo mange billige pakker til rundt 3000 inkludert brett, bindinger og sko. Hvordan er disse pakkene for "nybegynnere"? (Regner meg selv som nybegynner siden det er 9 år siden jeg faktisk kjørte brett).

Vi var innom en butikk her i Trondheim og fikk et par tilbud på to Burton pakker;

Hennes bestod av følgende: Burton Feather brett, Citizen bindinger, Casa boots (5999,-)

Mitt bestod av følgende: Burton Bullett 54 brett, Mission/Freestyle bindinger (usikker, tror det var Freestyle) og Moto boots (ca 7300,-)

Er dette verdt det for "nybegynnere"? Eller kan vi like godt satse på 3000-4000 kroners pakker og ikke merke store forskjellen? Vi skal for det meste kjøre i vanlige bakker (Vassfjellet, Oppdal, Åre o.l.), ikke i dyp snø, og ikke no overdreven triksing eller noe sånt.

Med sko str 44-45, trenger jeg virkelig et "bredt" brett som Bullet 54 er? Jeg kjørte Burton Air før og synes det funka OK selv om det var noe toe-drag til tider... Er det noen spesielle bakdeler med såkalte "brede" brett som Bullet 54? eventuelle fordeler?

Noen som har no anbefalinger til andre pakker i prisklassen 3000-6000 (for henne) og 3000-8000 (for meg) og anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Å kjøpe crap fra billigsjapper er ikke alltid det smarteste. Tenk litt på hvor mange ganger du skal bruke det. Det går ann å sette sammen kule pakker uten at det blir svinedyrt. Dere burde bruke 4.000,- - 5.000,- på brett, du får ålreite Morrow bindinger til 800,- +- og boots burde ligge på 1500-2000. Mye kvalitetsvarer hos www.formatshop.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...