Kvikksølv Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg lurer på om det går ann å bruke noe annet i Zippolighter'n enn den forbaskade dyre Zippobensinen. Noen som har prøvd ut div. ting og som har tips? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Funker fett med vanlig lighter bensin. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 En kompis prøvde hårspray i en "zippo", det funka det, men etterhvert ble utrolig nok gnisthjulet klebet fast Lenke til kommentar
Kvikksølv Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Jeg prøvde med vanlig bensin (ikke lighterbensin) en gang for lenge siden, mener å huske at den "sota" en del. Lurer på om lampeolje funker. Men det må kanskje mer enn en gnist til for at det skal tennes. Men er vanlig lighterbensin no billigere enn Zippobensin a? Endret 12. november 2007 av Kn0xville Lenke til kommentar
Chivato Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Tennveska funka å ganske graitt.. Lukta jevlikt av det. Menne ingenting slår zippo-bensin! Endret 13. november 2007 av Chivato Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 White sprit trur eg og skal funke.. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Forbanna dyrt? koster 40 kroner for 100+ påfyllinger jo... Fattig? Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Kjøpte en flaske for 30kr i danmark.. Ikke så dyrt spør du meg :\ Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Slik lighterbensin som de selger på bensinstasjoner koster jo ikke mer enn 40-50kr. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Kan bekrefte at vanlig bensin fungere bra ja,men det soter litt. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Tror jeg kanskje har ødelagt Zippo'en min. Hvor er det man fyller på bensin? Tar man selve lighteren ut av dekselet og så fyller på i bånn? Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Ta lighteren ut av dekselet, vipp opp den tynne "platen/laget med stoff" som er lagd av noe som er zippobensintett, og fyll på... Da skal bensinen sige inn i stoffet( som på mine er rosa..) Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Akkurat det jeg gjorde, men det funket ikke. Det kommer ikke noe gnist når jeg tenner på. Går det an å "vaske" den på en eller annen måte? Så helle innpå med ny lightergass? Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Du trenger nok å bytte flinten Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Akkurat det jeg gjorde, men det funket ikke. Det kommer ikke noe gnist når jeg tenner på. Går det an å "vaske" den på en eller annen måte? Så helle innpå med ny lightergass? Om det ikkje kjem gnist, treng du ny flint, med mindre du har losna fjøra frå unnsida. Og du treng bensin, ikkje gass. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Takker! Hvor får jeg kjøpt ny flint? Er det en myte eller stemmer det at Zippo lightere ikke skal slukke hvis man blåser kraftig på den? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Dersom du blåser fra siden slukker den ikke, dersom du blåser ovenfra og ned slukker den. Bare prøv. Jeg har selv brukt zippo i kraftig storm på fjellet Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Blir litt vanskelig å prøve når den ikke virker Noen steder man får kjøpt flint? Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Tobakksforretningar, bensinstasjonar, kioskar. Dei fleste som har bensin, har flint. (Mi erfaring så langt.) Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Min nærmeste bensinstasjon (Shell) selger slik flint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå