Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken er raskest av disse to bilene?

Ozelot

Anbefalte innlegg

Nå skal ikke jeg på noen måte komme å beskytte BMW her. Men jeg har kjørt en '03 316 M-Tech stasjonsvogn, og jeg syns da ikke den dro så dårlig. 0-100 på litt over 11 sek (?). Bilen jeg kjørte hadde 1,8 motoren, mulig du kjørte den med 1,6? Hva er egentlig forskjellene på 316, 318 og 320? Den 316'enen jeg har kjørt var da rikelig utstyrt (ihvertfall med Xenon, ESP, Cruise control, rattbetjening etc).

Spennende å følge med her. Kvinner har vel en tendens til å kjøre roligere og langsommere enn menn (ihvertfall min erfaring), så er det en slik kvinne du skal kjøre mot så kan du vel kanskje spare litt tid på girskift og sånt.

Venter spent på resultatet. :)

316 = 1.6 liters motor

318 = 1.8

320 = 2.0

0-100 på litt over 11 sekund? Tok du tiden, eller antar du det bare basert på tall skrevet lenger oppe i denne tråden?

Det er fort gjort å anta ting uten å være sikker. Ta en spansk, med andre ord.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
316 = 1.6 liters motor

318 = 1.8

320 = 2.0

Dette er vel ikke helt korrekt? En BMW 316 E21 fra 81 har en 1,8 liters forgassermotor mens tilsvarende 318i har en 1,8 injection. Dagens 316i har en 1,6 liter, mens dagens 318i har en 2 liter 150hk og 320i har 170hk. Mao er det ikke nødvendigvis at de to siste tallene står for motorvolum.

Lenke til kommentar
Nå skal ikke jeg på noen måte komme å beskytte BMW her. Men jeg har kjørt en '03 316 M-Tech stasjonsvogn, og jeg syns da ikke den dro så dårlig. 0-100 på litt over 11 sek (?). Bilen jeg kjørte hadde 1,8 motoren, mulig du kjørte den med 1,6? Hva er egentlig forskjellene på 316, 318 og 320? Den 316'enen jeg har kjørt var da rikelig utstyrt (ihvertfall med Xenon, ESP, Cruise control, rattbetjening etc).

Spennende å følge med her. Kvinner har vel en tendens til å kjøre roligere og langsommere enn menn (ihvertfall min erfaring), så er det en slik kvinne du skal kjøre mot så kan du vel kanskje spare litt tid på girskift og sånt.

Venter spent på resultatet. :)

316 = 1.6 liters motor

318 = 1.8

320 = 2.0

0-100 på litt over 11 sekund? Tok du tiden, eller antar du det bare basert på tall skrevet lenger oppe i denne tråden?

Det er fort gjort å anta ting uten å være sikker. Ta en spansk, med andre ord.

Det begynner vel å bli en god del år siden det stemte sånn noenlunde. Omtrentlig 9 år tilbake da E36 ble erstattet av E46.

Bilen jeg kjørte hadde 1,8 liters motor på 115 hk. Slik som denne, bare i M-Tech utgaven. Lurer på om den utgaven kanskje hadde 118 hk.

E46 316 Touring står ikke oppført på Wikipedia.

Lenke til kommentar
Jeg blir gal av å vente, ...skulle tro dette er snakk om å få en jente og gutt sammen... Awwww<333 (skrev bare noe, srry)

Hehe :p

EDIT: Venter SPENT ihvertfall da, gleder mg til resutatene.

Jada folkens, burde kanskje ikke ha lagt det ut på forumet som et "nå skjer det snart"-veddemål.

Noe av grunnen til alle forsinkelsene er nok at hun er en travel dame(alenemor) med en jobb som innebærer å snu opp ned på døgnrytmen et par ganger i uken.

Og så har det jo vært utrolig mye regn i det siste her borte, og det bør være trygt(120km\t på våt vei frister ikke).

Den som venter på noe godt...venter ikke forgjeves? ;)

Lenke til kommentar
Tviler på at det blir noe av det til slutt :p

Kuldegradene og glatt føre inntreffer nå...

Hysj med deg.. Gledesgreper. :ermm:

Noen som skal filme dette? "In car camera"?

man kan jo teipe fast kamera i frontruta og kanskje en i bakruta/sideruta bak`?

EDIT: -7,8 grader her i lillestrøm akkurat NÅ... :scared:

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar
Var 7- igår, men idag var det DRIIIT bra vær! 12+ grader og sol, og klar himmel :D

Det er vell bare å takke den globale oppvarmingen.. :(

12+ ... hva faen.... fortsatt 6- her ass :O

Må bo i utlandet, et sted i sør han der eller? :p Var -11 her på østlandet da den posten kom..

Men kom igjen og kjør da for fanken. :p

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...