Carlsberg_ Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hei Jeg leter etter Bob Dylan's "Oh Mercy" i flac. Jeg har allerede kjøpt albumet på cd, så det ville være helt lovlig for meg å laste det i flac. Det ligger en torrent ute på dette albumet, men den er død (på 97%). Derfor lurer jeg på om noen der ute har dette albumet i flac? Det skal brukes som referanse i lydsammenheng, om noen lurer. Jeg leste at det skulle ligge på usenext, men jeg har ingen bruker der, så jeg får ikke sjekket dette ut helt sikkert. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hvis du har kjøpt albumet på CD, kan du vel rippe det til FLAC selv ved hjelp av for eksempel MediaMonkey? Lenke til kommentar
Carlsberg_ Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Hvis du har kjøpt albumet på CD, kan du vel rippe det til FLAC selv ved hjelp av for eksempel MediaMonkey? Leter etter den originale flac. Den cd-versjonen ble laget av. Før ble ting spilt inn i flac, for deretter å gjøres om til wav\cd-format. Konverteringen til wav var ikke så bra på den tida Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Du mener altså at det fantes FLAC i 1989? Lenke til kommentar
Carlsberg_ Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Du mener altså at det fantes FLAC i 1989? Nei, men de brukte ikke wav heller... Platene ble komprimert til wav... Har hørt at dette skal være et stor løft lydmessig på akkurat denne utgivelsen... Hvis du ikke har noen gode tips til å fremskaffe albumet, trenger du ikke poste heller... Jeg vet hva jeg vil ha Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg har allerede kjøpt albumet på cd, så det ville være helt lovlig for meg å laste det i flac. Dette tror jeg dessverre er feil. Lenke til kommentar
Carlsberg_ Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Jeg har allerede kjøpt albumet på cd, så det ville være helt lovlig for meg å laste det i flac. Dette tror jeg dessverre er feil. Det er lov i Norge... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Har du en kilde på det? Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg har kilde, ja. Intervju med piratjeger Espen Tøndel. http://www.itavisen.no/php/art.php?id=384335 Jeg har kjøpt en plate, og ønsker å overføre den til iTunes eller annet PC-program for avspilling via nettverk. Siden det tar lengre tid å ”rippe” den fra original-CDen enn å laste den ned, velger jeg å laste den ned gratis. Ulovlig? Heller ikke dette er lov. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hvis FLAC-utgivelsen har kommet med et "stor løft" lydmessig, må vel det ha kommet fra offisielt hold (les: plasteselskapet) som er i besittelse av kildeopptakene? Hvis det ikke er fra offisielt hold, altså en form for bootleg eller piratkopiering, er det ikke tillatt å diskutere det her på forumet. Det hender at plateselskap gir ut CD-er i "lossy" format, er altså denne utgaven trådstarter har av Oh Mercy noe sånt? Hvis ikke er det lett å finne ut ved hjelp av Adobe Audition, f.eks. Lenke til kommentar
Carlsberg_ Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Altså, siden denne tråden har sklidd ut i alt mulig annet vås enn det jeg var ute etter, kan den egentlig bare avsluttes. Jeg lurte på om noen visste om hvordan jeg kunne få tak i dette, men det vet ingen. Jeg trodde at jeg hadde lov, ellers hadde jeg ikke tatt det her på forumet Jeg ordner det selv på en eller annen måte uansett... God natt Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Du hadde altså ikke lov til å spørre om piratvirksomhet og vil ha tråden stengt fordi vi stiller deg noen spørsmål om noe du ikke har uttrykt deg spesielt klart om (spilt inn i FLAC? Hva?)? Greit nok, jeg kan stenge tråden, jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg