Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nissan qashqai eller grand vitara?

Lilja

Anbefalte innlegg

Det var veldig mange fine svar :)

Den hørtes veldig fin ut den qashqaien deres Jonas, men er nok i det dyreste laget, men hvis jeg ikke tar 4WD så kan jeg få en under 300000. Hvor lenge måtte du vente på å få bilen, og må du betale når du bestiller den, eller når du får den?

Det er ikke noe must med 4WD for min del, hadde bare vært greit av og til, men kjører jo for det meste i oslo, og strekninger som oslo og sandefjord.

Både fiaten og citroen var veldig fin da :hmm:

Har vel gått litt bort fra grand vitaraen nå, lest litt om den, og den er vel ikke så veldig lydtett som jeg har skjønt det. Og når man kjører i 120 på motorveien er det litt viktig, må kunne høre på musikk samtidig..lol.

Lilja :p

Vi bestilte vel i mras/april, og fikk den i starten av september. Betaler når du skal hente bilen, altså overfører pengene dagen i forveien eller samme dag.

Qashqaien har jo ikke noen diff-sperre, så den er jo ikke en skikkelig all-time firehjulstrekker. Står man skikkelig fast så risikrer man at man spinner på ett framhjul og ett bakhjul. Men det er vel ikke så mange andre i denne klassen som har diff sperre heller. Men bilen er ihvertfall godt lydisolert, og førermiljøet er etter min mening forøvrig veldig bra. :)

Undersøk og prøvekjør bilene før du kjøper så du er sikker på at du kjøper en du blir godt fornøyd med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå må vi ikke glemme at Qashqai er en skikkelig gubbebil. En Grand Vitara i hvit f.eks... Herlig :) Grand Vitara er en av de feteste bilen fra Asia. Interiøret ser ikke så alt for billigt ut heller.

der er jeg enig med deg, når man sitter i bilen får man følesle av at man sitter i en langt dyrere bil, setene er ganske komfortable, hvis du har LT utgaven vell og merke. Reduksjonsgir har du også, sjelden du står fast med en vitara.. både av gamle og nye genrasjonen ;)

Lenke til kommentar
Nå må vi ikke glemme at Qashqai er en skikkelig gubbebil. En Grand Vitara i hvit f.eks... Herlig :) Grand Vitara er en av de feteste bilen fra Asia. Interiøret ser ikke så alt for billigt ut heller.

Qashqai en gubbebil? Grand Vitara er nå mer en tradisjonell gubbebil spør du meg. Ingen av de som har testa Qashqai har ment det har vært noen gubbebil heller, mer det motsatte.

Du kan jo se hva Jan Erik Larsen mener om bilen da Autofil testet Qashqai (spol fram 11 minutter). Tviler neppe han er så enig med deg..

Førermiljøet oppleves som oversiktlig med praktisk og brukervennlig instrument-layout og meget tilfredsstillende materialvalg; det polstrede dashbordet gir et godt kvalitetsinntrykk og helheten virker godt sammenskrudd.

Grand Vitara er en kjedelig, lite nyskapende bil mener nå jeg. Flott at noen tør å satse litt nytt.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sett noen under 60 som kjører Qashqai, gjerne er det mannen som kjører, mens kona sitter i førersetet og baksetet er stappa full av syklubben..

Grand Vitara er mer guttebil, og kanskje familiebil.

Men siden Nissan sier at bilen er URBANPROOF, er det jo greit! :p

Lenke til kommentar

Kom på i stad at jeg egentlig hadde gitt helt feil råd. Mente overhodet ikke Daihatsu Sirion tidligere, men Suzuki Swift:

00011.gif

http://www.suzuki.no/NY/Modeller/swift/swift.htm

Prisen starter på 199 900,-

Hva som er gubbebil og ikke syns jeg er uvesentlig. Det som teller er at terrengbiler med kort akselavstand og høyt tyngdepunkt er elendige å kjøre med på veier, de er farlige for både de som sitter inni og de de eventuelt måtte kjøre på. Ville mye heller valgt en vanlig personbil med skikkelige kjøreegenskaper som f.eks. Fiat eller Citroën.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Det var mange flotte svar, er veldig greit med et slikt forum når man er jente som ikke har peiling på bil annet enn at den skal være fin utvendig og innvendig :roll:

Jeg syns hverken qashqai eller grand vitara er noe gubbebil, og hvertfall ikke qashqai..er vel det siste jeg tenker om den bilen. Suzuki swift er veldig tøff, men litt for liten når man skal på ferie med mye pikk pakk, men den er snerten og billig.

Tror nok det mest sannsynlig blir en qashqai, må bare være tålmodig da.. Takk for svar Jonas på at man betaler når man henter, tar de forresten bil i innbytte og, eller må man selge den privat?

Lilja :D

Lenke til kommentar

Hvis jeg går for qashqai hva er best av bensin-motor eller diesel-motor på 1,5 liter? Må holde meg til 1,5 liter hvis jeg skal ha en bil under 300000, vil dessuten ha Tekna -utgaven. Ser diesel-motoren har 106 hk mens bensin har 115 hk, er dette en stor merkbar forskjell?, vil ha den kjappest mulig :D

Lenke til kommentar

Sånn i utgangspunktet vil jeg anbefale deg å prøvekjøre begge utgavene, om du har mulighet. Å starte en diskusjon om bensin vs. diesel her på forumet, er mer som å starte en diskusjon om Jesus vs. Muhammad i Israel. Det går fullstendig av hektene.

Personlig vil jeg tro (merk: tro. Har ikke prøvd denne bilen) at diesel vil være det beste valget her. Lavere forbruk, og sikkert litt bedre skyv der du trenger det.

Lenke til kommentar
Sånn i utgangspunktet vil jeg anbefale deg å prøvekjøre begge utgavene, om du har mulighet. Å starte en diskusjon om bensin vs. diesel her på forumet, er mer som å starte en diskusjon om Jesus vs. Muhammad i Israel. Det går fullstendig av hektene.

Personlig vil jeg tro (merk: tro. Har ikke prøvd denne bilen) at diesel vil være det beste valget her. Lavere forbruk, og sikkert litt bedre skyv der du trenger det.

Nei tror ikke jeg skal starte noe diskusjon på det nei :no: Har aldri hatt diesel-bil så vet liksom ikke hva forskjellen er på hvor mye bilen drar. Må nok prøvekjøre litt først ja :)

Sende en mail til en forhandler i oslo og spurte om hvor lang leveringstid det er hvis jeg bestiller den før jul, og fikk svar nesten med en gang at i slutten av januar eller begynnelsen av februar, trodde det var mye lengre tid så det var jo kjempebra :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Da har jeg vært å prøvekjørt en qashqai 1,5 liter diesel, og den var veldig god å kjøre og dro godt :thumbup:

Så nå er det 99% sikkert at det blir ny bil i slutten av januar eller begynnelsen av februar.

Tror jeg skal gå for fargen fired iron, syns den ser veldig kul ut, men har bare sett den på bilder, Er det noen som har sett denne bilen i den fargen i virkligheten, og er den så fin som den ser ut som?

Tror også jeg skal bestille slike svarte lister på bilen, er litt usikker siden bilen ikke blir like fin, men er nok greit siden jeg bor i oslo og har gateparkering.

Så slik blir vel bilen seende ut :D

post-109507-1195468274_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Veldig OT, men jødene er ikke veldig fokusert på Jesus. Han er mer helten til de kristne.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Hei igjen!

Da har jeg vært å prøvekjørt en qashqai 1,5 liter diesel, og den var veldig god å kjøre og dro godt :thumbup:

Så nå er det 99% sikkert at det blir ny bil i slutten av januar eller begynnelsen av februar.

Tror jeg skal gå for fargen fired iron, syns den ser veldig kul ut, men har bare sett den på bilder, Er det noen som har sett denne bilen i den fargen i virkligheten, og er den så fin som den ser ut som?

Tror også jeg skal bestille slike svarte lister på bilen, er litt usikker siden bilen ikke blir like fin, men er nok greit siden jeg bor i oslo og har gateparkering.

Så slik blir vel bilen seende ut :D

Grattis! Håper du blir fornøyd!

Ser etter ny bil jeg/vi også. Sansynligheten er stor for at det blir samme bil som din, men i blå.

Lenke til kommentar
3 dørs utgaven av Grand Vitara ikke noe spessielt godt støyisolert. Lavt giret er den også, noe som gjør at motoren høres godt. Noe skorter det på, men for all del mye bil for pengene.

Daihatsu Terios II ville jeg sett nærmere på, den er 200kg lettere, har mer plass, automatgir, bruker faktisk mindre bensin en vitaraen og den er godt støyisolert.

men kjøp den nyeste modellen, den gamle er noe av det dårligste på markede... ^^, eller kansje en Rav4... for min del er Terios en Rav4 jr. :wee: syntes at de er kjempefine og der er jo også så like!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...