junghans Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Hvordan finne en tyv blandt venner? Jeg feiret bursdagen til en venninne i helgen. Da alle gjestene hadde gått viste det seg at et dyrt skjerf tilhørende søsteren til bursdagsbarnet var blitt borte. De har ringt og snakket med alle på festen, og ingen har fått det med seg hjem ved en feiltagelse. Noen har altså regelrett stjålet det.. Denne venninnen har nå spurt meg om hjelp. Dette fordi hun vet det ikke er vi som har tatt det med oss. Hva skal jeg råde henne til? Skjerfet er verdt en masse penger, og har stor affeksjonsverdi for eieren. Det som gjør denne saken ekstra ille er at det bare var nære venner på festen. Hvordan skal man gå frem i slike tilfeller? Man kan jo ikke slutte å stole på alle vennene sine, eller gjemme bort verdisaker når de kommer på besøk. Dette er vanskelig. Noen som kan komme med gode råd? Endret 12. november 2007 av junghans Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Var folka fulle eller edru? Lenke til kommentar
junghans Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Var folka fulle eller edru? Det ligger i kortene at det ble konsumert noe alkohol på festen, men ingen var synlig beruset. Ikke noe fyllekalas, men en sivilisert bursdagsfeiring i stille og rolige former med voksne folk. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Har man gjort en skikkelig innsats for å finne det? Det kan jo hende at noen har lånt det på festen og rotet det vekk. Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 det første du burde gjøre er ihvertfall å lete skikkelig etter det , slik at dere vet med sikkerhet at det er blitt stjålet. Siste en vil gjøre er å anklage noen for et tyveri de ikke har begått. Hvis det er stjålet kan dere vente på at tyven selv bærer dette skjerfet på seg en dag, de glemmer alltid at det er stjålet og begår den feilen. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 En skal da være forsiktig med å beskylde noen. Spør alle om de har sett skjerfet, let rundt 2 ganger til, så beskylde Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Eller gløym heile skjerfet. Er ikkje verdt å fackke vennskap pga. et skjerf. Har opplevd samme greia, må berre ta det som "driftsutgifter". Skjerf til 2k? herre jemini Endret 12. november 2007 av Frigata Lenke til kommentar
junghans Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Eller gløym heile skjerfet. Er ikkje verdt å fackke vennskap pga. et skjerf. Har opplevd samme greia, må berre ta det som "driftsutgifter". Om skjerfet er verdt i nærheten av to tusen kroner, så er det å betrakte som grovt tyveri. Da mener jeg det er "high maintenance" i så fall. Dette er jo dessuten ikke venner av den som har blitt frastjålet plagget, men derimot søsteren. "Driftsutgifter" av familiemedlemmers venner? Skal ikke være lett gitt.. Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hvordan finne en tyv blandt venner? Hvordan skal man gå frem i slike tilfeller? Man kan jo ikke slutte å stole på alle vennene sine, eller gjemme bort verdisaker når de kommer på besøk. Dette er vanskelig. Noen som kan komme med gode råd? Ja, et godt råd er å glemme hele greia. Tviler på at nære venner skulle gidde å stjele et skjerf de ikke selv kunne bruke (for da ville de jo bli avslørt). I slike hendelser viser det seg jo også oftest at eieren selv har rotet bort tingen som ble erklært stjålet. Lenke til kommentar
junghans Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Skjerf til 2k? herre jemini Det var min første reaksjon også... Er visst ganske eksklusivt med Burberry-skjerf. Du får dem fra en tusenlapp og oppover.. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Et skjerf er da ikke akkuratt den mest vanlige tingen som blir stjålet. Mulig noen har tatt det, men tviler de da viste hvor mye det var verdt. Dessuten er skjerf en sånn ting som lett kan bli forvekslet og glemt på bussen osv. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hva i helvete skal hun med så dyrt skjerf? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Prisen på skjerfet spiller fin liten rolle. Gå igjennom alt 2-3 ganger til. Deretter si du har politianmeldt hele greia. Var igjennom akkurat samme. Jeg kjente eller var på hils med alle på en fest jeg hadde. Ble frastjålet for mange tusen kroner. Noen av disse visste jeg at det var en risk å slippe inn, så var min feil sånn sett. Ble turbulent på bygda, men tinga kom tilbake med en gang politiet ble nevnt. Bare sørg for å ordne en mulighet slik at det kan leveres anonymt. Jeg ville uansett ikke hatt en venn som stjeler verdifulle ting av meg. Lenke til kommentar
junghans Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Hva i helvete skal hun med så dyrt skjerf? Omtrent det samme som kvinner skal med et lite fingerbøl med krem til 4-500 kroner ca? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hva i helvete skal hun med så dyrt skjerf? Omtrent det samme som kvinner skal med et lite fingerbøl med krem til 4-500 kroner ca? For ikke å snakke om ringer til 15 000. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Jeg var på nyttrsaften på lukket fest med stort sett vennerog noen bekjente av dem. Jeg og damen hadde med et kamera, kostet ca 3000 kr. Da vi kom hjem den kvelden trodde begge den andre hadde kamerat, men vi fant fort ut at vi hadde glemt det på festen (vi var de siste som gikk). Vi ringte til de vi var hos, de lette høyt og lavt, men fant ikke kameraet. Vi fant ut at sist vi begge hadde sett det var 2 timer før vi dro og at noen måtte ha tatt det i det tidsrommet. Jeg anmeldte dette som tyveri, skrev at jeg kunne identifisere alle som hadde hatt tilgang til leiligheten og fikk nytt kamera på reiseforsikringen. Det gikk 2 uker så fikk jeg brev fra politiet om at saken var henlagt. Den dag i dag skjønner jeg fortsatt ikke hvor kameraet ble av. Av de ca 25 personene som var på festen var 15-20 gode kammerater som jeg treffer ukentlig og kjærestene deres. Alle har god utdannelse, god økonomi og ingen kriminelle elementer. Dessuten hadde jeg jo sett at de hadde fått seg nytt kamera om jeg hadde truffet dem igjen. Det er kort fortalt utenkelig at noen av de hadde tatt det. De siste 5-10 personene som var der var bekjente av verten og han kunne gå god for de. Uansett: Har det blitt stjålet borte fra hjemmet kan reiseforsikring dekke det. Men la oss si at en av vennene dine har tatt det. Hva gjør personen med skjerfet? Gjemmer det i en skuff? Selger det videre? Personen kan ihvertfall aldri bruke det selv blant vennene sine, noe som gjør det ganske verdiløst. Send ut en melding at om det dukker opp på magisk vi så er alt glemt (selv om man da får fastslått at noen ikke er til å stole på). Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Uansett: Har det blitt stjålet borte fra hjemmet kan reiseforsikring dekke det. Men la oss si at en av vennene dine har tatt det. Hva gjør personen med skjerfet? Gjemmer det i en skuff? Selger det videre? Personen kan ihvertfall aldri bruke det selv blant vennene sine, noe som gjør det ganske verdiløst. Send ut en melding at om det dukker opp på magisk vi så er alt glemt (selv om man da får fastslått at noen ikke er til å stole på). Reiseforsikning dekker som oftest kun når du har overnattet på reisen. Tviler på at noen selger et skjerf for å selge det, det er ikke lett å få solgt akkurat. En ting som kan skje er at tyven "dumper" fordet h*n ikke vil bli tatt for det Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Er offeret her sikker på at skjerfet ikke er mistet? Det er dumt å komme med beskyldninger mot venner og kjente hvis det ikke er sikre beviser for at det faktisk er noen som har stjålet det. Hvis du allerede har tatt kontakt med folk og de sier at de ikke har sett det så bør man vel kunne stole på det? Jeg har i alle fall ikke hatt venner på besøk som har stjålet noe, kanskje dere bare har feil venner. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Reiseforsikning dekker som oftest kun når du har overnattet på reisen. De reiseforsikringene jeg har hatt har vært gyldig så lenge jeg ikke har vært på jobb/skole/hjemme og reisen har vart under 45 dager. Jeg har tilsvarende fått dekket et kamera som ble ødelagt av unger i et julebesøk hos mine foreldre. Jeg har i begge tilfellene fortalt saken akkurat som den var uten å pynte på sannheten og har ikke møtt et eneste spørsmål hos forsikringsselskapet. VESTA reiseekstra Hva dekkes? ReiseEKSTRA gir de beste dekningene for familien. Den gjelder for reiser i hele verden med inntil 45 dagers varighet. Dette utvides til 60 dager når du har TrygVesta Trygghetsavtale. ReiseEKSTRA dekker alle typer reiser med unntak av ekspedisjoner og lignende. Ulykkesdekningen gjelder hele døgnet, også utenom reiser, men med unntak for en del yrker for eksempel innen offshore, sjø/luftfart. Gjensidige Fordeler ved vår reiseforsikring Vår alarmsentral SOS International: Hjelper deg uansett hvor du er i verden, uansett tidspunkt på døgnet. Hjelper deg ved sykdom, ulykke, dødsfall og tyveri samt ved driftsstans eller skade på bil når du er i utlandet. Snakker mer enn 30 forskjellige språk, minimum 3 fremmedspråk per medarbeider i tillegg til de skandinaviske. Kåret til beste alarmsentral i 2006 Reiseforsikring også i hverdagen Dekker daglige reiser mellom hjem og arbeid eller skole. Ulykkesdekningen gjelder hele døgnet i hele verden. Europeiske 4.3 Hvor forsikringen ikke gjelder Forsikringen gjelder ikke når du oppholder deg: • hjemme • på undervisningssted i Norge i undervisningstiden (barnehage/skole/universitet/høyskole/militærtjeneste m.fl.) • på arbeidssted i Norge i arbeidstiden Terra Reise Fordelaktige løsninger: Forsikringen gjelder i hele verden, på fritids- og yrkesreiser inntil 45 dager. Forsikringen kan utvides til å gjelde reiser på inntil 1 år. Det er ingen krav til overnatting. Forsikringen gjelder bare du skal en liten tur i butikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå