Gå til innhold

Sirkus Merano retursak med Seagate

Killer_DT

Anbefalte innlegg

Nå er det godt mulig at jeg er på villspor, men DHL krever her betalt for en tjeneste du ikke har bedt om (å få tilsendt en vare, selv om det jo ligger i kortene). Dessuten fikk du ingen informasjon om dette da du fikk varen, og fikk heller ikke mulighet til å nekte mottak av varen. Kan noen som kan lovene bekrefte/avkrefte dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant dette:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Seagate Technology Limited Consumer Warranty

Seagate Technology Limited Consumer Warranty

The following “Limited Consumer Warranty Information” describes Seagate’s standard limited warranty. For complete warranty information, consumers should review the warranty materials included with their product. Warranty coverage may differ depending on jurisdiction.

What Do Our Warranties Usually Cover? Our warranties cover defects in material or workmanship in new Seagate products. Only consumers purchasing Seagate products from authorised Seagate retailers or distributors may obtain coverage under our limited warranties.

How Long Does The Coverage Last? Seagate warranty periods are 1 year, 2 years, 3 years or 5 years from the documented date of purchase, depending on the type of product and where it was purchased.

What Does Our Warranty Not Cover? Our warranties do not cover any problem that is caused by commercial use; accident; abuse; neglect; shock; electrostatic discharge; heat or humidity; improper installation, operation, maintenance or modification; any product with removed, damaged or tampered labels; malfunctions caused by other equipment; lost passwords; or any misuse contrary to the instructions in the user manual. Our warranties do not cover data loss – back up the contents of your drive to a separate storage medium on a regular basis. Also, consequential damages; incidental damages; and costs related to data recovery, removal and installation are not recoverable under our warranties.

What Do You Have To Do? Seagate will not provide any warranty coverage unless claims are made in compliance with all terms of the controlling warranty statement included with your Seagate product. To request warranty service, contact an authorised Seagate service centre or refer to www.seagate.com for more information regarding customer support within your jurisdiction. You also may obtain information regarding the location of authorised Seagate service centres and access Seagate automated customer service directory by calling +1-800-SEAGATE. Callers outside the US can reach this service by dialing +1-405-324-4770. Refer to www.seagate.com for more telephone numbers in your jurisdiction. Once an authorised service centre or Seagate determines that a repair is required, you will be prompted for your name, address, phone number, email and product serial number and then issued a Return Material Authorisation (RMA) to use when returning product to Seagate. Product returned to Seagate must be properly packaged in its original packaging (or packaging providing the product with protection equivalent to the original packaging) and sent, with the postage charges prepaid, to the address provided when you received your RMA. In addition to regular back-ups, if possible, data should be backed up before sending a drive to Seagate for repair, because product sent to Seagate or an authorised service provider will not be returned.

What Will Seagate Do? If Seagate authorises a product to be returned to Seagate or an authorised service provider, Seagate will replace the drive without charge with a functionally equivalent replacement product. Seagate may replace a product with a product that was previously used, repaired and tested to meet Seagate specifications. By sending product for replacement, ownership of the original product will be transferred to Seagate. Seagate will not return original drives to consumers. Data recovery is not covered under this warranty and is not part of the repair or exchange process. If you would like data recovery performed on your drive, it is available from Seagate as a separate service for an additional charge. Seagate warrants that repaired or replaced products are covered for the greater of either the remainder of the original product warranty or 90 days.

How Does State Law Apply? The laws of the State of California, USA, govern our warranties. Our warranties do not affect any additional rights consumers have under laws in their jurisdictions governing the sale of consumer goods, including, without limitation, national laws implementing EC Directive 44/99/EC. Some states do not allow the exclusion or limitation of incidental or consequential damages, so the limitations or exclusions in our warranty statements may not apply.

©2007 Seagate Technology LLC

http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?loca...000dd04090aRCRD

Og dette:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Caution: Your original drive will NOT be returned. All data and software will be lost. The replacement drive will be low-level formatted. If you need the data on the drive and do not have a backup copy, you may want to consider data recovery services before sending the drive to Seagate for replacement.

THE SEAGATE RMA (RETURN MATERIAL AUTHORIZATION) NUMBER ISSUED IS FOR THE RETURN OF SEAGATE DEFECTIVE WARRANTY PRODUCT ONLY.

WITHOUT PRIOR APPROVAL SEAGATE MAY CONSIDER USE OF THIS RMA NUMBER TO RETURN NON-DEFECTIVE PRODUCT AS FRAUD.

Please do not combine Seagate products with Maxtor products into a single RMA request.

Please do not combine Seagate products with Maxtor products into a single shipment.

1. Remove accessories and spare parts, and return bare drive(s) only. Seagate is not responsible for accessories. Accessories cannot be returned to you.

EXTERNAL SEAGATE HARD DISC DRIVES

DO send the power adapter along with the external drive to Seagate.

DO NOT send the interface cables, software, nor the drive stand.

CONSUMER ELECTRONICS SEAGATE HARD DISC DRIVES

S1 Series products MUST RETURN with the Jewel Case.

S1 Series packing standards

2.

INTERNAL SEAGATE HARD DISC DRIVES

DO NOT send these internal drive accessories to Seagate:

* ADAPTERS

* CABLES

* CONTROLLER CARDS

* LITERATURE

* MANUALS

* MOUNTING BRACKETS

* SIDE RAILS

* SOFTWARE

3. Use original packaging when possible.

You can find packaging supplier(s) at our Packaging Information page.

Enclose each drive in a SeaShell container or an ESD (electrostatic discharge) bag. If packaging more than one drive, use a separate container for each drive.

Enclose the static-protected drive(s) in 2-inch foam rubber in a corrugated box. Multiple drives in a single box must have foam rubber between each drive. DO NOT USE foam packing pellets, bubble wrap, or newspaper.

Warranty is void if the SeaShield cover or top cover, or any seal or label is removed or damaged, if it is improperly packaged, or if the drive experiences shock in excess of its Gs rating. You can find more packaging details at:

Consumers and Resellers:

http://www.seagate.com/support/service/pdf/pack.pdf

Partners (Direct):

https://my.seagate.com

4. Unless covered under other contractual agreement, the following applies to all consumer customer returns:

* You must pay postage charges for all shipments from you to Seagate.

* Send your drive(s)to Seagate using the carrier of your choice. Please use a method with ability to trace shipment. Seagate is not responsible for shipments for which the carrier cannot provide proof of delivery.

* If your product is under warranty, Seagate will pay for postage of repaired/replacement products from Seagate to you. You must pay all applicable duties and customs charges for shipments to and from Seagate.

* Seagate is not responsible for loss or damage during transit. We suggest that you purchase freight insurance on your shipments.

* NO COLLECT SHIPMENTS WILL BE ACCEPTED without prior authorisation from Seagate. Shipments arriving at Seagate with charges due are subject to being returned (unrepaired) with all charges, including return expenses, due and payable by the originator.

* You are responsible for saving or backing up data contained in any product returned to Seagate. SEAGATE WILL HAVE NO RESPONSIBILITY FOR SUCH DATA AND WILL HAVE NO LIABILITY ARISING OUT OF ANY DAMAGE TO OR LOSS OF SUCH DATA WHILE THE PRODUCT IS IN SEAGATE'S POSSESSION.

* Your original drive will NOT be returned to you.

* Replacement products are factory-repaired units.

* Replacements carry the greater of: original warranty balance or 90 days.

* Delivery is during normal business hours to the address you provided.

* You (or proxy) must SIGN delivery document at the time of delivery.

* Replacements will NOT be left without proper acceptance by signature.

* All data and software on your returned drive(s) will be lost.

* Replacement disc drives arrive low-level formatted.

* Any required data recovery service must be completed BEFORE sending

the drive(s) to Seagate for replacement.

http://www.seagate.com/www/en-us/support/w...g_instructions/

Vet ikke hvilke av disse man spesifikt godtar, da...

Lenke til kommentar

Kinkig sak dette her, men litt merkelig at man bare kan kreve penger for en forsendelse slik. Hadde jeg gjort det fra lageret her, hadde jeg fått fyken på flekken.

Rimelig frekt å ta seg til rette på denne måten, selv om man på ett-eller-annet tidspunkt har valgt å akseptere at "shipment dekkes av mottaker" eller liknende.

Rart uansett at de setter skillet ved EU, da vi er medlemmer av både schengen og eøs. Dette gir oss fri flyt av varer og tjenester innad blant medlemslandene. Ser ikke helt hvordan man kan kreve 3300,- for frakt av en liten HDD...

Lenke til kommentar
Ser ikke helt hvordan man kan kreve 3300,- for frakt av en liten HDD...

You and me both!

Begynner å bli irritert på at jeg ikke kommer noe videre i denne saken. Har enda ikke hørt noe mer fra DHL eller deres inkassoselskap. Kommer liksom ikke av flekken om det ikke går an å kommunisere med dem.

Men det typiske, og det som sikkert skjer, er at alt løsner nå når jeg begynner på en svært hektisk eksamensperiode.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Interessant sak du har gående her. Sånn i utgangspunktet her jeg et par spørsmål som jeg lurer på:

- Du returnerte disken direkte til Seagate, uten å forholde deg til noen leverandør/butikk i norge. Hva er grunnen til det, at disk/maskin ble kjøpt i utlandet? Gjort er gjort og spist er spist, men greit å vite litt om grunnen.

- Jeg ser av det du siterer på første side at Seagate (via Amy) påberoper seg at fri frakt kun gjelder innenfor EU. Jeg finner ikke at EU er nevnt i garantibeskrivelsene. Har kikket på både den amerikanske og britiske sida til Seagate. Mulig det står et sted, link gjerne til det. Eventuelt, fikk du noen betingelser tilsendt/vedlagt på epost angående dette, Killer_DT?

Jeg hadde forresten en lignende sak gående med DHL angående retur av en cd-brenner til Plextor. Fri frakt gjaldt da også, men jeg fikk regning på frakt til Plextor. Det viste seg at man måtte krysse av for at "mottaker betaler porto" på skjemaet når DHL hentet varen. Så i grunn min feil, at jeg glemte å krysse av der og DHL sendte meg regning etterfulgt av diverse inkassokrav.

Det tok meg sikkert 4 - 5 måneder å få alt avklart. Men jeg fikk god support av Plextor som til slutt ryddet opp i dette, enda det var vanskelig å få ting omfakturert. Den parten som skuffet meg mest var DHL, som var meget motvillige og lite serviceinnstite. Både her i Norge og i Belgia. Jeg fikk til og med inkassovarsel en stund etter at DHL fikk betalt for det skulle ha, og hadde allerede tatt kontakt med forbrukerrådet, før alt løste seg. Av prinsipp skal jeg holde meg mest mulig unna DHL i fremtiden.

Men uansett, det er viktig å finne ut om du faktisk skal betale for frakten til deg og hvor det står hen, og om du i så fall har akseptert de vilkårene.

edit: leif her og der

Endret av Zenit
Lenke til kommentar
Har deg skjedd noe mer i denne saken?

Har ikke skjedd en drit. Saken min ligger sikkert dyyyypt nede i saksdatabasen til DHL. Jeg har ikke tid til å ringe de i deres veldig snevre åpningsider før jeg er ferdig med eksamen, så blir nok ikke før til nyttår at jeg kommer til å "ta saken etter ballene".

Lenke til kommentar
Helt utrolig at det er mulig. Som nevnt over her så send en mail til media, tv2 hjelper deg o.l. Noen vil helt sikkert snappe opp saken og da erstatter de hele summen pluss at de sannsynligvis gir deg ett lite plaster på såret.

Så du tror Seagate i Amsterdam bryr seg om hva TV2 Hjelper Deg måtte finne på å si?

Edit: Rettet opp hvor Seagate er :D

Endret av TEE
Lenke til kommentar
Har du hørt fra inkassoselvskapet? Venter de på DHL?

Ah, nei venter på brev fra inkassoselskapet. Men det kommer nok ikke før DHL gjør noe mer i saken. Den ligger sikkert flagget i sakssystemet til DHL som "venter" eller noe, siden jeg har sendt de en mail som de ikke har svart på. (via kontakt skjemaet på deres sider)

Som TEE sier så tror jeg nok Seagate i Amsterdam driter i hva tv2 hjelper deg sier...

Men avhengig av hva som skjer når jeg sparker i gang denne saken igjen over nyttår, så blir det muligens kontakt med forbrukerrådet. (evnt. andre organisasjoner.)

Lenke til kommentar

Jaja gå til mediene ihvertfall da.

Det er mye hva du gjør det til selv. Står du på så er det mye større sjanse for at du får tilbake pengene.

Jeg hadde en sak med ett selskap i USA som jeg aldri fikk varer fra, men de påsto at jeg hadde det. Først fikk jeg beskjed at det ikke var mulig å få tilbake pengene for var ord mot ord, men tilslutt fikk jeg erstattet hele summen.

Lenke til kommentar
Har ikke stort mere å si enn utrolig... helt utrolig... det kan ikke være mye vett i de hodene som du snakker med på Seagate i alle fall. 3300 for å sende en harddisk? Ringer det ingen bjeller for dem da, ringes i alle fall ikke jula inn heller.

Ja det er helt utrolig. Jeg tror det vel _egentlig_ ikke helt selv. Selv om jeg har hatt inkassovarselet hengende på kjøleskapet i flere mnd. Det er som en dårlig spøk...

Lenke til kommentar
Ja det er helt utrolig. Jeg tror det vel _egentlig_ ikke helt selv. Selv om jeg har hatt inkassovarselet hengende på kjøleskapet i flere mnd. Det er som en dårlig spøk...

Men jeg lurer fortsatt på, står det noe sted at du må godta å betale for frakt til norge? Har du akseptert noen avtale eller garantivilkår der det kanskje står med liten skrift? Undrer meg bare litt, siden jeg så at Amy fra Seagate skrev at du må dekke frakten selv.

edit: leif

Endret av Zenit
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...