Fisk1 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Ja, driver på med ei side som skal brukes i skolesammenheng. Originalt, ikke sant? Uansett. test.ungdommen.com Som dere ser er ikke siden helt optimal enda. Linkelinja er det jeg spesielt er bekymra for. Jeg har drivi en del med HTML og CSS før, men nå har jeg glemt mer enn sunt er. Så, her er spørsmålet mitt: jeg vil ha flere "bokser" på linje i linkelinja, slik at hver boks er fylt og inneholder en link. Husker ikke kommandoen for det lenger, er det noen som er råskinn på å formatere padding? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Teig Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Øverst i CSS: * { margin: 0; padding: 0; } ? Endret 12. november 2007 av hakhag Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Øverst i CSS: * { margin: 0; padding: 0; } ? Ja, jeg kunne vel forklart meg bedre. Hehe... Den der er egentlig grei, om du sjekker siden. Er ikke sikkert den vises optimalt i alle nettlesere, men jeg bruker Firefox for å sjekke den og driter i alle andre. Hehe... Det jeg lurer på er åssen jeg skal lage flere bokser ut av en linje med padding? Hvis dere følger linken min er det den boksen der det står TESTLINK osv jeg vil ha formatert. Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Du vil ha TESTLINk formatert? Eller alt i "linker"? Endret 12. november 2007 av bjorshol Lenke til kommentar
semafor Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Formatere padding? Det går an å formatere et ankerelement (<a>) slik som dette: div#linker a { border: 1px solid #f00; /* rød border rundt */ padding: 3px 7px; /* gir boksene litt luft */ background-color: #ccc; /* grå farge i boksene */ } Tegn i paint hvordan du vil ha det, jeg skjønner ikke bæret. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Tror han ønsker å plassere lenker som bokser etter hverandre. Bruk en liste, har skrevet et lite eksempel her Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Tror han ønsker å plassere lenker som bokser etter hverandre. Bruk en liste, har skrevet et lite eksempel her Pang, akkurat det jeg lette etter! Stor takk med sukker på, spesielt til Stian Jacobsen. Beklager at jeg forklarte meg dårlig her, er litt sliten i dag. Tankene kommer ikke helt ut av hodet. Men unsorted listed var svaret! Mange takk igjen. Kikk gjerne innom siden igjen og se hvordan det ble, tar imot kritikk til den grad at det er et skoleprosjekt. test.ungdommen.com Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Bytt ut fargene dine. De var forferdelige. Reduserer marginen fra header til menu og fra menu til content. edit: skrivefeil Endret 12. november 2007 av bjorshol Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Bytt ut fargene dine. De var forferdelige.Reduserer marginen fra header til menu og fra menu til content. edit: skrivefeil Mottatt. Fargene er midlertidige, alle som vil kan egentlig bare gi meg forslag til fargeskjemaer. Det meste går ann, innen rimeligheten og estetikkens grenser. Endret 12. november 2007 av Fisk1 Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Jeg skrev engang en særoppgave om internett (for leeeeenge siden). Om dette er en skoleoppgave så synes jeg det var litt kort skrevet.. Du burde få med deg en par ting. Her er en ekstrem kort versjon (av det jeg husker) Internett var i begynnelsen et nettverk for lærere på div. skoler i statene (kalt ARPANET) og senere tatt opp av den Amerikanske hæren.. Etter dette begynte bare ting å balle på seg. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Ja, det glemte jeg å nevne. Det er ikke jeg som skriver innholdet! Men det kan jeg alltids få tatt med, er jo relevant til de grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå