olemykle Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Kan man, ved å bruke et HK som støtter SLI, dytte inn to PCI Express kort, ikke kjøre disse i SLI oppsett men bruke de til å drive tre eller fire skjermer? Eller er eneste brukbare løsning for 3+ skjermer å kjøre et PCI kort i tillegg til et PCI Express kort? Noen som har noen erfaring med dette? Håndterer Vista et sånt oppsett på en grei måte? Endret 12. november 2007 av olemykle Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg er 99% sikker pa at det gar an a ikke kjore kortene i SLI og dermed fa 4 skjermer. Fant ikke noen guider pa det akuratt na, men jeg er sikker pa at neste mann kan verifisere. Lenke til kommentar
C2D Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Har ikke hørt noe om dette jeg heller. muligens senere en gang men ikke idag Lenke til kommentar
NAX228 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 joda det går, men det er billigere å kjøpe en triplehead2go + kjøre en skjem utenom. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Jeg har en maskin med to skjermkort i SLI. Jeg har aldri fått til å bruke fire skjermer, uasnett hvordan jeg har forsøkt å stille inn dette. Først prøvde jeg med to ATI- kort, ot tenkte det skulle funke siden det var to skjermkortplasser. Det virket ikke, så jeg byttet ut ATI- kortene med nvidia- kort. Det virket heller ikke. NAX- har du prøvd selv, og fått det til? Eller bare tror du det virker? Det jeg vet virker, er ett PCI- express- kort og et vanlig PCI- kort. Sitter her med fire skjermer nå, faktisk. Endret 13. november 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Fire skjermer? Jeg har bare tre.. snufs. Jeg synes det er rart om du ikke kan kjøre 4 skjermer med 2stk pci-ex kort. Er nesten helt sikker på at dette skulle gått. Vet ikke om det kan ha noe med hva slags hovedkort man har? Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 CastorFiber: Jeg tror i så fall det bare er hovedkortet ditt det er noe galt med... Er 100% sikker at det er mulig på de fleste hovedkort med to 16x slotter (men kanskje ikke med ditt hovedkort? eventuelt drivere?) Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Ikke vet jeg, kortet fungerer i hvert fall fint med to skjermkort når jeg kjører det med to skjermer på det ene kortet, og med SLI. Det har ikke hjulpet å skifte drivere. Det er mulig hovedkortet er litt spesielt, med to Opteron- prosessorer. Lenke til kommentar
NAX228 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 I SLI får du kun en skjerm. Ta bort SLI, så kan du bruke 4 skjermer. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Har du gjort det, eller bare tror du det? Jeg er klar over at SLI bare støtter en skjerm. Uten SLI får jeg liv i to skjermer, men ikke fire. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 I SLI får du kun en skjerm. Ta bort SLI, så kan du bruke 4 skjermer. Dette er det samme som står på SLIZone så vidt jeg husker. Du kan bruker flere skjermer så lenge SLI ikke er aktivert. DU må kanskje bruke nVidia-panelet for å administrere dette. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hm- ja, det er greit at dere sier det går an. Og at dere har lest, og så videre. Det har jeg også, det. Men har noen av dere fått det til selv? Jeg har brukt ganske mye tid på å forsøke å få dette til, men har faktisk ikke klart det. Det betyr selvsagt ikke at det ikke er mulig, for all del. Nok en gang- har du fått det til selv, eller har du bare lest eller hørt om noen som har brukt mer enn to skjermer, der man bruker de to pciexpress- plassene på et SLI- hovedkort? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Har du en sann "dings" pa hovedkortet, pa den ene PC-en min er det et lite kretskort, som skal sitte den ene veien hvis det er SLI, og den andre veien hvis det ikke er SLI? Og star dette riktig? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Ja, den "dingsen" sitter riktig, og skjermkortene fungerer perfekt, både i SLI- modus, og uten SLI- modus. Men kun på maks to skjermer. Ikke fire. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Denne "dingsen".. er det EZ-brikken til Asus vi snakker om eller? Lenke til kommentar
NAX228 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) http://www.realtimesoft.com/multimon/galle...ue&mon=desc det GÅR an serru... skal lete litt for deg EDIT: http://www.codinghorror.com/blog/archives/000012.html ...her er en kar som har peiling. Det ligger noen linker til resurssider i bloggen. Lykke til. Her er forresten et testoppsett jeg hadde for en stund tilbake: http://i37.photobucket.com/albums/e55/gosttveit/rigg.jpg Endret 23. november 2007 av NAX228 Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jeg vet det går an. Jobber faktisk med fire skjermer foran meg akkurat nå, men det er med et PCi-express- kort, og et vanlig PCi- kort. Det er ikke noe problem å sette opp. Det har jeg satt opp flere ganger på de arbeidsstasjonene jeg har ansvaret for. Det som er problemet, er at jeg ikke har fått til å bruke to kort i to PCI- express- sloter, uavhengig av om maskinen har SLI- støtte eller ikke. Da er det plutselig kun to skjermer tilgjengelig, uansett hva man forsøker seg på av drivere, kontrollpaneler, ting og tang. Jeg har truffet/snakket med mange som mener det skal gå, men faktisk ingen som har fått det til. Kan legge til at jeg jobber med drift til daglig, og kjenner således en del kompetente folk. Litt kan jeg vel selv også. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Kanskje det er noe i BIOS? Og denne EZ-tingen kan også ha noe av skylden. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Og der fikk jeg det til. Det var så banalt at det er skikkelig flaut. Har man fler enn to skjermer, må man tydeligvis velge de ekstra skjermene fra listen "vis" i egenskaper for skjerm. Velge riktig skjerm i listen, og velge "utvid skrivebord". Egentlig fint at det fungerer, men duverden så masse tid og penger jeg har brukt på å få dette til å virke. Og så var det så enkelt. *Grem. Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Hehe... sånn kan det gå. Nesten like flaut som den gangen jeg sleit med mitt første AMD system i et par måneder uten å få det til å fungere (prøvde rambytte, skjermkort, ja.. ganske mye styr). Ble ganske rød i toppen når jeg fant ut at jeg egentlig bare hadde glemt 12V ledningen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå