Gå til innhold

Norske anmeldelser av AC.


And.rs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er videoer som denne som får meg til å tenke hardt før jeg bestemmer meg for å kjøpe AC ... Enkelte ting i denne videoen kan kanskje betraktes som spoilere. Be warned!

 

Fiender som står og ser på at du tar livet av kompisen uten at de reagerer, fordi du er "utkledd" som monk. Jeg hadde nok reagert om en av kompisene mine plutselig hadde blir stukket ned av en monk på åpen gate liksom. Rundt 08:50 ut i videoen så ser dere hva jeg mener. Kampsystemet er fortsatt heller ikke blitt bedre, og fiendene er like stokk dumme som de var i de første videoene vi så av kampsystemet.

 

Men, om historien og resten av spillet er så bra gjennomført som jeg har fått inntrykk av så er jeg helt sikker på at det blir et kjøp, om ikke helt med en gang så hvertfall senere.

Lenke til kommentar
Det er videoer som denne som får meg til å tenke hardt før jeg bestemmer meg for å kjøpe AC ... Enkelte ting i denne videoen kan kanskje betraktes som spoilere. Be warned!

 

Fiender som står og ser på at du tar livet av kompisen uten at de reagerer, fordi du er "utkledd" som monk. Jeg hadde nok reagert om en av kompisene mine plutselig hadde blir stukket ned av en monk på åpen gate liksom. Rundt 08:50 ut i videoen så ser dere hva jeg mener. Kampsystemet er fortsatt heller ikke blitt bedre, og fiendene er like stokk dumme som de var i de første videoene vi så av kampsystemet.

 

Men, om historien og resten av spillet er så bra gjennomført som jeg har fått inntrykk av så er jeg helt sikker på at det blir et kjøp, om ikke helt med en gang så hvertfall senere.

 

Ja ting som det kan ødelegge opplevelsen for mange, men hvis man velger å se bort fra slike ting tror jeg man kommer til å ha det veldig gøy. Hvis man f.eks er litt fantasifull og sier til seg selv at munker på den tiden fikk lov til å gjøre slike ting, kan man få det hele til å virke logisk. hehe...

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar

men hvis man er realistisk:p noe som spillet skal være!:p så kan man heller si det til seg selv, en munk hadde blitt drept for det der.

 

vel så gametrailers reviewen og man ser at Dumme fiender er rett og slett problemet:/ hater dårlig Ai

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar
blei faktisk litt overaska over den AIen når han drepte en fyr...bare og folda hendene og senke hodet så gjekk vakten rett forbi deg sjølv om du sto over liket..;)

 

Ja ble overrasket selv... Men vi får håpe det kun er snakk om et enkelt tilfelle. Har sett liknende ting i spill hvor det kun er snakk om 10 % av gangene (merk GTA)...

Lenke til kommentar
blei faktisk litt overaska over den AIen når han drepte en fyr...bare og folda hendene og senke hodet så gjekk vakten rett forbi deg sjølv om du sto over liket..;)

 

Ja ble overrasket selv... Men vi får håpe det kun er snakk om et enkelt tilfelle. Har sett liknende ting i spill hvor det kun er snakk om 10 % av gangene (merk GTA)...

 

indeed..! og er det verre so kan ein alltids håpe på att Raymond og co slipper en patch som fikser sånne små bugds..

Lenke til kommentar

Vel, det er kanskje slikt de har valgt å gjennomføre denne delen av spillet på. Det er kanskje eneste måten de KUNNE gjøre det på uten å ødelegge andre deler av gameplayet. Kanskje de har valgt å gjennomføre det slik at så lenge ingen ser deg DIREKTE gjøre det så kan de heller ikke beskylde deg for å ha gjort det?

 

Du kan jo også sette fingeren på "pick pocketing" delen. Hvis du følger etter en kar inn i et smug hvor det kun er dere to og du stjeler noe fra han så oppdager han det etter 2 sekunder. Dvs spillet kjører en animasjon hvor han klapper seg på lomma og titter seg rundt for deretter å slå oppgitt ut med hendene fordi han ikke skjønner hvor tingen hans ble av. Man kan godt si at dette er ulogisk men selv synes jeg ikke det ødelegger spillopplevelsen på noen som helst måte.

 

Spill er tross alt ikke virkeligheten...

 

Edit: Spillet er kult, trivielle ting bør ikke ødelegge spillopplevelsen.

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar
Vel, det er kanskje slikt de har valgt å gjennomføre denne delen av spillet på. Det er kanskje eneste måten de KUNNE gjøre det på uten å ødelegge andre deler av gameplayet. Kanskje de har valgt å gjennomføre det slik at så lenge ingen ser deg DIREKTE gjøre det så kan de heller ikke beskylde deg for å ha gjort det?

 

Du kan jo også sette fingeren på "pick pocketing" delen. Hvis du følger etter en kar inn i et smug hvor det kun er dere to og du stjeler noe fra han så oppdager han det etter 2 sekunder. Dvs spillet kjører en animasjon hvor han klapper seg på lomma og titter seg rundt for deretter å slå oppgitt ut med hendene fordi han ikke skjønner hvor tingen hans ble av. Man kan godt si at dette er ulogisk men selv synes jeg ikke det ødelegger spillopplevelsen på noen som helst måte.

 

Spill er tross alt ikke virkeligheten...

 

Edit: Spillet er kult, trivielle ting bør ikke ødelegge spillopplevelsen.

 

Er enig i det du sier, og det har faktisk ikke så mye å si. Det samme kan sies om hvorfor kun en soldat kan angripe deg mens resten står i kø. Tror ikke det er så teknisk vanskelig å forandre det, men er nok heller noe de bevisst har lagt inn for å øke underholdningsverdien. Hvis f. eks absolutt alle soldater kunne ha angrepet deg samtidig hadde det resultert i et relativt stort problem for dem som vil gå rambo gjennom en folkemengde for å drepe målet. Eneste mulighet ville nok da blit å snike, som da igjen setter grenser for valgfriheten. Dvs vil heller ha bedre valgfrihet med et par logiske glipper enn et mer lineært gameplay. Ser man på Splinter Cell er det meste realistisk, men spillet er også veldig lineært.

 

En annen ting er at ting ser kanskje ekstra dumt ut når man ser det på film kommentert av en super kritisk "spill ekspert", mens når man faktisk spiller spillet vil nok et fåtall faktisk bry seg om dette, og det vil føles annerledes. Ville nok heller vært glad for at vakten ikke så meg og tenkt på helt andre ting :)

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar

"A bad story, repetitive gameplay elements, and poor AI all lead to one of the most disappointing games in recent memory." (Fra IGNs review)

 

"«Assassin's Creed» er et enormt underholdende actionspill med givende utforsking av slående vakre miljøer, en ulidelig spennende historie og overlegne sverd- og knivkamper." (Fra VGs anmeldelse)

 

Jeg begynner å lure på om disse to har spilt samme spill? Personlig er jeg nok redd for at etterhvert som de mer seriøse aktørene i anmelderbransjen (IGN, Gamespot) kommer på banen vil vi se et betydelig stup i gjennomsnittskarakteren til Assassin's Creed. For meg så virker det litt som om de norske avisanmelderene har satt seg ned med spillet i ca 2 timer og sett Messias gjenkomst. Det var det jeg også trodde etter rundt 2 timers spilling. Når jeg etterhvert har kommet et stykke ut i spillet kjenner jeg meg bedre igjen i IGNs beskrivelser, dette er ingen gudommelig gjenkomst og på langt nær en kandidat til årets spill. For å være rettferdig er det ingen Judas heller, men kanskje den mindre kjente 13. dissippell som aldri helt nådde opp til sitt potensiale. Får se hva jeg sitter igjen med når spillet er ferdig, men i skrivende stund skal det skje noe ganske revolusjonerende for å hente inn de forventningene jeg fikk av førsteinntrykket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...