ronny_pe Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg... Driver å lærer meg visual basic. Har fått satt opp en form, fått til å legge tekst fra form til word. Det jeg nå ønsker å lage er en combobox, listbox eller noe slikt hvor man kan velge et tema, eksempel "budsjett juni". Ved å velge "budsjett juni" skal det hentes ut info fra celle A1:c4 i Budjett.xls og lime det inn i word. Er det noen som har noen forslag til hvor man skal begynne? Eller har en bra kode til dette? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Her bør en nok referere til Excel-APIet: Sub Main() Paragraphs(1).Range.InsertAfter GetCells("D:\Kristian\Tekst-filer\Test.xls", 1, "A2") End Sub Public Function GetCells(Path As String, Sheet As Variant, Cells As String) As String Dim Excel, Workbook ' Lag referanse til Excel og åpne dokument Set Excel = CreateObject("Excel.Application") Set Workbook = Excel.Workbooks.Open(Path) ' Hent informasjon GetCells = Workbook.Sheets(Sheet).Range(Cells) ' Lukk dokument og avslutt Workbook.Close False Set Excel = Nothing End Function Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå