.Butthead. Skrevet 7. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 Hehe, sier at de andre har hoppa av temaet, så fortsetter du selv rett etter på. Nice klokking, kunne tenkt meg en 8500 selv, men gidder ikke oppgradere enda.. Heldig du som får leke deg med denne typen ting, til og med før de er i salg Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 7. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 Noen som vet ca dato de kommer i butikken? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 7. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Var det ikke i midten av januar Intel skulle annonsere dem sammen med priskuttene sine? Hvis det stemmer er de nok ikke i butikken før februar en gang. Edit: typo Endret 7. januar 2008 av Nuffern Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 7. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 20. Januar etter hva jeg har hørt og som står lengre frem i denne tråden... Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 7. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Test her. Sjekk strømforbruk mot AMD her, tror AMD må slite enda mer fremover Endret 7. januar 2008 av OldMan Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 Sjekk strøforbruk mot MAD her, tror AMD må slite enda mer fremover Se på temperaturene. Effektmålingene kan altså umulig være sammenlignbare. Temperatur og effektforbruk henger nøye sammen mens her henger de ikke på greip i forhold til hverandre. Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 7. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 Håper du har rett. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 7. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2008 Test her.Sjekk strømforbruk mot AMD her, tror AMD må slite enda mer fremover hvis den gjør 3,6@1,14 kan den faktisk fint kjøre under 1V @ stock hastighet. da går den utrolig greit og kjøle passivt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Test her.Sjekk strømforbruk mot AMD her, tror AMD må slite enda mer fremover Ja. Skremmende lesing for AMD-tilhengere. Husker det som om det var igår hvordan bl.a. Snorreh "belærte" forumet om hvor mye bedre AMD CPU'er var mtp energiforbruk. Noe som definitivt var fakta da, men utviklingen går fort fremover ser vi her. En tidligere "topp" som X2 er nå fullstendig teknisk overkjørt av Intel's nye 45nm utgaver. @Simen1: Dr** i temperaturer. De er "avlest" i ulike hk med ulike bios'er etc.. Ikke til å stole på uansett. Forhåpentligvis har testerne kunskapen i orden til å ihvertfall måle strømforbruk korrekt. Ellers vil jo testen være svært villedende. Ikke til å tro at en X2 6000+ idle drar mer enn full load for en 8200. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Jeg tviler ikke på at Penryn banker X2 6000+ på effektforbruk, men det ser ikke riktig ut likevel. Siden de måler så lavt som 3-5W idle på Core 2 Duo virker det som de har loddet løs spenninsregulatorene og målt strømstyrke og spenning der. (Dersom de hadde inkludert selve speningsregulatorene så ville også brikkesettet og muligens minnet vært inkludert og da hadde det blitt langt over 3-5W idle.) Siden systemarkitekturene er ganske ulike så tror jeg ikke det går an å få sammenlignbare målinger ved å gjøre det på samme måten på et AM2+hovedkort. Jeg stiller meg altså skeptisk til sammenlignbarheten på tallene, men ikke til hvor seieren går. Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. januar 2008 Da jeg kjørte de siste testene på testbenken min var CPU'en under 38 grader da jeg kjørte den på rett under 4 GHz på 1.25v var tempen nede på rundt 32 grader. Dette var målt på overflaten av CPU med laser termometer. Lenke til kommentar
The7thSense Skrevet 23. april 2008 Rapporter Del Skrevet 23. april 2008 Hei folkens: Jeg slenger meg på denne overklokkings-tråden til E8500. For det første, så skjønner jeg ikke hvordan dere får så lave temperaturer på Deres 8500 cpu'er. Hos meg ligger den på 54-55 grader idle, med vannkjøling. Under load ligger den på 57-58 grader. Dette er uten at den er overklokket. For det andre, hva har dere på instillinger av vcore, NB, SB osv når det kommer til volt-justeringer? HK mitt er et Asus P5N-T Deluxe.. Håper noen kan gi tips til meg MVH The7thSense Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 25. april 2008 Rapporter Del Skrevet 25. april 2008 Hva slags kjøling er du du bruker EvilDuck? Får min E8500 i neste uke og tenker å kjøre rundt 4ghz 24/7. Burde ikke være noe problem det eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå